Avesta kommun

Controller för bemanning

Sista ansökningsdag

2022-08-31

 

Arbetsplats

Avesta kommun

 

Kommun

Avesta

 

Yrkeskategori

Controller

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning

 

Omfattning

Heltid

 

Antal tjänster

1

 

Kontakt

Anna Nurmilehto

Resultatenhetschef

0226-64 58 59

anna.nurmilehto@avesta.se

 

Kontakt

Mia Lindmark

Förvaltningsekonom

0226-64 54 70

Facklig företrädare

Kontaktuppgifter till din fackliga representant se:

www.avesta.se/fackliga-organisationer

 

Det är något speciellt med Avesta!

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi vill växa och utvecklas för att få ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för att vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

 

Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.

 

Vården och omsorgen är just nu under utveckling och det har skapat ett behov av, en för oss, ny tjänst. Utvecklingen som vi håller på med och tjänsten som Controller kommer att bidra till en ökad kvalitet i vården, omsorgen och även förbättringar i arbetsmiljön för våra medarbetare. Som Controller är du med och stöttar cheferna i deras arbete med att uppnå sina och förvaltningen mål. Välkommen med din ansökan om du vill vara med och göra skillnad!

 

Arbetsuppgifter

Det övergripande uppdraget för tjänsten är att bistå i budgetarbetet samt den strategiska planeringen rörande bemanningsprocessen och bemanningsfrågor. Målet är en effektiv och bra schemaplanering, där du som controller har ansvar för utveckling och kvalitetssäkring av hela bemanningsprocessen.

 

Du är förvaltningens kontaktperson i bemanningsfrågor och deltar på ledningsgruppens möten. Du säkerställer att schemaplanering sätts upp mot lokala regelverk och lagstiftning liksom mot den budget som beslutats. Ditt ansvar omfattar också att analysera resultat och ge förslag på förbättringar.

 

I rollen ingår bland annat att:

• Stödja, kvalitetssäkra och följa upp grundbemanning utifrån respektive verksamhetsområde.

• Vara ett kvalificerat stöd till chefer i deras uppdrag att optimera budget och bemanning.

• Arbeta med en modell för att uppnå balans mellan tillgängliga resurser och behov.

• Utbilda och introducera andra i arbetssätt och bemanningsmodell.

• Arbeta med statistik och ekonomisk uppföljning av bemanningen, jämförelser och analys.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan ekonomisk utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha erfarenhet från personalekonomi och bemanningsfrågor, kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet ser vi också som meriterande.

 

Övriga krav:

• IT-vana och kunskap i Office.

• Goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.

Övrigt meriterande:

•Erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation.

• Tidigare erfarenhet av processledning och erfarenhet av att ha utbildat och förmedlat kunskap till andra.

 

Att arbeta med bemanningsekonomi innebär att få ihop många olika delar, perspektiv och utmaningar. Som person är du strukturerad, kan planera uppgifterna och behålla rätt fokus. Du arbetar självständigt, är lösningsfokuserad och trivs med att arbeta konsultativt. För att lyckas i rollen krävs att du har ett förtroendeingivande och kommunikativt arbetssätt med en förmåga att se helheten och kunna förmedla den till andra. Du trivs i arbeten med många kontaktytor, samarbeta med andra och har en god förmåga att få övergripande mål att omsättas i praktiken.

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Referensnummer: C93331/2022

 

Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda.

Som medarbetare på Avesta kommun har du möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 

 Ansök nu

 

 

 

Sista ansökningsdag : 31 augusti . Arbetsort : Avesta . Publicerat : 2 augusti

Kategorier : Chef & Ledning Ekonomi & Finans HR & Organisation Offentliga jobb


Senaste jobben från Avesta kommun

Alla jobb hos Avesta kommun

Liknande jobb Controller för bemanning