Alla arbetsgivare (43 st)

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !
  • Datainspektionen

    Om Datainspektionen

    Datainspektionen arbetar för att säkra den enskilda individens rätt till integritet i samhället.

    Datainspektionen är en myndighet som genom sin tillsynsverksamhet ska bidra till att behandlingen av personuppgifter inte leder till otillbörliga intrång i enskilda individers personliga integritet. På dessa sidor kan du bland annat läsa mer om vilka mål myndigheten har, hur vi arbetar och hur du kommer i kontakt med oss.

    Hela ditt liv registreras uppgifter om dig. I skolan, på banken, på jobbet, när du handlar, när du reser, när du går till doktorn, när du tar en försäkring eller lånar böcker på biblioteket. Och många forskare vill sammanställa data om dig. Ditt privata område kan också beröras när uppgifter om dig publiceras på internet.

    Hela ditt liv registreras uppgifter om dig

    Registrering och behandling av personuppgifter är på många områden nödvändig för en fungerande verksamhet, men du har rätt till en fredad zon. Det står till och med inskrivet i grundlagen att du ska skyddas mot att din personliga integritet kränks genom att uppgifter om dig databehandlas. Hur det skyddet ska se ut beskrivs mer i detalj i andra lagar och det är vi på Datainspektionen som har fått uppgiften att verka för att skyddet fungerar.

    Till exempel får man bara registrera uppgifter om dig för bestämda ändamål som inte får ändras i efterhand, du ska få information om behandlingen och du har rätt att kontrollera att uppgifterna är korrekta och felaktigheter ska rättas. Läs mer under Lagar & regler.

    Vi verkar som en motkraft mot obefogad registrering. Vi utbildar och informerar de som behandlar personuppgifter. Vi kontrollerar att man följer lagarna och påverkar så att nya lagar får regler som skyddar integriteten. Vi sköter kontakter i ett ökande internationellt samarbete. Vi ger råd och sprider kunskap. Här på vår webbplats kan du läsa hur vi arbetar.

    Varje dag får vi mängder av förfrågningar. Det är företag, myndigheter och organisationer som vill veta vilka krav lagarna ställer på dem och hur de ska göra rätt. Det är också enskilda människor som hör av sig till oss som vill kunna tillvarata sina rättigheter. Vi har en upplysningstjänst där jurister besvarar frågor per telefon och via e-post. På den här webbplatsen hittar du all basinformation och nyheter inom vårt område. Här kan du också kostnadsfritt ladda ner våra skrifter i digital form eller beställa tryckta versioner. Fyra gånger per år ger vi ut en gratis tidning (Integritet i fokus) med artiklar, notiser och kommentarer. Press, radio och TV visar stort intresse för våra områden. Vi arrangerar också kurser, seminarier och större konferenser om aktuella frågor. I mån av tid gästföreläser våra specialister hos myndigheter, företag och organisationer runt om i landet.

    I samband med inspektioner bistår våra handläggare med råd till de som registrerar personuppgifter. Vi dokumenterar ibland resultaten av vissa tillsynsprojekt i rapporter som vi sprider till berörda och medierna. Det händer ofta att representanter från myndigheter och företag, både svenska och utländska, besöker oss för att diskutera sina specifika personuppgiftsproblem.

    Vad gör vi inte?

    Datainspektionen får ofta frågor och anmälningar om områden som inte tillhör vårt verksamhetsområde. På den här sidan kan du veta mer om sådant som vi inte har hand om:

    Det här gör Datainspektionen inte

    Läs mer !
  • Diskrimineringsombudsmannen

    Diskrimineringsombudsmannen (DO) är en statlig myndighet som arbetar mot diskriminering och för allas lika rättigheter och möjligheter. Det gör myndigheten främst genom att se till att diskrimineringslagen följs. Diskrimineringslagen förbjuder diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

    DO övervakar också att föräldraledighetslagen följs och att föräldralediga inte blir sämre behandlade på jobbet.

    Regeringen utser chefen för myndigheten, som också kallas för Diskrimineringsombudsman. Diskrimineringsombudsmannen heter Agneta Broberg.

    DO bildades den 1 januari 2009 genom att de fyra dåvarande ombudsmännen mot diskriminering slogs ihop. Jämställdhetsombudsmannen (JämO) hade hand om könsdiskriminering, Ombudsmannen mot etnisk diskriminering (DO) övervakade diskriminering som hade samband med etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, Handikappombudsmannen (HO) hade hand om diskriminering som hade samband med funktionsnedsättning och Ombudsmannen mot diskriminering på grund av sexuell läggning (HomO) övervakade att lagar om diskriminering på grund av sexuell läggning följdes.

    DO:s verksamhet

    DO har ett anslag på cirka 93,8 miljoner kronor för år 2012. DO har cirka 90 anställda.

    DO ser till att diskrimineringslagen och föräldraledighetslagen följs. DO arbetar också övergripande mot diskriminering i samhället i enlighet med lagen om Diskrimineringsombudsmannen. 

    Länk till lagarna

    Detta ingår i DO:s uppgifter:

    Anmälningar

    DO tar emot anmälningar om de förbud mot diskriminering och trakasserier som finns i diskrimineringslagen. DO tar även emot anmälningar från föräldralediga som anser att de blivit sämre behandlade i samband med föräldraledighet.

    DO kan driva ett ärende om diskriminering i domstol eller, i vissa fall då rättsläget bedöms som klart, till en förlikning mellan anmälaren och den anmälda parten. DO driver alltså inte alla ärenden rättsligt men din anmälan är alltid ett viktigt underlag för oss i vårt övergripande arbete mot diskriminering.

    Läs mer om hur DO beslutar vilka ärenden som ska utredas och drivas

    Granskningar

    DO kan också utöva tillsyn genom att granska hur arbetsgivare, högskolor och skolor lever upp till diskrimineringslagens krav på åtgärder för att förebygga diskriminering. Det gör DO genom granskningar av planer för lika rättigheter och möjligheter, jämställdhetsplaner och likabehandlingsplaner.

    Information och opinion 

    I DOs uppdrag ingår också att sprida kunskap och information om förbuden mot diskriminering, både till dem som riskerar att diskriminera och till dem som riskerar att diskrimineras. Genom olika medvetandehöjande insatser ska DO se till att alla människor känner till sina rättigheter.

    DO har även en uppgift att uppmärksamma och skapa debatt kring frågor som rör mänskliga rättigheter. I uppdraget ingår också ett särskilt ansvar att följa ny forskning och den internationella utvecklingen på området mänskliga rättigheter och diskriminering.

    Förebygga diskriminering och främja lika rättigheter och möjligheter för alla

    DO har kontakter med myndigheter, företag, enskilda och organisationer för att förebygga diskriminering.

    DO gör analyser, föreslår lagändringar, skriver rapporter och uppmärksammar beslutsfattare på diskriminerande strukturer.

    Myndigheten utbildar också arbetsgivare, fackliga organisationer och civila samhället i förebyggande arbete mot diskriminering.

    DO utvecklar metoder för att till exempel upptäcka, kartlägga och förebygga diskriminering, samt annat material till hjälp för till exempel arbetsgivare eller utbildningsanordnare.

    Läs mer !
  • Domarnämnden

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg

    Läs mer !
  • ExpanderaMera

    ExpanderaMera är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag inom bygg- , anläggning-, mark-, installation och fastighetsbranschen.

    Vi är medlemmar i Sveriges Byggindustrier och är en rekommenderad bemannings- och rekryteringsleverantör av Sveriges Byggindustrier och Byggmästarföreningen.

    Vi erbjuder små, medelstora och stora byggbolag ökad flexibilitet genom att hitta kostnadseffektiva lösningar inom rekrytering, bemanning och entreprenad.

    Genom mångårig erfarenhet av byggbranschen har vi den kunskap och det nätverk som krävs för att snabbt och effektivt kunna erbjuda våra kunder kompetent personal på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan.

    Genom vår styrka att rekrytera duktiga medarbetare från olika regioner i Sverige och erbjuda dem ett spännande, utvecklande, omväxlande arbete deltar vi aktivt i förändringsarbetet inom byggindustrin.

    ExpanderaMera har ett omfattande nätverk runt om i landet och kan därigenom bidra till ökad utjämning mellan områden med olika efterfrågan på arbetskraft.

    ExpanderaMera är den naturliga samarbetspartnern för byggbolag som vill bibehålla sin handlingsfrihet över tiden. Vi vill även vara det naturliga valet för yrkesarbetare och tjänstemän inom byggsektorn när det är dags att söka sig vidare.

    ExpanderaMera hyr ut och rekryterar personal inom yrken som: snickare, betongarbetare, byggnadsarbetare, träarbetare, markarbetare, anläggningsarbetare, hantverkare, byggtjänstemän, byggnadsingenjörer, byggchefer.

    ExpanderaMera är auktoriserat av Almega. Detta ger dig som kund bl.a. en garanti för att vi följer lagar och regler. Klicka här för att läsa mer om vad auktorisationen innebär!

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister på kompetensförsörjning

    Vi är fastighetsbranschens kompletta kompetenspartner. Med vår djupa förankring i branschen, våra heltäckande nätverk och vår mångåriga erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi erbjuda kvalificerade personallösningar och ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår
    hemsida och dra dig inte för att kontakta oss om du vill veta mer!

    Läs mer !
  • Flood Herslow Holme

    Flood Herslow Holmes kunder är i första hand ägare till tillgångar och verksamheter som representerar stora värden. Våra kundrelationer bygger på långsiktighet. Bland kunderna finns t.ex. investmentbolag, private equity bolag, privatpersoner, jordägare och entreprenörer. Byrån representerar även noterade och onoterade bolag. Våra kunder är verksamma i ett flertal olika branscher. Vi företräder även myndigheter.

    Vi strävar alltid efter att få ett helhetsgrepp och att hitta den bästa lösningen, anpassad efter kundens specifika behov. Detta är ett oslagbart sätt att tillföra mervärde. Genom att långsiktigt hantera kundens alla juridiska frågor får vi en djup insikt i deras verksamhet. Ett så nära samarbete ställer höga krav på både vår rådgivning, tillgänglighet och integritet. Det gillar vi.

    Integritet och villkor

    Vi har tystnadsplikt och är noga med säkerheten kring all information du ger oss. För mer info om hur vi arbetar, hur vi hanterar dina personuppgifter och värnar om din integritet, se våra Allmänna villkor.

    En del av Warwick Legal Network

    Flood Herslow Holme är medlem i Warwick Legal Network – ett internationellt nätverk av oberoende advokatbyråer med erfarenhet från alla områden inom affärsjuridiken som erbjuder en hög standard av juridisk service till klienter på en internationell nivå.

     

    För mer information besök http://www.fhhlaw.se.

    Läs mer !
  • FRA

    Om FRA

    FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet med huvudkontor på Lovön, strax utanför Stockholm.

    FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.

    Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.

    Läs mer !
  • HR Commitment

    Vår kompetens

    Vår verksamhet bygger på våra medarbetares erfarenheter och yrkeskompetens, både som chefer och specialister, inom de områden där vi är verksamma.

    • Rekrytering av styrelseledamöter
    • Rekrytering och interimsuppdrag avseende generell ledningskompetens
    • Rekrytering och interimsuppdrag avseende chefer och kvalificerade medarbetare, med huvudfokus inom kompetensområdena;
      • Ekonomi & Finans
      • HR
      • Juridik
      • Marknad & Kommunikation

    Sedan 2002 är vi, inom våra kompetensområden, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag.

    Läs mer !
  • Human Capital

    För mer information besök humancapital.se.

    Läs mer !
  • Hyresgästföreningen

    Om Hyresgästföreningen

    Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för hyresgäster. Vi arbetar för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Vår vision är ett tryggt boende där människor och samhälle utvecklas. Över en halv miljon hushåll är med i Hyresgästföreningen.
    • Vi är partipolitiskt obundna och styrs av våra medlemmar.
    • Vi förhandlar med hyresvärden om hyran och villkoren för boendet.
    • Vi svarar på våra medlemmars frågor, och ger stöd i kontakten med hyresvärden.
    • Vi arbetar med opinionsbildning och påverkar beslutsfattare för att förbättra villkoren för hyresgäster.
    • Vi hjälper våra medlemmar att påverka sitt boende.
    I vänstermenyn hittar du mer information om Hyresgästföreningen – vilka vi är, vad vi gör och vad vi tycker. Du kan också läsa mer i vår verksamhetsberättelse.
    Läs mer !
  • IVY Talents

    Vårt erbjudande

    IVY Talents erbjuder konsulttjänster och rekryteringar av talanger inom vårt specialistområde – tjänstemannasektorn. Vår mission är att hjälpa våra kandidater med deras framtida karriär samt hjälpa våra klienter att hitta rätt talang.  Detta gör vi genom våra unika processer IVY Client Card och IVY Mentor Card.

    Vi valde att starta IVY Talents av den enkla anledningen att vi älskar det vi gör. Vi tänker nytt i en mogen bransch.  Allt som inte är under utveckling är under avveckling. Efter 20 års arbete i branschen vill vi bidra till utveckling på vårt sätt.

    Varför IVY Talents?

    I vår bransch börjar och slutar allt med en människa. Individ till individ. För att säkra en långsiktig kompetensförsörjning bör man enligt oss ha en personlig rådgivare kopplad till sitt företag för att kunna hitta rätt talanger.

    Genom att välja IVY Talents får Du en personlig rådgivare som arbetar med unikt framtagna processer och har bred och gedigen erfarenhet inom rekrytering. Men framförallt får Du en rådgivare som har passion för uppgiften och som alltid tar personligt ansvar!

    Läs mer !
  • JM

     

    JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.
     
    Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

     

     

    Läs mer !
  • Jobbdirekt

    ''

    Jobbdirekt.se är idag en av Sveriges ledande jobbsajter och vi har funnits i mer än 11 år. Jobbdirekt.se grundades av Schibsted redan 1999 och har blivit det naturliga valet för dig som letar nya utmaningar och en pålitlig leverantör av rekryteringstjänster till svenska och nordiska företag.

    Vårt fokus ligger på dig som söker jobb. Vi har idag Sveriges mest användarvänliga jobbsajt vilket gör själva sökandet efter nytt jobb väldigt enkelt och möjliggör att vi tillsammans når resultat snabbare och effektivare än den traditionella jobbsajten. Dessutom har vi ett konstant flöde av spännande jobb på Jobbdirekt.se, just nu har vi över 4.000 lediga tjänster!

    Du kan prenumerera på lediga jobb och få dem mailade till dig en gång per dag alternativt en gång i veckan. Dessutom kan du även skapa ett konto hos oss vilket medför att dina favorittjänster finns sparande hos oss nästa gång du går in på Jobbdirekt.se! Smart eller hur?!

    Vi önskar dig lycka till med jobbsökandet och hoppas att du uppskattar våra tjänster och till dig som rekryterare, tack en än gång för att ni valt Jobbdirekt.se som ert förstahandsval i er rekrytering.

    /Jobbdirekt.se

    Läs mer !
  • JP Infonet

    Om JP Infonet

    JP Infonet Förlag är ett av landets ledande juridiska förlag. Vi tillhandahåller ett stort antal juridiska tjänster för både offentlig sektor och det privata näringslivet.

    Vi vill att våra kunder ska uppleva att våra tjänster är anpassade efter just deras behov. Detta gäller såväl för våra informationstjänster som för våra konsulttjänster, utbildningar, laglistor och publikationer.

    Vi satsar mycket på att utveckla våra tjänster och alltid ligga i framkant när det gäller teknisk utveckling.

    Våra egna jurister har djupa kunskaper på sina områden och vi samarbetar även med flera av landets främsta experter för att förse våra kunder med aktuell och kvalitetssäkrad information.

    JP Infonet startade 1999 och har vuxit kraftigt under hela 2000-talet. Idag har vi kontor i Gamla Stan, Stockholm och i centrala Helsingborg. Tillsammans är vi cirka femtio anställda, med olika bakgrund och kompetens.

    Våra tjänster har många fördelar:

    • Information och analyser hjälper dig att fatta rätt beslut
    • All information du behöver samlad på ett ställe
    • Informationen uppdateras dagligen
    • Komplett omvärldsbevakning så att du inte missar något
    • Spara tid genom att sök med Google som sökmotor
    • Alla våra tjänster är mobilanpassade
    Läs mer !
  • Jurek Bemanning

     

    Om oss

    Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.

    Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.

    Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.

    Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.

    Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.

    Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.

     

    Historik

    Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.

    Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.

    Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.

     

      

    Kvalitetspolicy

    Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.

    Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.

    De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:

    • Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
    • Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
    • Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
    • Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
    • Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
    • Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
    • Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.

    Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.

     

    Välkommen att söka jobb hos oss på https://jobbdirekt.se/jurek-bemanning 

     

     

    Läs mer !
  • Kemikalieinspektionen

    Om Kemikalieinspektionen

    Kemikalieinspektionen är drivkraften i arbetet för en giftfri miljö.

    Kemikalieinspektionen, KemI, är en central tillsynsmyndighet med ansvar för att företagens och samhällets kemikaliekontroll sköts på ett bra sätt. Ansvaret omfattar både människors hälsa och miljön.

    KemI sorterar under Miljödepartementet. Nina Cromnier är generaldirektör och ungefär 250 personer är anställda. 

    KemI är ansvarig myndighet för miljökvalitetsmålet Giftfri miljö och arbetar i Sverige, inom EU och globalt för att begränsa hälso- och miljörisker med farliga kemikalier genom att driva fram lagstiftning och regler som hjälper till att nå målet. Eftersom kemikaliereglerna är harmoniserade inom EU sker en stor del av KemI:s arbete inom ramen för EU.    

    Kemikalieinspektionen

    • har tillsyn över importörer och tillverkare av kemiska produkter, biotekniska organismer och varor,
    • ger stöd till kommuner och länsstyrelser i deras kemikalietillsyn,
    • deltar i EU-gemensamma program för att bedöma och begränsa  risker med kemiska produkter och varor som innehåller kemiska produkter,
    • begränsar risker med kemikalier även på andra vägar, bland annat genom dialog med näringslivet och branschöverenskommelser,
    • registrerar kemiska produkter,
    • prövar ansökningar om godkännande av bekämpningsmedel,
    • deltar tillsammans med andra EU-länder i arbetet med att bedöma verksamma ämnen i bekämpningsmedel,
    • ansvarar för den officiella statistiken om försålda och använda kemikalier,
    • ger ut nyhetsbrev, faktablad, PM och rapporter.

    Förordning (2009:947) med instruktion för Kemikalieinspektionen.

    Läs mer om KemI:s verksamhet i:

    Handlingsplan för en giftfri vardag - skydda barnen bättre

    Kemikalier i varor - strategier och styrmedel för att minska riskerna med farliga ämnen i vardagen

    Verksamhetsplan 2013

    Årsredovisning 2012

    Finansiering

    KemI:s verksamhet bekostas till stor del genom anslag. Särskilda intäkter finansierar nordiskt sekretariatsarbete, bidrag till internationella organisationer, stöd till andra länder, konventionsarbete, EU:s rapportörsprogram om aktiva ämnen i bekämpningsmedel och visst konsultarbete.

    För KemI:s verksamhet 2013 har riksdagen anvisat 194 miljoner kronor.

    Läs mer !
  • Mercuri Urval

    Vår styrka ligger i förmågan att hjälpa våra kunder skapa resultat genom människor. Tillsammans med våra kunder har vi utvecklat en unik kompetens som handlar om att kunna matcha strategi och människor, att kunna omsätta omvärldskrav och affärsutmaningar till kompetens och förmåga. Och att utvärdera den.

    Vi kan det vi heter. Med mer än 40 års erfarenhet av urvalsintervjuer över hela världen går vi i täten när det gäller kvalitet och pålitlighet. Tillsammans med våra kunder har vi utvecklat ett brett kunnande och branschledande metoder och verktyg. Idag arbetar vi med stora internationella bolag, små lokala företag och organisationer inom offentlig sektor - i Rekrytering, Talent Management, Verksamhetsutveckling och Board och Executive services.

    Utmaningar kan inte överbryggas med lösningar som är statiska över tid och rum. Vi tar hänsyn till de unika förutsättningar som finns i olika faser, kulturer, och organisationer.
    Vi bryter ny mark och vi gräver där vi står. Vi uppfinner nytt och vi använder det som vi vet fungerar. Vi samordnar globalt och verkar lokalt. Det har vi gjort tillsammans med våra kunder i över 40 år. Ensamma är vi inget, med våra kunder är vi allt. Därför följer vi med dem vart än de går - oavsett om destinationen är Shanghai eller Piteå.

    Läs mer om hur vi hjälper våra kunder att skapa resultat. 

    Mer om vår specialisering i marknadssektorer

    Läs gärna våra exempel på uppdrag inom verksamhetsutveckling.  

    Kontakta oss om du vill få en specifik insats offererad.

    Läs mer !
  • Moderna Försäkringar

    Trygghet för moderna människor och företag

    Moderna Försäkringar är en utmanare på den svenska försäkringsmarknaden som erbjuder försäkringar för det moderna företaget och individen. Sakförsäkring är vår huvudverksamhet där vi erbjuder produkter som bland annat bilförsäkringar, hemförsäkringar och villaförsäkringar. Vi är specialister inom båtförsäkringar, mcförsäkringar och djurförsäkringar, där vi tror på kompetens och specialism inom respektive kategori. Inom Moderna Försäkringar, ingår våra nischade varumärken som Atlantica, Bilsport & Mc och Moderna Djurförsäkringar.

    Moderna i Sverige har idag drygt 470 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Hammarstrand, Sundsvall och Örebro. Vi är en filia till Tryg och vår organisation är indelat i 5 affärsområden; Privat, Företag & Industri, Affinity, Moderna Garanti samt Skador. 

    Nordisk koncern - en del av Tryg

    Moderna Försäkringar är en del av Tryg som är en av Nordens största försäkringskoncerner. Tillsammans försäkrar vi 2,7 miljoner privatkunder och över 140 000 företagskunder. Inom koncernen arbetar 3857 medarbetare runtom i de tre nordiska länderna Norge, Danmark och Sverige.
    Läs mer om finansiell information.

    Läs mer !
  • NCC

       

    Läs mer !
  • Newsec

    Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Capital Markets, Leasing, Asset & Property Management, Valuation & Advisory och Corporate Solutions. Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Inom Newsec förvaltar vi tillsammans 9,3 miljoner kvadratmeter, fördelat på ca tusen fastigheter i norra Europa, vilket innebär att vi är marknadens största aktör. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa. ”Passion för kollegor och kunder” är vår värdegrund och sammanfattar hur vi ser på oss själva och vårt arbete. Newsec är en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt ”Great Place to Work”. Newsec Asset Management är Sveriges ledande förvaltare. Med visionen att vara Sveriges mest excellenta, innovativa och framgångsrika gröna förvaltare förvaltar vi idag kommersiella fastigheter och bostäder runt om i landet motsvarande en yta om ca 4,1 miljoner kvm. Mer information hittar du på www.newsec.se.
    Läs mer !
  • Nordiska ministerrådet

    Stärk Nordens röst

    Som medarbetare på Nordiska ministerrådet och Nordiska rådet hjälper du till med att föra ut politiska beslut i det verkliga livet. Vi har ett stort medansvar i att regeringarna, politikerna och medborgarna ansluter sig till de nordiska tankarna, för vår ambition är att göra Norden mer gränslöst, öka vår synlighet och säkra ett större internationellt inflytande.

    Läs mer !
  • Skanska

    Verksamheten i Sverige

    Skanskas kärnverksamhet i Sverige består av att utveckla, bygga och underhålla den fysiska miljö som vi lever i. Vi skapar hållbara lösningar och strävar efter att vara ledande inom kvalitet, grönt byggande, arbetsmiljö och etik. Verksamheten är uppdelad i fyra grenar.

    Bygg- och anläggningsverksamhet

    Välfungerande samhällen behöver arbetsplatser, bostäder, kommunikationer, skolor, sjukhus och tillgång till energi och vatten. Vi på Skanska bidrar till samhällsutvecklingen med vår samlade kompetens och resurser genom bygg- och anläggningsverksamheten, den största och äldsta verksamhetsgrenen.

    Bostadsutveckling

    Den moderna familjens nya hem finns i bostadsområden med närhet till service, rekreation och goda kommunikationer. Bostadsutvecklingen inriktas på utvalda målgrupper och marknader. Inför varje nytt projekt gör vi omfattande analyser där vi anpassar vårt erbjudande utifrån människors olika drömmar och behov. Kärnan i vår verksamhet är att skapa ökad livskvalitet.

    Kommersiell Fastighetsutveckling

    Sunda, gröna och effektiva kontor och fastigheter är fokus för den kommersiella fastighetsutvecklingen. Vi initierar, utvecklar och investerar i kommersiella fastigheter. Kontor, logistik och volymhandel är våra tre viktigaste produkter. Vi är långsiktiga i vårt arbete – det är inte ovanligt att ett projekt tar mellan fem och tio år, från idé till färdig byggnad.

    Infrastrukturutveckling

    Verksamheten utarbetar hållbara lösningar för nödvändig infrastruktur som vägar, sjukhus och skolor. Skanska medverkar också till förverkligandet genom sin finansiella expertis.

     

     Hagaborgsskolan, Karlstad

     

    Karriär och utveckling

    Skanska är ett stort och internationellt företag. Det ger dig som jobbar här stora möjligheter att utvecklas och göra karriär.

    Goda möjligheter till utveckling

    Vid det årliga utvecklingssamtalet kommer du och din chef överens om vad du behöver för att utvecklas. Det kan handla om specifika utbildningar, befattningsspecifika program, mentorskap och andra utvecklingsredskap. 

    Internationella utvecklingsmöjligheter

    Skanska har varit verksam utanför Sverige sedan 1897 och genomsyras av en internationell prägel. På våra byggarbetsplatser och kontor finns medarbetare från flera olika länder som alla drar lärdom av varandra. Som anställd på Skanska har du också chansen att jobba utomlands. Du får en bättre förståelse för Skanska och din roll i ett internationellt företag. Dessutom lär du känna en ny arbetsmiljö och nya arbetssätt.

     

     

    Jag och Skanska

    Balans i livet är viktigt för att du ska må bra. Vi på Skanska vill att du trivs på jobbet, men det är lika viktigt att du har en skön och aktiv fritid.

    Vår filosofi är väldigt enkel: om du mår bra så mår Skanska bra. Alla är vi olika. Därför har vi skapat en mängd aktiviteter att välja mellan beroende på intresse. Vi på Skanska vill hjälpa dig att hitta balansen mellan arbetsliv och fritid. 

     

    Våra värderingar

    Våra värderingar beskriver hur vi beter oss. De stödjer vårt löfte och vägleder oss i vårt agerande.

     

     

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/skanska 

     

     

    Läs mer !
  • SYSAV

    Sysavkoncernen svarar för den regionala avfallshanteringen och återvinningen i södra Skåne.

    Sysav står för Sydskånes avfallsaktiebolag. Till bolaget hör två helägda dotterbolag: Sysav Utveckling AB, som arbetar med forskning och utveckling samt Sysav Industri AB. Sysav Industri AB hanterar industri- och verksamhetsavfall, samt hushållsavfall från andra än ägarkommunerna. Moderbolaget Sysav hanterar hushållsavfall från ägarkommunerna.

    Insamling och transport av avfallet till våra anläggningar sköts av ägarkommuner och entreprenörer.

    Styrning
    Sysavs ägarkommuner är Burlöv, Kävlinge, Lomma, Lund, Malmö, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge och Ystad. Sysavs ägarstruktur säkerställer kommunernas inflytande och skapar möjligheter till samarbete kring regionens avfallshantering. Styrelsen består av folkvalda representanter från de 14 ägarkommunerna.

    Finansiering
    Sysav och Sysav Industri ABs intäkter kommer från avgifter för lämnat avfall, samt betalning för de produkter företaget säljer, såsom fjärrvärme, el och återvinningsmaterial. Båda bolagen fungerar som affärsdrivande företag och subventioneras inte med offentliga medel.

    Års- och hållbarhetsredovisning
    Vår årsredovisning och skriften Hållbar avfallshantering 2011 kan du ladda ner i pdf-format eller få hemskickad. Beställningsformulär »

    Hitta till oss
    Här hittar du öppettider och vägbeskrivningar »


     



    Läs mer !
  • Unionen

    Om Unionen

    Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund.

    Vi är 600 000 medlemmar, varav mer än 30 000 förtroendevalda på över 65 000 arbetsplatser. Unionen är ett fackförbund där alla tjänstemän på en arbetsplats i den privata sektorn kan vara medlemmar. Utöver våra yrkesverksamma medlemmar välkomnar Unionen även egenföretagare och studenter. Det är oavsett befattning, utbildning eller lön. Till exempel är många chefer medlemmar och en stor del av medlemmarna har utbildning från högskola eller universitet.

    Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, organisationer och föreningar.

    Unionen är en medlemsstyrd organisation byggd på representativ demokrati.

    Vi bildar opinion

    För att komma närmare vår vision: Tillsammans är vi i Unionen den ledande kraften som skapar framgång, trygghet och glädje i arbetslivet, måste vi bilda opinion i olika frågor. Läs mer om vad Unionen vill.

    Unionen en del av TCO

    Unionen ingår i TCO som är en förkortning av Tjänstemännens Centralorganisation.

    TCO är en centralorganisation för 16 olika fackförbund och samlar omkring 1,3 miljoner människor. Organisationen är partipolitiskt obunden och ståndpunkterna bygger på grundläggande demokratiska värderingar.

    Mer information

    Vill du veta mer? Läs gärna i broschyren "Det här är Unionen".

    Läs mer !
  • Visita

     För mer information besök http://www.visita.se.

    Läs mer !
  • Von Feilitzen

    Von Feilitzen & Partners arbetar med rekrytering av specialister och generalister.

    Vi ska bidra till att människor och organisationerfaktiskt  utvecklas och når sina mål.  Våra kunders och kandidatersbästa är centralt för oss och kräver ett flexibelt och professionellt arbetssätt, hela tiden med fokus på resultat.

    Vi är specialisterna som arbetar på uppdrag av företag och byråer från olika branscher som vill ha en kvalitetssäkrad, snabb och kostnadseffektivt genomfört uppdrag.Vi vet att rätt kompetens är en kritisk framgångsfaktor och vi hjälper er att hitta rätt kompetens genom en effektiv rekryteringsprocess. Vi arbetar både med search och urvalsrekrytering och kan erbjuda ett flertal testverktyg. Flexibiliteten innebär att vi tillämpar olika rekryteringsmetoder, ofta i kombination med varandra, och förstärker kunden just när och där denne vill och behöver. Det sistnämnda betyder att vi också tar oss an avgränsade delar i en rekryteringsprocess. 

    Våra tjänster

    Vi erbjuder kvalificerat stöd inom områdena rekrytering, utbildning och karriärutveckling. Vi bidrar till kundens utveckling i olika faser genom att tillföra, utveckla och/eller frigöra kompetens.

     

    Läs mer !
  • Värnamo Kommun

    Om kommunen

    Värnamo är en ung kommun som bildades faktiskt så sent som 1971. Till ytan är kommunen 1 380 km². Vi har ca 33 000 invånare.Ett handelscentrum
    Värnamobygden har tusenåriga anor från handel och blev redan tidigt en betydande marknadsplats. Idag är vi en del av Gnosjöregionen och centrum för handel och service i sydvästra delen av Jönköpings län.

    Centralt i Sverige


    Värnamo är beläget "mitt i smeten", med E4:an och riksväg 27 korsande varandra. I Värnamo möts också järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping.

    Borgerligt styre


    Värnamos politiska majoritet under denna mandatperiod består av Centerpartiet, Moderaterna, Kristdemokraterna och Folkpartiet Liberalerna. Den politiska oppositionen består av Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet.

    Stor arbetsgivare


    Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio olika förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 500 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 1,7 miljarder kronor.

    Näst största kommun i Jönköpings län


    I Värnamo kommun bor ca 33 000 invånare. Vi är därmed den näst största kommunen i Jönköpings län. Och folkmängden ökar stadigt.

    Genuin småföretagaranda


    Här finns en nästan unik kultur vad gäller nya affärsidéer och att starta och driva företag. I denna kultur finns också förmågan och viljan att samarbeta.

    Kända resmål


    Populära besöksmål, både för våra medborgare och besökare, är den omsjungna och välkända Apladalen, Bruno Mathssons center, nationalparken Store Mosse, Ohsabanan, företaget Källemo och Designhotellet.

    Gummifabriken - en kreativ mötesplats


    "Gummifabriken" byggs om till kreativ mötesplats för alla oavsett ålder och bakgrund. Ambitionen är att det inte enbart ska bli en attraktion för kommunen utan också för hela regionen. Arbetet med att ta fram detaljerade planer, kostnadsberäkningar pågår. Gummifabriken

    Sydsvenska Krysset - Skandinaviens mest centrala etableringsplats


    Här korsar E4:an den lika intensivt trafikerade väg 27, kust-till-kustvägen eller Baltic Link som den också kallas. Järnvägen Göteborg-Kalmar/Karlskrona går också här igenom. Byggklar mark, med bra fönsterläge mot trafiken, finns nu för olika etableringar. Sydsvenska krysset

    Konstcentrum


    Vandalorum är platsen där historien ska möta framtiden, inom konst, design, utbildning och företagande. Museet ligger i korsningen E4 och riksväg 27. Den världsberömde italienske arkitekten Renzo Piano har stått för konceptet. Läs mer om Vandalorumlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

    Jobben


    Värnamoregionen har en varierad och expansiv arbetsmarknad. Basen är ett stort antal små och medelstora företag inom olika branscher. De största arbetgivarna är Värnamo kommun och Värnamo sjukvårdsområde.

    Unika valmöjligheter


    Pendlingsavstånden inom kommunen är korta. Du kan välja att bo där det passar dig och din familj. På landet, i en mindre tätort eller i Värnamo stad. I hus eller i lägenhet. I kommunen har vi boendeformer för de flesta behov.
    Välkommen till Värnamo kommun!

    Läs mer !