Jurek

Interim enhetschef sökes till myndighet!

Är du en erfaren enhetschef som är på jakt efter ett nytt interimsuppdrag till hösten? Just nu söker vi en enhetschef för enheten fastighet och dokumentation till en statlig myndighet i centrala Stockholm. Har du minst 3 års erfarenhet som ledare? Välkommen in med din ansökan!

 

Arbetsbeskrivning
Under en pågående föräldraledighet söker vår kund en interim enhetschef för enheten för fastighet och dokumentation, placerad vid ekonomiavdelningen. I enhetens ansvarsområde ingår arkiv, registratur, vaktmästeri samt lokalfrågor. Enheten ansvarar även för reception, väktare och lokalvård vilka samtliga är bemannade med konsulter.

• Säkerställa att enheten levererar enligt uppdrag.

• Vara ett stöd för enhetens medarbetare

• Ha regelbundna avstämningar med enhetens medarbetare.

• Ha regelbundna enhetsmöten

• Vara ett stöd för enhetens medarbetare i kontakter och samarbeten med övriga enheter/avdelningar.

• Delta i möten som rör enhetens verksamhet där andra enheter/avdelningar vill ha ändringar eller stöd.

• Vid behöv hjälpa medarbetarna att prioritera mellan deras olika arbetsuppgifter

• Vid behov omfördela arbetsuppgifter mellan medarbetare vid t ex sjukfrånvaro.

• Samordna vissa frågor av övergripande och strategisk karaktär avseende ärendehantering och diariesystemet Platina.

• Hantera personalfrågor och personalplanering.

• Hantering av fakturor kopplade till enhetens ansvarsområde.

• Ha kontakt och löpande samarbete med väktare, receptionister och lokalvårdare.

• Delta i ledningsgruppen för ekonomiavdelningen

 

Vem är du?
Vi söker dig som är en trygg, erfaren ledare och chef. För att vara kvalificerad för tjänsten har du:

  • Akademisk examen eller likvärdigt
  • Minst tre (3) års ledarerfarenhet med personalansvar
  • Erfarenhet av att ha en samordnande roll med flera olika kontaktytor
  • Goda kunskaper i MS Office
  • Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift, dvs. kunna tillgodogöra sig information samt kommunicera inom ramen för uppdraget

Det är även ett krav att du ska kunna börja uppdraget den 23 augusti. Det är meriterande om du har erfarenhet av praktiskt arbete med registratur och/eller arkivering, har erfarenhet av att vara arbetsledande chef för registratur- och/eller arkivverksamhet och om du kan börja tidigare än 23 augusti.

 

Som person är du: 

• Ha god social förmåga

• Ha ett coachande ledarskap

• Vara lyhörd och lösningsorienterad

• Vara strukturerad och ordningsam

• Kunna prioritera bland flera olika uppgifter som uppkommer samtidigt

 

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid med start senast 23 augusti och som kommer löpa på i 3 månader med möjlighet till förlängning 1 månad x 2. Placering: Stockholm. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 

Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Område: Stockholm

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

 Ansök nu

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 1 juli

Kategorier : Chef & Ledning


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Interim enhetschef sökes till myndighet!