Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Akademiska sjukhuset

     Om Akademiska

    Akademiska sjukhuset har många olika roller – länssjukhus, specialist-sjukhus, utbildningssjukhus och forskningssjukhus. I vardagen flyter de
    olika rollerna ihop.

    På så sätt uppstår förutsättningen för, och förklaringen till, den erfarenhet, kompetens och omtanke som finns här.

    Akademiska sjukhuset i siffror

    Akademiska sjukhuset har cirka 1 050 vårdplatser och årligen registreras cirka 60 000 vårdtillfällen. Drygt 25 procent av dessa vårdtillfällen var vård som såldes till andra landsting i regionen eller riket. Varje år besöker drygt 600 000 patienter sjukhuset för öppenvårdsbesök och 30 000 operationer genomförs.

    2012 hade sjukhuset en omsättning på 7,2 miljarder kronor, varav 1,8 miljarder var vård som såldes till andra landsting.

    På sjukhuset arbetar drygt 8 000 personer, varav 1 247 läkare och 2 697 sjuksköterskor och barnmorskor.

    Vill du veta mer om vården på Akademiska sjukhuset i förhållande till andra sjukhus - läs rapporten Öppna jämförelser från SKL.

     

    Läs mer !
  • AstraZeneca

    AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag som inspireras av vetenskapens möjligheter. Vår drivkraft är att uppfylla patientens behov inom våra terapeutiska kärnområden. Med vårt djärva tankesätt arbetar vi proaktivt med att genomföra upptäckter bortom fantasins gränser. På olika platser runtom i världen sammanför vi team som präglas av samarbetsanda för att omvandla fantastiska idéer till läkemedel som kan förändra liv. Vi förstärker vår produktportfölj och drar nytta av potentialen med en processlinje i alla stadier av läkemedelsutvecklingen.

    Du blir en del av ett team som ständigt utmanar vetenskapens gränser och bidrar till att det som var omöjligt igår ses som morgondagens standard.  Delar du vårt fokus och vår passion? I så fall ska du börja arbeta hos oss och hjälpa oss göra skillnad för patienter. I gengäld hjälper vi dig att utvecklas mer än du trodde var möjligt.

     

    Läs mer om oss på www.astrazeneca.se

     

     

    Läs mer !
  • Avesta kommun

    Om webbplatsen

    Välkommen till avesta.se - Avesta kommuns officiella webbplats. 


    Fakta om avesta.se

    Avesta kommuns webbplats finns till för att ge god service till medborgarna och till andra som är intresserade av Avesta kommun som plats för att bo och/eller plats för företagande. Målet är att du som medborgare ska erbjudas att göra många av dina kommunala ärenden på avesta.se.

    Avesta kommun arbetar hela tiden för att få in fler delar av vår kommunala verksamhet under samma tak (samma system). Det betyder att vi arbetar med att olika tjänster ska vara delar av avesta.se och inte öppnas i nya fönster. På så sätt blir det enklare för besökarna på avesta.se att hitta rätt information eller tjänst. Som det är i dag fungerar till exempel inte sökfunktionen utanför systemet. 

    Tekniken

    Avesta.se använder ett system som heter Epi Server. I Epi Server skapar och förändrar Avesta kommuns webbredaktörer sidor utifrån färdiga mallar.
    Anpassningen av Epi Server är gjord av Funka Nu.

    Utveckling av avesta.se

    Webbplatsen är under kontinuerlig utveckling, och Avesta kommun arbetar bland annat med Sveriges kommuner och landstings informationsindex (pdf) som stöd. Informationsindexet består av information som Sveriges kommuner och landsting anser ska finnas på en kommunal webbplats.

    De som skriver på Avesta.se

    Informationen som finns på avesta.se är ett resultat av många personers arbete. Avesta kommuns webbredaktörer publicerar informationen som de antingen skrivit själva, eller som skrivits av någon annan med goda kunskaper i ämnet.

    Webbredaktörerna får utbildning och stöd av kommunens informatör.   

    Kontaktperson

    Marie Palm
    Informatör
    Telefon: 0226-64 50 09
    Mobiltelefon: 070-676 50 09
    E-post: marie.palm@avesta.se

    Besöksadress: Stadshuset
    Corneliusgatan 16, Avesta

    Postadress: Avesta kommun
    774 81 Avesta

    Läs mer !
  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !
  • Domarnämnden

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg

    Läs mer !