Jurek Bemanning

Ekonomiassistent till myndighet i City

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Arbetsbeskrivning

Till mindre myndighet i centrala Stockholm söker vi nu en ekonomiassistent, främst inom kundreskontra men även inom leverantörsreskontra och löpande bokföring. Uppdraget omfattar heltid med start omgående och löper två månader.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna infattar:

  • Kundreskontra– kundfakturering, hantering av inbetalningar, påminnelser och kravhantering mmLeverantörsfakturaprocessen i Proceedo, hela flödet från ankommande fakturor till bokning av utbetalda fakturor
  • Avstämningar av balanskonton och gentemot andra system i verksamheten
  • Redovisning av kontantutlägg och reseräkningar
  • Övrig löpande redovisning
  • Ad hoc förfrågningar

I arbetsuppgifterna ingår även att delta i arbetet med månadsrapportering och bokslut. Ekonomienheten består av fem personer som ofta har deadlines varför du inte bör vara främmande för att vid behov rycka in och hjälpa till med olika arbetsuppgifter inom gruppen. Kundreskontraarbetet innebär också mycket kontakt med vårt Middle Office, som ansvarar för administration av garantier, vid frågor avseende exempelvis kundinbetalningar och kundregister.

Viktiga arbetsredskap för ekonomifunktionen är de olika stödsystem som finns för att myndigheten skall kunna arbeta på ett affärsmässigt sätt med hög kvalitet. De system som främst använder idag är bl a Unit4 Business World (UBW fd Agresso), e-beställningssystemet Proceedo, vårt försäkringssystem samt QlikView som redovisar våra databaser.

Vem är du?

Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i Excel samt goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis UBW)

Vi tror att du har:

  • arbetat med kund- och leverantörsreskontra i UBWarbetat med löpande bokföring och avstämningarerfarenhet av filinläsning, avstämning och utredning vid eventuella fel, till UBW från andra system.

Som person är du noggrann, har förmåga att arbeta självständigt, är service-minded och analytisk.

Du erbjuds

En roll som ekonomiassistent på mindre myndighet i centrala Stockholm. Uppdraget omfattar heltid med start omgående och löper två månader. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Denna roll är för dig som är flexibel, har ett stort driv och som tycker om att arbeta självständigt i din roll men ändå nära dina med kollegor. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lena Cardelius på lena.cardelius@jurek.se.

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Start

Uppdraget är med start omgående och löper två månader.

Lön

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Intervjuer sker löpande

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning: 
Visstid Heltid

Kontakt:
Lena Cardelius
lena.cardelius@jurek.se

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 7 december . Arbetsort : Stockholm

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiassistent till myndighet i City