Alla arbetsgivare (38 st)

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Bravura

    Från Bravuras kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö hjälper vi dig som vill ta nästa steg i din karriär — oavsett om du är erfaren eller är på jakt efter ett första jobb. 

    Vi finns här för att förenkla för dig i din jobbsökarprocess. För oss är det viktigt att alltid hålla en öppen dialog och kommunicera ärligt med våra kandidater och kunder. Vi strävar efter att vara snabbare, personligare och mer flexibla än andra företag med samma erbjudande.

    Vi har tjänster inom flera områden och för olika typer av profiler, från nyexade till erfarna. Välkommen till oss med din ansökan!

     

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !
  • ExpanderaMera

    ExpanderaMera är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag inom bygg- , anläggning-, mark-, installation och fastighetsbranschen.

    Vi är medlemmar i Sveriges Byggindustrier och är en rekommenderad bemannings- och rekryteringsleverantör av Sveriges Byggindustrier och Byggmästarföreningen.

    Vi erbjuder små, medelstora och stora byggbolag ökad flexibilitet genom att hitta kostnadseffektiva lösningar inom rekrytering, bemanning och entreprenad.

    Genom mångårig erfarenhet av byggbranschen har vi den kunskap och det nätverk som krävs för att snabbt och effektivt kunna erbjuda våra kunder kompetent personal på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan.

    Genom vår styrka att rekrytera duktiga medarbetare från olika regioner i Sverige och erbjuda dem ett spännande, utvecklande, omväxlande arbete deltar vi aktivt i förändringsarbetet inom byggindustrin.

    ExpanderaMera har ett omfattande nätverk runt om i landet och kan därigenom bidra till ökad utjämning mellan områden med olika efterfrågan på arbetskraft.

    ExpanderaMera är den naturliga samarbetspartnern för byggbolag som vill bibehålla sin handlingsfrihet över tiden. Vi vill även vara det naturliga valet för yrkesarbetare och tjänstemän inom byggsektorn när det är dags att söka sig vidare.

    ExpanderaMera hyr ut och rekryterar personal inom yrken som: snickare, betongarbetare, byggnadsarbetare, träarbetare, markarbetare, anläggningsarbetare, hantverkare, byggtjänstemän, byggnadsingenjörer, byggchefer.

    ExpanderaMera är auktoriserat av Almega. Detta ger dig som kund bl.a. en garanti för att vi följer lagar och regler. Klicka här för att läsa mer om vad auktorisationen innebär!

    Läs mer !
  • Familjens jurist

    ''

    På Familjens jurist – Sveriges största familjejuridiska byrå – får du ett fritt jobb och goda möjligheter att hitta en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Du får jobba i ett företag med tydlig värdegrund och meningsfulla arbetsuppgifter som skapar trygghet i viktiga faser av människors liv. Här möter du närvarande ledare, ordning och reda samt bra arbetsredskap i en miljö som präglas av stark förändringsvilja. Och ett starkt samarbete med Fonus. 

    Som person behöver du vara noggrann, tålmodig och eftertänksam. Eftersom du arbetar med människor är det lika viktigt att du är positiv och serviceinriktad. Precis som vi har du en stark tro på framtiden och är både motiverad och målinriktad.

    Är det som är viktigast för oss viktigast för dig?
    De viktigaste delarna i vårt arbete är våra kärnvärden: tillgänglighet, kompetens och kundnöjdhet. Det betyder att vi ska vara lätta att nå – både rent fysiskt och geografiskt, samt lätta att få kontakt med på det personliga planet. Vi ska också hålla högsta kompetensnivå inom vårt område. Genom att leva upp till dessa två når vi det tredje gratis – klientnöjdheten.  

    Vår satsning på Familjens jurist har bara börjat. Vad som skiljer oss från andra är att vi tänker juridik på ett nytt, enklare och mer tillgängligt sätt. På följande sidor hittar du fler exempel på hur vi arbetar för att du ska kunna underlätta för människor i viktiga faser i deras liv.

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister på kompetensförsörjning

    Vi är fastighetsbranschens kompletta kompetenspartner. Med vår djupa förankring i branschen, våra heltäckande nätverk och vår mångåriga erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi erbjuda kvalificerade personallösningar och ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår
    hemsida och dra dig inte för att kontakta oss om du vill veta mer!

    Läs mer !
  • FRA

    Om FRA

    FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet med huvudkontor på Lovön, strax utanför Stockholm.

    FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.

    Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.

    Läs mer !
  • Försäkringskassan

    Försäkringskassan ansvarar för stora delar av socialförsäkringen på uppdrag av riksdag och regering. 

    Vi beslutar om försäkringar och bidrag för familjer, personer med funktionsnedsättning och sjuka som inte kan arbeta. Vi arbetar aktivt, tillsammans med andra, för att ge sjuka och personer med funktionsnedsättning möjlighet att delta i arbetslivet. Genom vårt uppdrag underlättar vi för människor när livet tar en ny vändning. 

    Vi strävar efter att hantera alla ärenden enkelt, snabbt och rätt. Respekt och engagemang präglar vårt arbete. Försäkringskassan är också en expertmyndighet. Vi har kunskap om socialförsäkringens effekter för individ och samhälle och agerar aktivt för att socialförsäkringen och våra arbetssätt anpassas till ändrade behov i samhället.

    Läs mer !
  • Human Capital

    För mer information besök humancapital.se.

    Läs mer !
  • JM

     

    JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.
     
    Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

     

     

    Läs mer !
  • JP Infonet

    Om JP Infonet

    JP Infonet Förlag är ett av landets ledande juridiska förlag. Vi tillhandahåller ett stort antal juridiska tjänster för både offentlig sektor och det privata näringslivet.

    Vi vill att våra kunder ska uppleva att våra tjänster är anpassade efter just deras behov. Detta gäller såväl för våra informationstjänster som för våra konsulttjänster, utbildningar, laglistor och publikationer.

    Vi satsar mycket på att utveckla våra tjänster och alltid ligga i framkant när det gäller teknisk utveckling.

    Våra egna jurister har djupa kunskaper på sina områden och vi samarbetar även med flera av landets främsta experter för att förse våra kunder med aktuell och kvalitetssäkrad information.

    JP Infonet startade 1999 och har vuxit kraftigt under hela 2000-talet. Idag har vi kontor i Gamla Stan, Stockholm och i centrala Helsingborg. Tillsammans är vi cirka femtio anställda, med olika bakgrund och kompetens.

    Våra tjänster har många fördelar:

    • Information och analyser hjälper dig att fatta rätt beslut
    • All information du behöver samlad på ett ställe
    • Informationen uppdateras dagligen
    • Komplett omvärldsbevakning så att du inte missar något
    • Spara tid genom att sök med Google som sökmotor
    • Alla våra tjänster är mobilanpassade
    Läs mer !
  • Jurek Bemanning

     

    Om oss

    Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.

    Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.

    Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.

    Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.

    Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.

    Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.

     

    Historik

    Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.

    Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.

    Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.

     

      

    Kvalitetspolicy

    Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.

    Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.

    De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:

    • Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
    • Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
    • Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
    • Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
    • Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
    • Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
    • Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.

    Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.

     

    Välkommen att söka jobb hos oss på https://jobbdirekt.se/jurek-bemanning 

     

     

    Läs mer !
  • Kammarrätten i Jönköping

    Arbetsområden på en domstol

    Ungefär hälften av alla som arbetar på en domstol är jurister. De arbetar med att lösa tvister och bedöma frågor i olika typer av mål. Den andra hälften anställda arbetar antingen med beredande arbetsuppgifter eller med administration och service kring allt som hör till den dömande verksamheten.

    Den dömande verksamheten

    Delar av den dömande verksamheten sker i rättssalen vid så kallade förhandlingar. En annan del i detta arbete är att skriva domar och beslut. De yrkeskategorier som arbetar med den dömande verksamheten i till exempel tingsrätt och förvaltningsrätt är bland andra notarier, fiskaler, assessorer, rådmän och lagmän. Även nämndemän tillhör den dömande verksamheten. Nämndemännen är dock inte anställda vid domstolarna.

    Innan mål och ärenden kan avgöras måste de förberedas. Det innebär både att planera för förhandlingarna i rättssalen och att följa upp det som beslutas i målet eller ärendet. Beredningsarbetet omfattar bland annat att registrera mål, kalla de personer som ska närvara vid rättegången - till exempel vittnen, advokater och målsäganden, betala arvoden och att ha löpande dialog med både domare och nämndemän. Det kan också innebära för- och efterarbete där juridisk utbildning och kompetens krävs. Några exempel på medarbetare inom det här området är registratorer, domstolssekreterare, beredningssekreterare, beredningsjurister och föredragande.

    Den administrativa verksamheten

    Den administrativa verksamheten på en domstol innebär styrning och ledning av arbetet mot uppställda mål; det vill säga olika administrativa uppgifter för förvaltning och för stöd åt huvudverksamheten - den dömande verksamheten. Administration kan handla om frågor som rör den inre organisationen, styrsystem, ledningsfunktion och ledarskap. De olika arbetsuppgifter och områden som ryms inom administrationen omfattar ekonomi- och personaladministration, IT och service. Några exempel på medarbetare inom det här området är ordningsvakter, ekonomi- och personalassistenter samt personal- och chefsadministratörer.

    Läs mer !
  • Mercuri Urval

    Vår styrka ligger i förmågan att hjälpa våra kunder skapa resultat genom människor. Tillsammans med våra kunder har vi utvecklat en unik kompetens som handlar om att kunna matcha strategi och människor, att kunna omsätta omvärldskrav och affärsutmaningar till kompetens och förmåga. Och att utvärdera den.

    Vi kan det vi heter. Med mer än 40 års erfarenhet av urvalsintervjuer över hela världen går vi i täten när det gäller kvalitet och pålitlighet. Tillsammans med våra kunder har vi utvecklat ett brett kunnande och branschledande metoder och verktyg. Idag arbetar vi med stora internationella bolag, små lokala företag och organisationer inom offentlig sektor - i Rekrytering, Talent Management, Verksamhetsutveckling och Board och Executive services.

    Utmaningar kan inte överbryggas med lösningar som är statiska över tid och rum. Vi tar hänsyn till de unika förutsättningar som finns i olika faser, kulturer, och organisationer.
    Vi bryter ny mark och vi gräver där vi står. Vi uppfinner nytt och vi använder det som vi vet fungerar. Vi samordnar globalt och verkar lokalt. Det har vi gjort tillsammans med våra kunder i över 40 år. Ensamma är vi inget, med våra kunder är vi allt. Därför följer vi med dem vart än de går - oavsett om destinationen är Shanghai eller Piteå.

    Läs mer om hur vi hjälper våra kunder att skapa resultat. 

    Mer om vår specialisering i marknadssektorer

    Läs gärna våra exempel på uppdrag inom verksamhetsutveckling.  

    Kontakta oss om du vill få en specifik insats offererad.

    Läs mer !
  • Moderna Försäkringar

    Trygghet för moderna människor och företag

    Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder försäkringar för det moderna företaget och individen. Sakförsäkring är vår huvudverksamhet där vi erbjuder produkter som bland annat bilförsäkringar, hemförsäkringar och villaförsäkringar. Vi är specialister inom båtförsäkringar, mcförsäkringar och djurförsäkringar, där vi tror på kompetens och specialism inom respektive kategori. Inom Moderna Försäkringar, ingår våra nischade varumärken som Atlantica, Bilsport & Mc och Moderna Djurförsäkringar.

    Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Hammarstrand, Sundsvall och Örebro. Vi är en filia till Tryg och vår organisation är indelat i 5 affärsområden; Privat, Företag & Industri, Affinity, Moderna Garanti samt Skador. 

    Nordisk koncern - en del av Tryg

    Moderna Försäkringar är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. Tillsammans försäkrar vi 2,7 miljoner privatkunder och över 140 000 företagskunder. Inom koncernen arbetar 3857 medarbetare runtom i de tre nordiska länderna Norge, Danmark och Sverige.
    Läs mer om finansiell information.

    Läs mer !
  • Naturvårdsverket

    Vår organisation

    Vår organisation ska göra att vi effektivare och tydligare kan driva på utvecklingen och möta dina och omvärldens behov. Genom att vi är organiserade utifrån kundbehov säkrar vi att våra leveranser kommer till nytta i miljöarbetet, i Sverige och internationellt.


    Naturvårdsverket är en av många aktörer som har ansvar för miljön. Därför är det viktigt att samspela med omvärlden. Det handlar om att samverka med andra aktörer och samordna insatser. På många sätt är det en grundläggande förändring som ställer krav på hur vi arbetar och vad vi gör.

    En myndighet för miljön

    Naturvårdsverket arbetar på uppdrag av regeringen och är den myndighet i Sverige som har överblick över hur miljön mår och hur miljöarbetet går. Vi har också uppgiften att samordna, följa upp och utvärdera arbetet med Sveriges miljömål. För oss är det viktigt att visa hur vårt samhälle tjänar på att tjäna miljön.

    Vårt uppdrag är
    • att ta fram kunskap och underlag
    • bidra till att utveckla miljöpolitiken
    • och genomföra miljöpolitiken i samverkan.
    Organisationen en bild av uppdraget

    Uppdragets tre delar avspeglar sig i vår organisation där varje del av uppdraget motsvaras av en avdelning:

    • avdelningen för analys och forskning
    • avdelningen för uppdrag
    • och avdelningen för genomförande.

    Dessutom finns avdelningen för verksamhetsstöd och strategiska funktioner för personal, information samt styrning och uppföljning.

    Läs mer !
  • NCC

    Cranes_NCC61311

    Om NCC

    Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Våra värderingar är ärlighet, respekt, tillit och framåtanda.

    Jobba på NCC

    Vill du vara med och forma hur vi bor, jobbar och lever i framtiden? Då är du välkommen till oss. Vi behöver fler innovativa medarbetare som kan tänka både stort och smått för att underlätta folks vardag och bidra till ett hållbart samhälle.

     Roads_NCC1423

    Karriär och utveckling

    Vi blir aldrig bättre än våra medarbetare. Därför är utveckling av vår personal en av våra viktigaste uppgifter. På NCC har du goda möjligheter att forma din egen karriär och prova på nya, utmanande uppgifter.

    På NCC finns många olika roller, verksamheter och karriärvägar att välja mellan, så risken att fastna på ett och samma ställe är liten. Variationen mellan uppdragen är stor. Oavsett arbetsuppgifter är du som medarbetare på NCC del av någonting större som förbättrar vardagen för både nutida och kommande generationer.

    Vi drivs av att leverera kundnytta och att lyckas överträffa kundens förväntningar. Det gör våra projekt spännande och din utveckling blir en del av projektets leverans. Att jobba i stora som små projekt, över hela Norden är i sig utvecklande.

    NCC kräver mycket av dig som individ, inte minst förmåga att samarbeta. I våra projekt är du del av ett lag och varje länk i kedjan är viktig. När var och en tar sitt ansvar för projektets leverans syns det i slutresultatet och i nöjda kunder.

     

     Partnering_NCC10943

     

    Våra roller

    Vi vill förändra vår bransch och skapa de bästa hållbara lösningarna. Det innebär att även våra roller och den kompetens som behövs i projekten förändras. Idag är vi med tidigt i planeringen av ett byggprojekt, ofta i långsiktiga, strategiska samarbeten med våra kunder.

    Produktion

    Att i nära samarbete med våra kunder driva ett projekt från ritning till färdig byggnad är ett varierande arbete som ställer höga krav på ledarskap. Här erbjuder vi inte bara kunden en effektiv produktion hög kvalitet utan också ett givande samarbete och trygghet i leveranserna.

    Affär och projektplanering

    Som affärsansvarig är du oftast kundansvarig genom hela projektet. Du har en viktig roll i att forma projektet så att både kunden och NCC känner trygghet i vad som ska levereras. Affärsansvarig är extra aktiv i tidiga skeden då projektet planeras och designas.

    Specialister

    I takt med att byggprojekten blir alltmer komplexa, ökar behovet av specialistkompetenser i arbetet. På NCC kan du växa i olika specialistroller, inom till exempel hållbarhet och miljö, VDC, kalkyl, finansiering, personal och inköp.

     

     NCC_Recycling_NCC47609 (1)

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/ncc

     

    Läs mer !
  • Newsec

    Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Capital Markets, Leasing, Asset & Property Management, Valuation & Advisory och Corporate Solutions. Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Inom Newsec förvaltar vi tillsammans 9,3 miljoner kvadratmeter, fördelat på ca tusen fastigheter i norra Europa, vilket innebär att vi är marknadens största aktör. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa. ”Passion för kollegor och kunder” är vår värdegrund och sammanfattar hur vi ser på oss själva och vårt arbete. Newsec är en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt ”Great Place to Work”. Newsec Asset Management är Sveriges ledande förvaltare. Med visionen att vara Sveriges mest excellenta, innovativa och framgångsrika gröna förvaltare förvaltar vi idag kommersiella fastigheter och bostäder runt om i landet motsvarande en yta om ca 4,1 miljoner kvm. Mer information hittar du på www.newsec.se.
    Läs mer !
  • PTS

    För mer information besök http://pts.se/.

     

    Läs mer !
  • Regeringskansliet

    Om webbplatsen

    www.regeringen.se och den engelska versionen, www.sweden.gov.se är regeringens och Regeringskansliets gemensamma webbplatser.

    Så är webbplatsen uppbyggd

    Webbplatsen är uppbyggd efter besökarnas vanligaste behov: Att hitta handlingar och dokument, att få information om aktuella regeringsförslag, initiativ och aktiviteter inom Regeringskansliet samt att få veta hur beslutsprocesserna fungerar.

    Webbplatsen har tre huvudavdelningar

    • Regeringen och Regeringskansliet Här finns aktuell information sorterad på departement, statsråd och ämnesområden. I denna del återfinns också information om veckans regeringssammanträde, kalendarium, pressavdelning, kommittéer och myndigheter, kontakt och besök samt lediga tjänster.
    • Publikationer Denna del innehåller all rättsinformation (propositioner, SOU:er m.m.), allt informationsmaterial och alla övriga publikationer. Från 1 juli 2000 finns hela serier av rättsinformationen. En del material kan du beställa direkt på webben. Alla publikationer hittar du i den blå delen Publikationer där det finns en sökfunktion samt, längre ned på sidan, en funktion att stegvis avgränsa vad man söker, exempelvis: Finansdepartementet » Proposition » 2007.
    • Så styrs Sverige Här sätts regeringen och Regeringskansliets arbete in i ett sammanhang. Beslutsprocesser, lagstiftningskedjan, EU m.m. beskrivs och exemplifieras.
    Att hitta på webbplatsen

    På webbplatsen kan du välja olika vägar in till informationen: Via departement, statsråd och ämnesområde. Det går också bra att hitta via:

    Webbplatskartan

    Webbplatskartan visar alla underavdelningar i de tre huvudavdelningarna (Regeringen och Regeringskansliet, Publikationer och informationsmaterial samt Så styrs Sverige). Underavdelningarna visas i två nivåer.

    Enkelt sök

    Den enkla sökningen når du via webbplatsens sidhuvud - skriv ett ord eller en mening i sökfältet och klicka på Sök. Vill du få med alla träffar som innehåller ett visst ord ska du söka med asterisk *. Sökning på budget* ger exempelvis träffar även på budgeten och budgetpropositionen.

    Avancerat sök

    För att få större träffsäkerhet kan du använda den avancerade sökningen. Med avancerad sökning kan du avgränsa din sökning på flera sätt genom att använda de val som finns på söksidan. Du kan till exempel välja att bara söka innehåll från ett visst departement eller bara söka bland pressmeddelanden. Du kan kombinera alla valen som finns på söksidan. Den avancerade sökningen når du via webbplatsens sidhuvud.

    Ansvarsområden A-Ö

    Om du är osäker på vilket departement som handlägger en viss fråga kan du titta på sidan Ansvarsområden A-Ö. Den hittar du på webbplatsen startsida, i högerspalten under rubriken Detta arbetar departementen med, längst ner under de 19 övergripande ansvarsområdena.

    Notisarkiv

    Notiser på regeringen.se och sweden.gov.se visas i den ordning som man redaktionellt valt. I notisarkiv (som man når genom att klicka på länken Visa alla notiser) visas de däremot i kronologisk ordning baserad på uppdateraddatum.

    Läs mer !
  • Skanska

    Verksamheten i Sverige

    Skanskas kärnverksamhet i Sverige består av att utveckla, bygga och underhålla den fysiska miljö som vi lever i. Vi skapar hållbara lösningar och strävar efter att vara ledande inom kvalitet, grönt byggande, arbetsmiljö och etik. Verksamheten är uppdelad i fyra grenar.

    Bygg- och anläggningsverksamhet

    Välfungerande samhällen behöver arbetsplatser, bostäder, kommunikationer, skolor, sjukhus och tillgång till energi och vatten. Vi på Skanska bidrar till samhällsutvecklingen med vår samlade kompetens och resurser genom bygg- och anläggningsverksamheten, den största och äldsta verksamhetsgrenen.

    Bostadsutveckling

    Den moderna familjens nya hem finns i bostadsområden med närhet till service, rekreation och goda kommunikationer. Bostadsutvecklingen inriktas på utvalda målgrupper och marknader. Inför varje nytt projekt gör vi omfattande analyser där vi anpassar vårt erbjudande utifrån människors olika drömmar och behov. Kärnan i vår verksamhet är att skapa ökad livskvalitet.

    Kommersiell Fastighetsutveckling

    Sunda, gröna och effektiva kontor och fastigheter är fokus för den kommersiella fastighetsutvecklingen. Vi initierar, utvecklar och investerar i kommersiella fastigheter. Kontor, logistik och volymhandel är våra tre viktigaste produkter. Vi är långsiktiga i vårt arbete – det är inte ovanligt att ett projekt tar mellan fem och tio år, från idé till färdig byggnad.

    Infrastrukturutveckling

    Verksamheten utarbetar hållbara lösningar för nödvändig infrastruktur som vägar, sjukhus och skolor. Skanska medverkar också till förverkligandet genom sin finansiella expertis.

     

     Hagaborgsskolan, Karlstad

     

    Karriär och utveckling

    Skanska är ett stort och internationellt företag. Det ger dig som jobbar här stora möjligheter att utvecklas och göra karriär.

    Goda möjligheter till utveckling

    Vid det årliga utvecklingssamtalet kommer du och din chef överens om vad du behöver för att utvecklas. Det kan handla om specifika utbildningar, befattningsspecifika program, mentorskap och andra utvecklingsredskap. 

    Internationella utvecklingsmöjligheter

    Skanska har varit verksam utanför Sverige sedan 1897 och genomsyras av en internationell prägel. På våra byggarbetsplatser och kontor finns medarbetare från flera olika länder som alla drar lärdom av varandra. Som anställd på Skanska har du också chansen att jobba utomlands. Du får en bättre förståelse för Skanska och din roll i ett internationellt företag. Dessutom lär du känna en ny arbetsmiljö och nya arbetssätt.

     

     

    Jag och Skanska

    Balans i livet är viktigt för att du ska må bra. Vi på Skanska vill att du trivs på jobbet, men det är lika viktigt att du har en skön och aktiv fritid.

    Vår filosofi är väldigt enkel: om du mår bra så mår Skanska bra. Alla är vi olika. Därför har vi skapat en mängd aktiviteter att välja mellan beroende på intresse. Vi på Skanska vill hjälpa dig att hitta balansen mellan arbetsliv och fritid. 

     

    Våra värderingar

    Våra värderingar beskriver hur vi beter oss. De stödjer vårt löfte och vägleder oss i vårt agerande.

     

     

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/skanska 

     

     

    Läs mer !
  • Skatteverket

    Om oss

    Vad gör Skatteverket?

    Skatteverket är förvaltningsmyndighet för beskattning, fastighetstaxering, folkbokföring och registrering av bouppteckningar. Vi utfärdar id-kort för personer som är folkbokförda i Sverige samt bevakar statens fordringar.

    Verksamheten bedrivs till största delen på våra kontor, som finns över hela landet. Där tar vi emot och granskar deklarationer och hanterar andra skatteärenden åt medborgare och företag. En del kontor sköter även folkbokföringsärenden, t.ex. flyttningar och personbevis, och bouppteckningsärenden.

    Skatteverket i siffror

    Antalet anställda vid Skatteverket är cirka 10 700. Av dem finns 1 970 på huvudkontoret i Solna. Skatteverket finns på ett 100-tal orter i landet.

    Andelen kvinnor vid Skatteverket är 66 procent och andelen kvinnliga chefer är 58 procent.

    Vår vision

    Skatteverkets vision är ett samhälle där alla vill göra rätt för sig.

    Organisationsnummer

    Skatteverkets organisationsnummer är 202100-5448.

    Har du frågor?

    Om du har allmänna frågor om sådant som rör vår verksamhet är du välkommen att ringa vår Skatteupplysning.

    Läs mer !
  • SYSAV

    Sysavkoncernen svarar för den regionala avfallshanteringen och återvinningen i södra Skåne.

    Sysav står för Sydskånes avfallsaktiebolag. Till bolaget hör två helägda dotterbolag: Sysav Utveckling AB, som arbetar med forskning och utveckling samt Sysav Industri AB. Sysav Industri AB hanterar industri- och verksamhetsavfall, samt hushållsavfall från andra än ägarkommunerna. Moderbolaget Sysav hanterar hushållsavfall från ägarkommunerna.

    Insamling och transport av avfallet till våra anläggningar sköts av ägarkommuner och entreprenörer.

    Styrning
    Sysavs ägarkommuner är Burlöv, Kävlinge, Lomma, Lund, Malmö, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge och Ystad. Sysavs ägarstruktur säkerställer kommunernas inflytande och skapar möjligheter till samarbete kring regionens avfallshantering. Styrelsen består av folkvalda representanter från de 14 ägarkommunerna.

    Finansiering
    Sysav och Sysav Industri ABs intäkter kommer från avgifter för lämnat avfall, samt betalning för de produkter företaget säljer, såsom fjärrvärme, el och återvinningsmaterial. Båda bolagen fungerar som affärsdrivande företag och subventioneras inte med offentliga medel.

    Års- och hållbarhetsredovisning
    Vår årsredovisning och skriften Hållbar avfallshantering 2011 kan du ladda ner i pdf-format eller få hemskickad. Beställningsformulär »

    Hitta till oss
    Här hittar du öppettider och vägbeskrivningar »


     



    Läs mer !
  • Säkerhetspolisen

    Om Säkerhetspolisen

    Säkerhetspolisen skyddar Sveriges demokratiska system, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förebygga och avslöja brott mot rikets säkerhet, bekämpa terrorism och skydda den centrala statsledningen.
    Säkerhetspolisens verksamhet kan i huvudsak delas in i fem områden:
      
    • Kontraspionage innebär att förebygga och avslöja spioneri och annan olovlig underrättelseverksamhet som riktar sig mot Sverige och svenska intressen utomlands samt mot utländska intressen i landet, vilket även inkluderar flyktingspionage.
    • Kontraterrorism innebär att förebygga och avslöja terrorism som riktas mot Sverige eller utländska intressen i landet, terroristhandlingar i andra länder, förekomsten av internationella terroristnätverks förgreningar i Sverige samt stöd och finansiering av terroristverksamhet.
    • Författningsskydd innebär att förebygga och avslöja verksamhet som med våld, hot eller tvång avser att förändra Sveriges demokratiska statskick. Verksamheten syftar till att motverka otillåten påverkan mot det politiska beslutsfattandet, verkställandet av politiska beslut och den fria debatten.
    • Säkerhetsskydd handlar om rådgivning till och tillsyn av myndigheter och vissa företag i syfte att skydda verksamheter som har betydelse för rikets säkerhet och för att förebygga terrorism. Det innebär också att genomföra registerkontroller efter begäran från berörda myndigheter.
    • Personskydd handlar om bevaknings- och säkerhetsarbete för den centrala statsledningen, kungafamiljen, främmande stats beskickningsmedlemmar samt vid statsbesök och liknande händelser.

    Vi arbetar också med att förhindra spridning, anskaffning och produktion av massförstörelsevapen. Arbetet går främst ut på att förhindra att kunskaper, produkter, ämnen eller mikroorganismer förs från eller via Sverige till aktörer som har ambitioner att anskaffa eller vidareutveckla massförstörelsevapen eller dess bärare. Arbetet sker i nära samverkan med andra myndigheter.

    Säkerhetspolisen fungerar dessutom som stöd för andra polismyndigheter inom vissa områden. Bombdatacenter arbetar med att hämta in, analysera och delge information om bombrelaterade händelser till andra brottsbekämpande myndigheter. Vi tillhandahåller också teknik för hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation och hemlig övervakning av elektronisk kommunikation samt har ett medietekniskt laboratorium som bistår med alla former av mediebearbetning.

     

     

    Läs mer !
  • Von Feilitzen

    Von Feilitzen & Partners arbetar med rekrytering av specialister och generalister.

    Vi ska bidra till att människor och organisationerfaktiskt  utvecklas och når sina mål.  Våra kunders och kandidatersbästa är centralt för oss och kräver ett flexibelt och professionellt arbetssätt, hela tiden med fokus på resultat.

    Vi är specialisterna som arbetar på uppdrag av företag och byråer från olika branscher som vill ha en kvalitetssäkrad, snabb och kostnadseffektivt genomfört uppdrag.Vi vet att rätt kompetens är en kritisk framgångsfaktor och vi hjälper er att hitta rätt kompetens genom en effektiv rekryteringsprocess. Vi arbetar både med search och urvalsrekrytering och kan erbjuda ett flertal testverktyg. Flexibiliteten innebär att vi tillämpar olika rekryteringsmetoder, ofta i kombination med varandra, och förstärker kunden just när och där denne vill och behöver. Det sistnämnda betyder att vi också tar oss an avgränsade delar i en rekryteringsprocess. 

    Våra tjänster

    Vi erbjuder kvalificerat stöd inom områdena rekrytering, utbildning och karriärutveckling. Vi bidrar till kundens utveckling i olika faser genom att tillföra, utveckla och/eller frigöra kompetens.

     

    Läs mer !