Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Arbetsmiljöverket

     Illustration: Arbetsmiljöverket


    Om oss

    Arbetsmiljöverket (AV) bildades 2001. Detta skedde genom att Yrkesinspektionen och Arbetarskyddsstyrelsen gick samman och bildade en myndighet.

    Vi har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningar följs samt till viss del tobakslagen och Miljöbalken när det gäller frågor om genteknik och bekämpningsmedel. 

    Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv, det vill säga både när det gäller fysisk, psykisk som social och arbetsorganisatorisk synpunkt. 

    Arbetsmiljölagen (AML) är en ramlag. Mera detaljerade bestämmelser finns i de föreskrifter, som Arbetsmiljöverket utfärdar och som också är juridiskt bindande. Läs mer under Lag och rätt.

    Det är arbetsgivaren som har huvudansvaret för arbetsmiljön. Våra arbetsmiljöinspektörer kontrollerar att arbetsmiljölagen och föreskrifterna följs när de inspekterar arbetsställen. 

    Vi ansvarar för statistik om arbetsmiljö och arbetsskador i Sverige.

    Arbetsmiljöverket har ett samlat ansvar, sektorsansvar för handikappfrågor inom arbetsmiljöområdet. Verket ska inom ramen för detta ansvar vara samlande, stödjande och pådrivande i förhållande till övriga berörda parter. 

    Arbetsmiljöverket är en av flera sektorsmyndigheter med ansvar för att förverkliga den politik som rör funktionshinder. Ansvaret preciseras i regleringsbrev från regeringen.
    Läs mer om Arbetsmiljöverkets ansvar

    Läs mer !
  • Avesta kommun

    Om webbplatsen

    Välkommen till avesta.se - Avesta kommuns officiella webbplats. 


    Fakta om avesta.se

    Avesta kommuns webbplats finns till för att ge god service till medborgarna och till andra som är intresserade av Avesta kommun som plats för att bo och/eller plats för företagande. Målet är att du som medborgare ska erbjudas att göra många av dina kommunala ärenden på avesta.se.

    Avesta kommun arbetar hela tiden för att få in fler delar av vår kommunala verksamhet under samma tak (samma system). Det betyder att vi arbetar med att olika tjänster ska vara delar av avesta.se och inte öppnas i nya fönster. På så sätt blir det enklare för besökarna på avesta.se att hitta rätt information eller tjänst. Som det är i dag fungerar till exempel inte sökfunktionen utanför systemet. 

    Tekniken

    Avesta.se använder ett system som heter Epi Server. I Epi Server skapar och förändrar Avesta kommuns webbredaktörer sidor utifrån färdiga mallar.
    Anpassningen av Epi Server är gjord av Funka Nu.

    Utveckling av avesta.se

    Webbplatsen är under kontinuerlig utveckling, och Avesta kommun arbetar bland annat med Sveriges kommuner och landstings informationsindex (pdf) som stöd. Informationsindexet består av information som Sveriges kommuner och landsting anser ska finnas på en kommunal webbplats.

    De som skriver på Avesta.se

    Informationen som finns på avesta.se är ett resultat av många personers arbete. Avesta kommuns webbredaktörer publicerar informationen som de antingen skrivit själva, eller som skrivits av någon annan med goda kunskaper i ämnet.

    Webbredaktörerna får utbildning och stöd av kommunens informatör.   

    Kontaktperson

    Marie Palm
    Informatör
    Telefon: 0226-64 50 09
    Mobiltelefon: 070-676 50 09
    E-post: marie.palm@avesta.se

    Besöksadress: Stadshuset
    Corneliusgatan 16, Avesta

    Postadress: Avesta kommun
    774 81 Avesta

    Läs mer !
  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !
  • CSN

    På CSN arbetar vi med att besluta om och betala ut det svenska studiestödet, det vill säga bidrag och lån till dem som studerar i Sverige och utomlands. Vi hanterar också återbetalningen av lånen.

    Hemutrustningslånet är en annan del av vår verksamhet som ger utländska medborgare, mestadels flyktingar, en chans att börja om i sitt nya hemland.

    Tack vare möjligheten att få ekonomiskt stöd ska alla i Sverige kunna studera. Det ska alltså inte spela någon roll vilken social, ekonomisk och geografisk bakgrund en person har eller om han eller hon har en funktionsnedsättning. Varje år betalar CSN ut cirka 23 miljarder kronor till närmare 900 000 personer som studerar.

    Goda relationer med studerande och andra låntagare är en förutsättning för vår verksamhet. Det ska därför vara lätt att komma i kontakt med oss när någon behöver hjälp i ett ärende. Att få snabba och begripliga svar är en självklarhet. Genom CSN:s elektroniska tjänster går det att på egen hand söka studiemedel, se när pengarna kommer och räkna ut hur mycket som ska betalas tillbaka.

    Våra undersökningar visar att studerande och återbetalare är nöjda med vår service. Men bra kan alltid bli bättre. Vi vill fortsätta att höja verksamhetens servicenivå från år till år. Där ligger en del av vår framtida utmaning.

     

       

    Läs mer !
  • Domarnämnden

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg 5

    - See more at: http://www.domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Domarnamnden/#sthash.ShMCaEeO.dpuf

    Domarnämnden är en statlig myndighet som har till främsta uppgift att lämna förslag till regeringen i ärenden om utnämning av ordinarie domare eller hyresråd. Nämnden ska också bedriva ett aktivt och långsiktigt arbete för att tillgodose rekryteringsbehovet av ordinarie domare.

    Nämnden består av nio ledamöter och utser inom sig en ordförande och en vice ordförande. För varje ledamot finns det en personlig ersättare. Nämnden sammanträder minst en gång per månad, med undantag för juli då nämnden normalt inte sammanträder alls. En företrädare för Domstolsverket har rätt att närvara och yttra sig vid nämndens sammanträden. Dagar och tider för nämndens sammanträden bestäms årsvis.

    Vid Domarnämnden finns det ett kansli med en kanslichef, två föredragande och två administratörer. Kanslichefen ansvarar för den dagliga verksamheten i Domarnämnden samt leder och fördelar arbetet vid kansliet. Om du har frågor om din ansökan, Domarnämndens arbete eller domaryrket i allmänhet, är du välkommen att kontakta Domarnämndens kansli.

    Postadress:
    Box 2330
    103 18 Stockholm

    Besöksadress:
    Birger Jarls Torg

    Läs mer !
  • Domstolsverket

    Din rättstrygghet. Att få sin sak prövad av en opartisk domstol är en grundläggande rättighet.


    Om Sveriges Domstolar

    "Domstolen är till för medborgarna. Den agerar med respekt för individerna och med makt att bestämma straff och lösa tvister. Domstolen är en stabil aktör i demokratins tjänst i det mångkulturella och mångfacetterade samhället. Den är det självklara forumet för tvistlösning..."

    Så lyder ett utdrag ur Sveriges Domstolars vision för framtiden. Det är med den visionen för ögonen som Domstolsverket och domstolarna arbetar för att bygga ett ännu effektivare domstolsväsende, som på ett rättssäkert sätt kan utföra sitt uppdrag - att avgöra olika rättsliga frågor.

    Domstolsverket är en statlig myndighet som lyder under regeringen och som fungerar som en serviceorganisation till domstolarna i landet. Domstolsverket har ingen bestämmanderätt över domstolarnas dömande verksamhet eller deras domslut.   

    Domstolsverkets uppgift är att ansvara för övergripande samordning och gemensamma frågor inom Sveriges Domstolar. Arbetet innebär också att ge service till domstolarna, hyres- och arrendenämnderna och Rättshjälpsmyndigheten.

    Det kan handla om frågor som personalutveckling, utbildning och information, utarbetande av föreskrifter, råd och anvisningar och att svara för att verksamheten bedrivs på ett effektivt och för medborgarna lättillgängligt sätt.

    Inom verksamhetsområdet är närmare 6 000 människor anställda och tillsammans omsätts inom området cirka 6 miljarder kronor årligen.

    Läs mer !