Jurek

Servicedeskhandläggare till Täby kommun

Vill du göra skillnad?

 

Nu söker enheten för digital utveckling två serviceinriktade och engagerade servicedeskhandläggare med uppdrag att vara enhetens ansikte utåt mot kommunens alla it-användare.

 

Enheten för digital utveckling, som är en del av kommunledningskontoret, har uppdraget att styra, stödja och driva på kommunens utvecklingsarbete med stöd av it. Inom enheten finns kommunens samlade it-infrastruktur, systemförvaltning, utvecklingsstöd samt användarstöd och support.

 

 

Om jobbet

Du kommer tillsammans med dina kollegor att bemanna och ansvara för kommunens Servicedesk. I rollen som servicedeskhandläggare arbetar du inom ett brett område – du är inte specialist inom allt, men kan lite om mycket och arbetar med stöd av dina kollegor.

 

I ditt arbete hjälper du användarna med frågor och beställningar som berör kommunens samlade it-leverans. Vissa ärenden kan lösas direkt medan frågor som behöver utredas eller hanteras på annat sätt fördelas till kollegor på enheten, eller löses tillsammans. Huvuddelen av frågorna tas emot och hanteras genom ärendehanteringssystemet EasitGo där vi dokumenterar och följer upp arbetet, men ärenden kan också tas emot och hanteras via telefon, på plats och ute i kommunens olika verksamheter.

 

I arbetet ingår att löpande ta fram och uppdatera stödmaterial så som lathundar och information till användare, och även hålla utbildningar vid behov.

 

Arbetstiden är flextid mellan 06 och 21 om arbetet tillåter men är i huvudsak mellan 07:30 och 17:00. Andra tider och kvällsarbete kan komma att bli aktuellt vid särskilda insatser, samt vid större leverans- eller förändringsarbeten.

 

 

Vem är du?

Du har ett stort it-intresse och att hålla hög servicenivå är en del av din personlighet. Du vill arbeta med hela kedjan av support och kan hantera flera ärenden samtidigt utan att tappa fokus eller tumma på kvaliteten av leveransen samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya saker. Du är prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i team. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det lilla extra.

 

För att lyckas i rollen har du förmågan att uppmärksamma problem och lösa dem strukturerat, med ett tydligt kvalitetstänk och ett stort fokus på service.

 

Kvalifikationer

• Lägst 3-årig gymnasieutbildning.

• Erfarenhet av att beskriva användning av system och teknik på ett pedagogiskt sätt i lathundar och instruktioner.

• Kan utrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

• Förmåga att ta fram information om exempelvis driftstörningar och förändringar med användarens perspektiv i fokus (Exempelvis: Vad betyder detta för mig? Vad har jag för alternativ, etcetera).

• Har god vana att kommunicera och hjälpa andra via telefon, e-post, chatt, med mera.

God erfarenhet av att använda Word, Powerpoint, webbpubliceringsverktyg med mera för att kommunicera.

 

Tekniska kvalifikationer

• Erfarenhet av hantering, support och felsökning av hårdvara som datorer och kringutrustning.

• Stor erfarenhet av managering, support och felsökning av Windows i företagsmiljö.

• Erfarenhet av att ge support och felsöka både på plats och via fjärrhanteringsverktyg.

• Erfarenhet av hantering av objekt via Active Directory och hantering av Group Policy Objects.

• Erfarenhet av managering, support och felsökning av mjukvara så som

- Apple iOS

- Android

- ChromeOS

- Utskriftjänster för datorer och mobila enheter.

- Vanliga kontorsapplikationer (Microsoft Teams, Office, med mera).

• Erfarenhet av managering, support och felsökning av virtuella datorer och applikationer.

 

Du bör ha god förståelse för hantering, support och felsökning av mobil hårdvara till exempel smartphones och surfplattor.

 

Meriterande är erfarenhet av managering, support och felsökning via managementsystem så som:

- Microsoft SCCM

- Microsoft Intune

- VMware Horizon

- Google Admin Console

- VMware WorkspaceONE UEM

- SafeCom

- EveryonePrint

 

Utifrån arbetets karaktär kommer Täby kommun att behöva utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i obrutet kuvert.

 

 

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2021-11-01. Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!

 

Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck 073 70 771 70 eller via mail: mara.vonsterneck@jurek.se

 

Välkommen med din ansökan!

  

Område: Täby

Anställning: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 1 november . Arbetsort : Täby . Publicerat : 11 oktober

Kategorier : Data & IT Kundservice


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Servicedeskhandläggare till Täby kommun