Alla arbetsgivare (40 st)

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Apoteket

    För mer information besök https://www.apoteket.se/.
    Läs mer !
  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • BNP Paribas Cardif

    Om oss

     BNP Paribas Cardif utgör försäkringsgrenen av den internationella bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster.

    BNP Paribas Cardif i Sverige (BNP Paribas Cardif Nordic AB, BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring med filialer) levererar riskförsäkringar via samarbetspartners på den svenska marknaden. Vår huvudverksamhet är Låne- och Betalskydd och andra typer av personförsäkringar.

    Vår uppgift som försäkringsleverantör är att bidra till starkare kundrelationer och ökad lönsamhet för våra samarbetspartners och skapa ekonomisk trygghet och mervärde för deras kunder.

    BNP Paribas Cardif Nordic AB etablerades i Sverige år 2000 och bildade år 2007 en nordisk koncern med två svenska försäkringsbolag och filialer i Norge och Danmark

    Läs mer !
  • Bolagsverket

    Om Bolagsverket

    Vi har i uppdrag att ge goda förutsättningar för näringslivet. Vi vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar.

    Hos oss kan du exempelvis

    • registrera företag och föreningar
    • skicka in årsredovisningar
    • registrera företagsinteckningar
    • få beslut i likvidationer
    • få information från våra register
    • läsa och registrera kungörelser i Post- och Inrikes Tidningar.

    I menyn under Vår verksamhet kan du läsa mer om Bolagsverket.

    Organisationsnummer

    Bolagsverkets organisationsnummer är 202100-5489.

    Våra e-tjänster gör det enklare

    Att starta ett företag ska vara enkelt, det ska gå snabbt och det ska bli rätt. För detta syfte har vi flera olika e-tjänster, exempelvis Näringslivsregistret som innehåller information om drygt en miljon företag och föreningar. På verksamt.se hittar du information och e-tjänster från flera myndigheter. Du kan exempelvis skapa en affärsplan, starta företag och läsa om hur det går till att starta och driva företag.

    Vi är en avgiftsfinansierad myndighet

    Bolagsverkets chef är generaldirektör Annika Bränström. Vi är en avgiftsfinansierad myndighet. Vår verksamhet betalas alltså inte med skattemedel, istället tar vi ut avgifter för det vi gör. Vi finns i Sundsvall – Norrlands huvudstad – och är omkring 500 anställda.

    Vision

    Bolagsverket – bästa myndigheten för företagande!

    Verksamhetsidé

    Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Bolagsverket samordnar och utvecklar effektiva tjänster för företag och företagande.

    Presentationsvideo Bolagsverket
    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Fasticon

    Vi är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn.

    Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs gärna mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se.

    Läs mer !
  • Fastighetsbyrån

    Om oss

    Vi har samma mål idag som när dåvarande Sparbanken startade Fastighetsbyrån 1966: att vara bäst i landet på att förmedla villor, bostadsrätter och fritidshus på ett affärsmässigt och professionellt sätt till både köpare och säljare. För 50 år sedan handlade det om att bringa ordning på en oreglerad marknad; idag handlar det om att erbjuda bästa möjliga affär utifrån våra kunders ökande krav och behov. En idé som många har uppskattat genom åren.

    Idag är vi Sveriges ledande mäklarkedja med ca 250 kontor och cirka 1 500 medarbetare över hela landet och i delar av Spanien.
    Tillsammans förmedlar vi omkring en femtedel av Sveriges bostadsaffärer. Men vi har inget intresse av att slå oss till ro, att ständigt vilja utvecklas är en självklar del av att arbeta på Fastighetsbyrån.
    Den inställningen bottnar i vår vision: "Vi vill vara det mest rekommenderade företaget i Sverige. Vi sätter rekommendationen i centrum eftersom det är det yttersta beviset på att kunden upplevt något positivt".  

    Snabbfakta
    Helägt dotterbolag till Swedbank
    Antal anställda: Cirka 1 500 personer
    Antal kontor: Cirka 250
    VD: Lars-Erik Nykvist
    Grundat: 1966
    Huvudkontor: Västra Järnvägsgatan 7 i Stockholm
    Bolagsform: Franchise, varje kontor har en eller flera franchisetagare
    Antal förmedlade bostäder 2015: Cirka 48 000 till ett försäljningsvärde av 93 miljarder kronor
    Storlek: Fastighetsbyrån är marknadsledare på den svenska bostadsmarknaden, både i omsättning och i antal affärer.

     

    Läs mer !
  • FRA

    Om FRA

    FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet med huvudkontor på Lovön, strax utanför Stockholm.

    FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.

    Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.

    Läs mer !
  • HR Commitment

    Vår kompetens

    Vår verksamhet bygger på våra medarbetares erfarenheter och yrkeskompetens, både som chefer och specialister, inom de områden där vi är verksamma.

    • Rekrytering av styrelseledamöter
    • Rekrytering och interimsuppdrag avseende generell ledningskompetens
    • Rekrytering och interimsuppdrag avseende chefer och kvalificerade medarbetare, med huvudfokus inom kompetensområdena;
      • Ekonomi & Finans
      • HR
      • Juridik
      • Marknad & Kommunikation

    Sedan 2002 är vi, inom våra kompetensområden, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag.

    Läs mer !
  • IVY Talents

    Vårt erbjudande

    IVY Talents erbjuder konsulttjänster och rekryteringar av talanger inom vårt specialistområde – tjänstemannasektorn. Vår mission är att hjälpa våra kandidater med deras framtida karriär samt hjälpa våra klienter att hitta rätt talang.  Detta gör vi genom våra unika processer IVY Client Card och IVY Mentor Card.

    Vi valde att starta IVY Talents av den enkla anledningen att vi älskar det vi gör. Vi tänker nytt i en mogen bransch.  Allt som inte är under utveckling är under avveckling. Efter 20 års arbete i branschen vill vi bidra till utveckling på vårt sätt.

    Varför IVY Talents?

    I vår bransch börjar och slutar allt med en människa. Individ till individ. För att säkra en långsiktig kompetensförsörjning bör man enligt oss ha en personlig rådgivare kopplad till sitt företag för att kunna hitta rätt talanger.

    Genom att välja IVY Talents får Du en personlig rådgivare som arbetar med unikt framtagna processer och har bred och gedigen erfarenhet inom rekrytering. Men framförallt får Du en rådgivare som har passion för uppgiften och som alltid tar personligt ansvar!

    Läs mer !
  • JM

    JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.

    Vi omsätter cirka 16 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap

    Läs mer !
  • Jurek

    Om oss

    Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.

    Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.

    Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.

    Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.

    Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.

    Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.

     

    Historik

    Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.

    Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.

    Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.

     

    Kvalitetspolicy

    Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.

    Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.

    De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:

    • Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
    • Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
    • Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
    • Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
    • Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
    • Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
    • Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.

    Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.

     

    Läs mer !
  • NCC

       

    Läs mer !
  • Nordiska ministerrådet

    Stärk Nordens röst

    Som medarbetare på Nordiska ministerrådet och Nordiska rådet hjälper du till med att föra ut politiska beslut i det verkliga livet. Vi har ett stort medansvar i att regeringarna, politikerna och medborgarna ansluter sig till de nordiska tankarna, för vår ambition är att göra Norden mer gränslöst, öka vår synlighet och säkra ett större internationellt inflytande.

    Läs mer !
  • Payex

    Företaget

    PayEx Group är en koncern som är en av Nordens främsta experter på betalningar. Våra cirka femhundra medarbetare är drivna, nyfikna och nytänkande. Sedan starten 1972 har vi utvecklat en gedigen kompetens inom områden som betalningslösningar för internet-, mobil- och fysisk handel, rating/billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso samt kredithantering.

    PayEx uttydes Experts in Payments. Precis vad hela koncernen är – experter på betalningar. Vi strävar efter att vara världsledande. Vår kunds framgång är vår framgång. Vi får våra kunders affärer att peka uppåt. Precis som pilen i vår logotype. Den sitter inte där av en tillfällighet.

    Läs mer !
  • RosholmDell

    För mer infromation besök http://www.rdlaw.se/.
    Läs mer !
  • SBAB

    Vår affärsidé är att skapa en ny bankupplevelse för konsumenter i Sverige med ett unikt bemötande och genom att vara enklast att nå och förstå.
    Läs mer !
  • Skanska

    Verksamheten i Sverige

    Skanskas kärnverksamhet i Sverige består av att utveckla, bygga och underhålla den fysiska miljö som vi lever i. Vi skapar hållbara lösningar och strävar efter att vara ledande inom kvalitet, grönt byggande, arbetsmiljö och etik. Verksamheten är uppdelad i fyra grenar.

    Bygg- och anläggningsverksamhet

    Välfungerande samhällen behöver arbetsplatser, bostäder, kommunikationer, skolor, sjukhus och tillgång till energi och vatten. Vi på Skanska bidrar till samhällsutvecklingen med vår samlade kompetens och resurser genom bygg- och anläggningsverksamheten, den största och äldsta verksamhetsgrenen.

    Bostadsutveckling

    Den moderna familjens nya hem finns i bostadsområden med närhet till service, rekreation och goda kommunikationer. Bostadsutvecklingen inriktas på utvalda målgrupper och marknader. Inför varje nytt projekt gör vi omfattande analyser där vi anpassar vårt erbjudande utifrån människors olika drömmar och behov. Kärnan i vår verksamhet är att skapa ökad livskvalitet.

    Kommersiell Fastighetsutveckling

    Sunda, gröna och effektiva kontor och fastigheter är fokus för den kommersiella fastighetsutvecklingen. Vi initierar, utvecklar och investerar i kommersiella fastigheter. Kontor, logistik och volymhandel är våra tre viktigaste produkter. Vi är långsiktiga i vårt arbete – det är inte ovanligt att ett projekt tar mellan fem och tio år, från idé till färdig byggnad.

    Infrastrukturutveckling

    Verksamheten utarbetar hållbara lösningar för nödvändig infrastruktur som vägar, sjukhus och skolor. Skanska medverkar också till förverkligandet genom sin finansiella expertis.

     

    Karriär och utveckling

    Skanska är ett stort och internationellt företag. Det ger dig som jobbar här stora möjligheter att utvecklas och göra karriär.

    Goda möjligheter till utveckling

    Vid det årliga utvecklingssamtalet kommer du och din chef överens om vad du behöver för att utvecklas. Det kan handla om specifika utbildningar, befattningsspecifika program, mentorskap och andra utvecklingsredskap. 

    Internationella utvecklingsmöjligheter

    Skanska har varit verksam utanför Sverige sedan 1897 och genomsyras av en internationell prägel. På våra byggarbetsplatser och kontor finns medarbetare från flera olika länder som alla drar lärdom av varandra. Som anställd på Skanska har du också chansen att jobba utomlands. Du får en bättre förståelse för Skanska och din roll i ett internationellt företag. Dessutom lär du känna en ny arbetsmiljö och nya arbetssätt.

     

    Jag och Skanska

    Balans i livet är viktigt för att du ska må bra. Vi på Skanska vill att du trivs på jobbet, men det är lika viktigt att du har en skön och aktiv fritid.

    Vår filosofi är väldigt enkel: om du mår bra så mår Skanska bra. Alla är vi olika. Därför har vi skapat en mängd aktiviteter att välja mellan beroende på intresse. Vi på Skanska vill hjälpa dig att hitta balansen mellan arbetsliv och fritid. 

     

    Våra värderingar

    Våra värderingar beskriver hur vi beter oss. De stödjer vårt löfte och vägleder oss i vårt agerande.

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/skanska 

     

    Läs mer !
  • Säffle kommun

    För mer information besök http://www.saffle.se/
    Läs mer !
  • Telenor

     

    Om Telenor

    Telenor älskar kommunikation och vi vill hjälpa människor att kommunicera bättre. Med kunden i fokus erbjuder vi privatpersoner och företag kommunikationstjänster som mobiltelefoni, fast telefoni och datakommunikation.

    Telenor i korthet 

    Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. 

    Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen 39,6 procents ägarandel i VimpelCom Ltd. med verksamhet på 10 marknader. 

    Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 120 miljoner mobilabonnemang i sina konsoliderade verksamheter (Q1 2011), en årsomsättning på 95 miljarder norska kronor (2010) och cirka 32 900 anställda. 

    Telenor är också Nordens ledande telekomföretag och en ledande leverantör av TV-tjänster på den nordiska marknaden.

    Here to help!

    Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenorkoncernen i Sverige ingår också Bredbandsbolaget och Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 11 304 miljoner kronor (2010) och cirka 2 200 anställda.

    Telenor samarbetar med en självständig organisation som heter Telekområdgivarna. Deras uppgift är att ge kostnadsfri objektiv vägledning och information till konsumenter som rör frågor inom telefoni och bredband.

    Läs mer !
  • Telge

    För mer information besök http://www.telge.se/.
    Läs mer !
  • Unionen

    Om Unionen

    Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund.

    Vi är 600 000 medlemmar, varav mer än 30 000 förtroendevalda på över 65 000 arbetsplatser. Unionen är ett fackförbund där alla tjänstemän på en arbetsplats i den privata sektorn kan vara medlemmar. Utöver våra yrkesverksamma medlemmar välkomnar Unionen även egenföretagare och studenter. Det är oavsett befattning, utbildning eller lön. Till exempel är många chefer medlemmar och en stor del av medlemmarna har utbildning från högskola eller universitet.

    Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, organisationer och föreningar.

    Unionen är en medlemsstyrd organisation byggd på representativ demokrati.

    Vi bildar opinion

    För att komma närmare vår vision: Tillsammans är vi i Unionen den ledande kraften som skapar framgång, trygghet och glädje i arbetslivet, måste vi bilda opinion i olika frågor. Läs mer om vad Unionen vill.

    Unionen en del av TCO

    Unionen ingår i TCO som är en förkortning av Tjänstemännens Centralorganisation.

    TCO är en centralorganisation för 16 olika fackförbund och samlar omkring 1,3 miljoner människor. Organisationen är partipolitiskt obunden och ståndpunkterna bygger på grundläggande demokratiska värderingar.

    Mer information

    Vill du veta mer? Läs gärna i broschyren "Det här är Unionen".

    Läs mer !
  • Von Feilitzen

    Von Feilitzen & Partners arbetar med rekrytering av specialister och generalister.

    Vi ska bidra till att människor och organisationerfaktiskt  utvecklas och når sina mål.  Våra kunders och kandidatersbästa är centralt för oss och kräver ett flexibelt och professionellt arbetssätt, hela tiden med fokus på resultat.

    Vi är specialisterna som arbetar på uppdrag av företag och byråer från olika branscher som vill ha en kvalitetssäkrad, snabb och kostnadseffektivt genomfört uppdrag.Vi vet att rätt kompetens är en kritisk framgångsfaktor och vi hjälper er att hitta rätt kompetens genom en effektiv rekryteringsprocess. Vi arbetar både med search och urvalsrekrytering och kan erbjuda ett flertal testverktyg. Flexibiliteten innebär att vi tillämpar olika rekryteringsmetoder, ofta i kombination med varandra, och förstärker kunden just när och där denne vill och behöver. Det sistnämnda betyder att vi också tar oss an avgränsade delar i en rekryteringsprocess. 

    Våra tjänster

    Vi erbjuder kvalificerat stöd inom områdena rekrytering, utbildning och karriärutveckling. Vi bidrar till kundens utveckling i olika faser genom att tillföra, utveckla och/eller frigöra kompetens.

     

    Läs mer !