Om arbetsplatsen
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu går vi in mot upploppet på vår resa mot 2020. Vi gör det tillsammans – vill du vara med?
Arbetsuppgifter
Vi är stolta över vårt arbete, breda utbud av kommunal vuxenutbildning i Avesta och vår region. Verksamheten pågår året runt och vi har ca 1 000 studerande inom grundläggande- och gymnasial vuxenutbildning, utbildning i svenska för invandrare (SFI) samt särskild utbildning för vuxna. (Lärvux).
Vi gör skillnad för människor varje dag och du som kvalificerad handläggare har en viktig roll i detta. Vi är en mindre enhet med närhet till varandra och korta beslutsvägar.
Vår enhet består av rektor, skoladministratörer, studie- och yrkesvägledare, kvalificerad handläggare, lärare vid Lärvux samt strateg och handläggare integrationsenheten.
Du förväntas vara medskapare i vår enhets utveckling för att möta dagens, men även morgondagens behov.
I uppdraget ingår att:
- Arbeta aktivt med kvalitetsfrågor
- Vara delaktig i att utveckla och implementera metoder, riktlinjer och rutiner för att säkerställa kvaliteten i verksamheten och inom enheten.
- Arbeta aktivt med analys, uppstart, genomförande och uppföljningsarbete.
- Att skriva och publicera nyheter samt medverka i utvecklingen av vuxenutbildningens kommunikationskanaler
- Tillse att studerande inom och sökande till vuxenutbildningen genom olika medier får tillgång till information om kurser och utbildningar
Du kommer att vara enhets Webbansvarige och administrera vuxenutbildningens Facebook, digitala informationsskärm och hemsidan
- Arbeta tillsammans med studie- och yrkesvägledare för att sökande och studerande får saklig och aktuell information om arbetslivets kvalifikationskrav och om arbetsmarknaden inom olika yrkesområden.
- Tillsammans med rektor vidareutveckla och kvalitetssäkra det administrativa arbetet vid vuxenutbildningen, dokumenthanteringsplan samt administrera skolans digitala ansökningsportal Open 24
- På uppdrag av rektor ta fram utbildningsstatistik, analysera fakta och genomföra utvärderingar och enkätundersökningar.
- Ta fram underlag för redovisning av olika statsbidrag inom vuxenutbildningen
Din förmåga till samarbete är välutvecklad, och du har ett lyhört, coachande och stödjande förhållningssätt samt en förmåga att engagera och entusiasmera.
Du ska ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra.
Du är drivande och har en god pedagogisk förmåga.
Du är noggrann, strukturerad, analytisk och omvärldsorienterad. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett uttalat intresse för att driva utvecklingsarbete med fokus på kvalitet.
Du har en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
Du har dokumenterade kunskaper om skollagen och om systematiskt kvalitetsarbete
Tidigare arbete med förbättringsarbete och/eller kvalitetsutveckling inom skolväsendet med fokus på utbildningsstatistik, analysera fakta och genomföra utvärderingar och enkätundersökningar
För tjänsten krävs goda IT kunskaper samt mycket goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.
Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande.
Du har förmåga att planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Du har en språklig analytisk förmåga. Förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna. Producerar egna dokument av hög kvalitet.
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-03-22
Tillträde enligt överenskommelse
Referensnummer: C45996/2021
Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sista ansökningsdag
2021-01-24
Arbetsplats
Avesta kommun
Kommun
Avesta
Yrkeskategori
Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1
Kontakt
Marie Hjelm
Rektor och enhetschef
0226-645077
Vi söker nu två undersköterskor till Kornknarrens hemtjänst. Vår hemtjänstgrupp ansvarar för brukare i centrala Avesta Avesta kommun, Avesta
Då en av våra kollegor går i pension söker vi nu en administratör till våra verksamheter inom funktionshinderområdet och AME. Avesta kommun, Avesta
Vi är stolta över vårt arbete, breda utbud av kommunal vuxenutbildning i Avesta och vår region. Avesta kommun, Avesta
Vi söker nu en barnskötare på visstid till Förskolan Triangeln. Förskolan Triangeln är en förskola med fyra avdelningar. Avesta kommun, Avesta
Arbetet med att ta hand om våra äldre och hjälp till dem som lever med olika typer av funktionsnedsättningar... Avesta kommun, Avesta
Arbetet som enhetschef inom LSS är varierande, innehållsrikt och meningsfullt. I uppdraget ingår att leda, utveckla... Avesta kommun, Avesta
Nu gör vi en riktad insats för ett jämlikare och attraktivare Krylbo. Projektet Ökad jämlikhet i Krylbo är ett tvåårigt kommunövergripan... Avesta kommun, Avesta
Vi söker nu en dietist som vill bli drivkraften i vårt arbete rörande kost för vård och omsorg. Avesta kommun, Avesta
Vi är stolta över vårt arbete, breda utbud av kommunal vuxenutbildning i Avesta och vår region. Avesta kommun, Avesta
Nu söker vi handläggare till myndighet som arbetar med tillsyn, kunskap och utveckling. Jurek, Stockholm
Söker du en utvecklande tjänst som Office Manager/Assistent där du får ge kvalificerad service och administrativ support? Jurek, Stockholm
Just nu söker vi en registrator till kund i Solna. Vi söker en erfaren registrator med kunskaper om arkiv och diarieföring Jurek, Stockholm
Vill du ha ett spännande konsultuppdrag under 2021 som Executive Assistant hos vår kund? Jurek, Stockholm
Är du en erfaren receptionist med hög känsla för service som tar hand om besökarna och ger de ett gott första intryck? Jurek, Stockholm
Brinner du för service och är en person som alltid ger det där lilla extra? Är du bra på att hantera stressiga situationer? Jurek, Stockholm
Just nu söker vi en engagerad arkivarie för kunds räkning! Har du tidigare erfarenhet som arkivarie? Är du tillgänglig omgående? Jurek, Solna
Som Site Manager har du ansvar för täkt- och terminalplanering inklusive årlig produktionsplanering för ett antal bergtäkter... NCC, Stockholm
Vi söker nu till vår kund, en humanjuridisk byrå i centrala Stockholm, en Office Manager som har ett övergripande ansvar för service... Jurek, Stockholm