Jurek Bemanning

Ekonomiadministratör till reskontrafunktion

 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Arbetsbeskrivning

Till statlig verksamhet i Stockholm söker vi nu en ekonomihandläggare till konsultuppdrag. Uppdraget omfattar heltid med start omgående och löper sex månader med möjlighet till förlängning upp till två år.

I rollen som ekonomihandläggare kommer du att arbeta brett med flera moment och arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna inom reskontrafunktionen innefattar bl a fakturahantering, upplägg av kunder och leverantörer, in- och utbetalningar, kontoavstämningar samt påminnelse- och kravhantering. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma. En stor del i rollen som ekonomihandläggare består av att ha kontakt med verksamheten, leverantörer och kunder. Därför är det viktigt att du som söker trivs med ett konsultativt arbetssätt och kan hantera olika situationer och personer på ett professionellt sätt. I anställningen ingår även att aktivt delta i utvecklingsprocesser inom reskontrafunktionen.

Vem är du?

Du som söker ska ha relevant utbildning och lägst på gymnasienivå. Du har goda kunskaper i och erfarenhet av praktiskt reskontraarbete och elektronisk fakturahantering från ett större företag eller organisation. Vidare har du god IT-kompetens och erfarenhet av att arbeta med större ekonomisystem. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet från ekonomisystemet Raindance. Det är även meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor och gärna från universitets- och högskolesektorn. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och flexibel. För att trivas i verksamheten behöver du tycka om att jobba med varierande arbetsuppgifter och att ha många kontaktytor. Det är viktigt att du kan uttrycka dig på både svenska och engelska. Du har god initiativ- och samarbetsförmåga och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du erbjuds

En roll som ekonomihandläggare inom intressant statlig verksamhet Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Denna roll är för dig som är flexibel, har ett stort driv och som tycker om att arbeta självständigt i din roll men ändå nära dina med kollegor. Uppdraget omfattar heltid med start omgående och löper sex månader med möjlighet till förlängning upp till två år Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Lena Cardelius på lena.cardelius@jurek.se. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning: 
Visstid Heltid

Kontakt:
Lena Cardelius

 

Ansök nu

Sista ansökningsdag : 25 februari . Arbetsort : Stockholm

Kategorier : Ekonomi & Finans Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiadministratör till reskontrafunktion