Jurek

Office Manager & Assistant till MCF Corporate Finance

MCF Corporate Finance är en ledande internationell M&A rådgivare med bas i Nordeuropa. Med fyra kontor, över 60 rådgivare och ett strategiskt partnerskap med den amerikanska investmentbanken D.A. Davidsson stöttar de sina kunder globalt.

 

På vårt kontor i Kungsträdgården i Stockholm är vi ett sammansvetsat team på 17 medarbetare som arbetar tätt tillsammans med våra kollegor i Hamburg, London och Helsingfors. Vi söker nu en Office Manager som vill arbeta brett med administration och service! Läs mer om oss på www.mcfcorpfin.com 

 

 

Rollen

I rollen som Office Manager har du det övergripande ansvaret för kontoret samt stöttar delägare och övriga medarbetare administrativt. Du kommer att arbeta brett och dina dagar kommer att variera men dina arbetsuppgifter i stort innefattar:

 

• Ansvar över kontorets funktion och trivsel

• Assistera delägare/medarbetare med resebokningar, koordinera och administrera inför möten, sätta ihop presentationsmaterial, stötta upp med research, fakturahantering o.s.v.

• Assistera HR- och marknadsavdelningen med administrativa arbetsuppgifter

• Planera och förbereda inför möten och andra evenemang

• Kontakt med hyresvärd, samarbetspartners och leverantörer

• Övriga administrativa arbetsuppgifter för att möjliggöra den dagliga driften såsom inköp och beställningar av kontorsmaterial, posthantering, introduktion av nyanställda, uppmärksamma årsdagar m.m.

 

 

Är rollen rätt för dig?

I denna rekrytering värderar vi dina personliga egenskaper högt. Det är därför viktigt att du har en professionell och positiv attityd samt lätt att hantera olika typer av människor och situationer. Du är mån om kvalitet och är ansvarsfull och noggrann i det du gör. På vårt kontor är det ibland ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter, vilket är varför det är viktigt att du har förmågan att arbeta proaktivt samt prioritera och lyfta blicken för att se vad som är mest angeläget. Vi uppskattar egna initiativ och din roll är högst betydelsefull för kulturen och teamkänslan på kontoret!

 

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har minst 2–3 års erfarenhet av en liknande roll från professional services eller annan miljö där det ställs höga krav på professionalism, kvalitet och engagemang. Du trivs i en roll med många kontaktytor och din kommunikativa förmåga är mycket god i tal och skrift på både svenska och engelska.

 

 

Bli en del av oss

På MCF Corporate Finance blir du del av ett professionellt och engagerat team som alltid arbetar med kunden i fokus. Du kommer få ta ett stort eget ansvar och ges utrymme att påverka och sätta din egen prägel på rollen. Det är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning där omfattningen kan variera mellan 75–100%.

 

I denna rekrytering samarbetar MCF Corporate Finance med Jurek. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angeliqa Haapanen på angeliqa.haapanen@jurek.se

 

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

 

Område: Stockholm

Anställning: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 16 november

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Office Manager & Assistant till MCF Corporate Finance