Academic Work är Home of the Young Professionals, ett företag som arbetar med personaluthyrning och rekrytering av studenter och unga akademiker. Vi är ett företag som det dessutom går väldigt bra för. Det är inte längesedan vi var tre personer med pannrum på Kungliga Tekniska Högskolan som kontor.
Idag finns vi i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vi omsätter närmare 1,7 miljarder kronor och förmedlar över 16 000 jobb varje år. Vi har siktet inställt på att bli världsledande inom vårt expertområde - personaluthyrning och rekrytering av Young Professionals.
Om Bahusia
Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.
Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän
Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.
Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.
Auktorisationer och Miljödiplomering
Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia
Att arbeta inom Boliden
Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.
En ovanligt fascinerande bransch
Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.
Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.
Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:
Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.
Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.
Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.
FMV är en civil oberoende myndighet under ägaren Försvarsdepartementet. Vi samarbetar med många aktörer, både inom Sverige och internationellt, för att levererera lösningar på de behov av försvarslogistik som våra kunder har.
Vårt tekniska, affärsmässiga och juridiska kunnande gör att vi har möjlighet att hitta den mest ekonomiska lösningen som samtidigt uppfyller behoven.
Många av våra uppdrag innebär samverkan med flera aktörer. För att klara det behövs kvalificerad projektledning och stor internationell kunskap. Det finns på FMV.
Vi försöker i första hand utnyttja befintliga produkter och lösningar som kan modifieras. Går inte det föreslår vi nya innovativa lösningar.
Lösningarna ska vara ekonomiska på lång sikt. Materielen ska också vara möjlig att avveckla på ett sätt som är bra för miljön.
Våra utmaningar kräver att vi kan tänka i nya banor. Det gäller både teknik, affärer och samarbeten.
Om FOI
"För att bidra till en säkrare värld ska FOI vara världsledande och efterfrågat inom försvar och säkerhet." Så lyder vår vision som vi arbetar för att uppnå i allt vi gör.
FOI är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet. Hos oss arbetar 950 kompetenta medarbetare med varierande bakgrunder. Här finns allt från fysiker, kemister, civilingenjörer, samhällsvetare, matematiker och filosofer till jurister, ekonomer och IT-tekniker. Läs mer om hur det är att arbeta på FOI och träffa några medarbetare. Är du intresserad av att jobba på FOI hittar du alla lediga tjänster här.
FOI:s kärnverksamhet är forskning, metod- och teknikutveckling och analyser och studier. Myndigheten är uppdragsfinansierad och ligger under Försvarsdepartementet. Att FOI är uppdragsfinansierat innebär att vi prissätter och säljer våra tjänster på marknaden. 14 % av våra intäkter kommer från regeringen i form av anslag (2010).
Några exempel på vad vi gör
Försvarsmakten och Försvarets Materielverk är våra huvudkunder men vi har även uppdrag från civila myndigheter och näringslivet. Våra uppdragsgivare inom försvarssektorn ställer mycket höga krav på avancerad forskning vilket även kommer andra kunder till nytta. Läs mer om vilka kunder vi har.
FOI har experter inom ett stort antal tillämpningsområden som säkerhetspolitiska studier och analyser inom försvar och säkerhet, bedömning av olika typer av hot, system för ledning och hantering av kriser, skydd mot och hantering av farliga ämnen, IT-säkerhet och nya sensorers möjligheter. Några mer konkreta exempel på vad vi gör är:
FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.
Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.
Om oss
Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.
Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.
Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.
Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.
Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.
Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.
Historik
Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.
Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.
Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.
Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.
Kvalitetspolicy
Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.
Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.
De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:
Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.
Rätt person på rätt plats. Det är vår kärnkompetens. Och vi har hunnit bli riktigt bra på det efter att vi ända sedan 1989 har försett företag och organisationer med nya medarbetare, såväl tillfälligt och permanent.
Vår långa erfarenhet har gjort att vi verkligen kan vårt jobb. Genom att vi ständigt vässar våra arbetsmetoder och processer får du alltid hög kvalitet i allt vi gör. Vår erfarenhet märker du också på att vi är snabba och att du får medarbetare som kan börja jobba hos dig direkt.
Har du inte anlitat oss tidigare kommer du att märka en sak till. Vårt engagemang. Vi gör alltid vårt yttersta för att göra ett bra jobb och det visar sig på ett tydligt sätt: du får medarbetare som tillför, inte bara utför. Vilket betyder att vi är specialister på rekrytering och personaluthyrning inom framför allt ekonomi, IT, teknik, Science, kontor, juridik, HR, försäljning och marknadsföring samt chefsrekrytering.
Vår vision är att bli ett av Europas ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom området kvalificerade tjänstemän. Och vi är redan på god väg. I dag har Pooliakoncernen cirka 2 000 anställda på ett tjugotal orter i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och Storbritannien.
Verksamheten i Sverige
Skanskas kärnverksamhet i Sverige består av att utveckla, bygga och underhålla den fysiska miljö som vi lever i. Vi skapar hållbara lösningar och strävar efter att vara ledande inom kvalitet, grönt byggande, arbetsmiljö och etik. Verksamheten är uppdelad i fyra grenar.
Bygg- och anläggningsverksamhet
Välfungerande samhällen behöver arbetsplatser, bostäder, kommunikationer, skolor, sjukhus och tillgång till energi och vatten. Vi på Skanska bidrar till samhällsutvecklingen med vår samlade kompetens och resurser genom bygg- och anläggningsverksamheten, den största och äldsta verksamhetsgrenen.
Bostadsutveckling
Den moderna familjens nya hem finns i bostadsområden med närhet till service, rekreation och goda kommunikationer. Bostadsutvecklingen inriktas på utvalda målgrupper och marknader. Inför varje nytt projekt gör vi omfattande analyser där vi anpassar vårt erbjudande utifrån människors olika drömmar och behov. Kärnan i vår verksamhet är att skapa ökad livskvalitet.
Kommersiell Fastighetsutveckling
Sunda, gröna och effektiva kontor och fastigheter är fokus för den kommersiella fastighetsutvecklingen. Vi initierar, utvecklar och investerar i kommersiella fastigheter. Kontor, logistik och volymhandel är våra tre viktigaste produkter. Vi är långsiktiga i vårt arbete – det är inte ovanligt att ett projekt tar mellan fem och tio år, från idé till färdig byggnad.
Infrastrukturutveckling
Verksamheten utarbetar hållbara lösningar för nödvändig infrastruktur som vägar, sjukhus och skolor. Skanska medverkar också till förverkligandet genom sin finansiella expertis.
Karriär och utveckling
Skanska är ett stort och internationellt företag. Det ger dig som jobbar här stora möjligheter att utvecklas och göra karriär.
Goda möjligheter till utveckling
Vid det årliga utvecklingssamtalet kommer du och din chef överens om vad du behöver för att utvecklas. Det kan handla om specifika utbildningar, befattningsspecifika program, mentorskap och andra utvecklingsredskap.
Internationella utvecklingsmöjligheter
Skanska har varit verksam utanför Sverige sedan 1897 och genomsyras av en internationell prägel. På våra byggarbetsplatser och kontor finns medarbetare från flera olika länder som alla drar lärdom av varandra. Som anställd på Skanska har du också chansen att jobba utomlands. Du får en bättre förståelse för Skanska och din roll i ett internationellt företag. Dessutom lär du känna en ny arbetsmiljö och nya arbetssätt.
Jag och Skanska
Balans i livet är viktigt för att du ska må bra. Vi på Skanska vill att du trivs på jobbet, men det är lika viktigt att du har en skön och aktiv fritid.
Vår filosofi är väldigt enkel: om du mår bra så mår Skanska bra. Alla är vi olika. Därför har vi skapat en mängd aktiviteter att välja mellan beroende på intresse. Vi på Skanska vill hjälpa dig att hitta balansen mellan arbetsliv och fritid.
Våra värderingar
Våra värderingar beskriver hur vi beter oss. De stödjer vårt löfte och vägleder oss i vårt agerande.
Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/skanska
Svenska Kraftnät är ett statligt affärsverk med många olika verksamhetsområden.
En viktig uppgift för Svenska Kraftnät är att transportera el på det så kallade stamnätet för el - elens motorvägar. Elen transporteras från de stora kraftverken till de regionala elnäten.
I våra kontrollrum övervakar vi stamnätet för el och ser till att det alltid är balans mellan förbrukning och produktion i Sverige. Genom vårt arbete bidrar vi till en elmarknad där aktörerna kan handla el i fri konkurrens.
Vi är myndighet för den svenska elberedskapen och arbetar för att stärka landets elförsörjning för att klara olika kritiska situationer. Vi samordnar också landets dammsäkerhet.
Svenska Kraftnät bildades 1992 och är ett statligt affärsverk. Verksamheten finansieras genom de avgifter som regionnät och stora elproducenter, som exempelvis kärnkraftverk, betalar Svenska Kraftnät för att få nyttja stamnätet. Regeringen har fastställt en instruktion och skickar varje år ett regleringsbrev som vi följer. Riksdagen anger ramarna för Svenska Kraftnäts investerings- och finansieringsverksamhet. Läs om vårt uppdrag.
Se gärna vår film "Svenska Kraftnät utvecklar stamnätet" nedan.
Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol.
Myndighetens nämnd har till uppgift att med inspektioner och andra undersökningar utöva tillsyn över brottsbekämpande myndigheters användning av hemliga tvångsmedel och kvalificerade skyddsidentiteter och därmed sammanhängande verksamhet samt över polisens behandling av personuppgifter.
Nämnden ska även på begäran av enskild kontrollera om han eller hon har utsatts för hemliga tvångsmedel eller har varit föremål för polisens personuppgiftsbehandling och om tvångsmedelsanvändningen och därmed sammanhängande verksamhet eller personuppgiftsbehandlingen har skett i enlighet med lag eller annan författning.
Inom Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden finns en särskild delegation, Registerkontrolldelegationen, som fattar beslut i ärenden om registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
En annan delegation inom nämnden, Skyddsregistrerings-delegationen som fattar beslut i ärenden om kvalificerade skyddsidentiteter enligt lagen (2006:939) om kvalificerade skyddsidentiteter för polismän och andra tjänstemän vid Säkerhetspolisen och polismän vid den öppna polisen.
Säkerhets- och integritetsskyddsnämndens informationsbroschyr
Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden
Postadress: Box 22523, 104 22 Stockholm
Besöksadress: Norr Mälarstrand 6, Stockholm
Tel: 08-617 98 00
Fax: 08-617 98 88
E-post: sakint@sakint.se
.
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Då har du kommit helt rätt. Vi behöver dig och många fler för att nå våra mål de närmaste åren. Vill du följa med på resan?
Hos oss finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du gör nytta för hela samhället. För att alla anställda ska må så bra som möjligt runt om på våra arbetsplatser i hela landet kan vi erbjuda generösa personalförmåner.
Exempelvis ger vi dig goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi sätter stort värde på att du som anställd ska finna en bra balans mellan arbete och privatliv.
Vi är 600 000 medlemmar, varav mer än 30 000 förtroendevalda på över 65 000 arbetsplatser. Unionen är ett fackförbund där alla tjänstemän på en arbetsplats i den privata sektorn kan vara medlemmar. Utöver våra yrkesverksamma medlemmar välkomnar Unionen även egenföretagare och studenter. Det är oavsett befattning, utbildning eller lön. Till exempel är många chefer medlemmar och en stor del av medlemmarna har utbildning från högskola eller universitet.
Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, organisationer och föreningar.
Unionen är en medlemsstyrd organisation byggd på representativ demokrati.
För att komma närmare vår vision: Tillsammans är vi i Unionen den ledande kraften som skapar framgång, trygghet och glädje i arbetslivet, måste vi bilda opinion i olika frågor. Läs mer om vad Unionen vill.
Unionen ingår i TCO som är en förkortning av Tjänstemännens Centralorganisation.
TCO är en centralorganisation för 16 olika fackförbund och samlar omkring 1,3 miljoner människor. Organisationen är partipolitiskt obunden och ståndpunkterna bygger på grundläggande demokratiska värderingar.
Vill du veta mer? Läs gärna i broschyren "Det här är Unionen".
Vi är en av Europas största elproducenter och den största värmeproducenten. Vi levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat- och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien.
Vi arbetar med alla delar i värdekedjan – produktion, distribution och försäljning. Vår energimix består av sex energikällor:
biomassa, kol, kärnkraft, naturgas, vatten- och vindkraft.
Vår övertygelse är att mångfald leder till utveckling och därför arbetar vi för en jämn könsfördelning av kvinnor och män. Vi ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vattenfalls arbetsplatser är alkohol- och drogfria, drogtest genomförs alltid före nyanställning.
Välkommen att söka jobb hos oss!
Om orebro.se
Välkommen till Örebro eller orebro.se, som är den officiella webbplatsen för Örebro kommun. Här har vi samlat en hel del information om webbplatsen och tekniken och idéerna bakom den. Saknar du någon information som rör detta, eller undrar över något, kontakta Kia Lagerqvist (information) eller Björn Hagström (teknik, tillgänglighet och användbarhet).
Syftet med kommunens webbplats är att ge service till medborgarna, att bidra till effektivare administration och ökat företagande genom olika tjänster som man kan utföra via webben.
På orebro.se finns idag ungefär 3 000 sidor. Till det kommer all information på skolornas webbsidor som är egna webbplatser. Vi arbetar hela tiden för att få in fler delar av vår kommunala verksamhet under samma tak (samma system). En av anledningarna till detta är att vi vill underlätta för våra besökare att hitta rätt information. Som det är i dag fungerar inte sökfunktionen utanför systemet. Vi har också som mål att ha en webbplats med ett antal tjänster inte en webbplats och ett antal tjänster. Det betyder att vi arbetar med att ansökningsformulär och söktjänster ska vara delar av orebro.se och inte öppnas i nya fönster.
Varje månad har vi drygt 266 000 besök och visar 760 000 sidor. Dagligen publiceras och uppdateras material på orebro.se.
I mars 2001 lanserades orebro.se med ett riktigt webbpubliceringssystem i grunden och ersatte då sin föregångare som var en statisk html-webbplats. I september 2004 bytte webbplatsen utseende, leverantör var Digiplant. 2006 byttes vi till Sitevision som publiceringssystem. I december 2008 lanserades en ny version av orebro.se, med ny design, fler tjänster att utföra och tydligare målgruppstänk.
Björn Hagström
Systemansvarig
019-21 11 88
Kia Lagerqvist
Informationsstrateg
019-21 17 58
Samuel Hofgren
Systemförvaltare
019-21 17 71