Jurek

Administratör till Copyswede

Trivs du i en administrativ roll där du får ta ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter? Är du som person erfaren, detaljorienterad och duktig på att söka fram information samt driven för att skapa en hållbar kultur? Då kan detta vara en tjänst för dig!

 

Om verksamheten

Copyswede arbetar för att finansiera skapandet av ny kultur och är experter på kollektiv förvaltning av upphovsrätt på TV-området. Vi licensierar vidareanvändning av TV- och radioprogram i olika medier och sköter även det svenska ersättningssystemet för privatkopiering. Vi arbetar, på uppdrag av våra medlemsorganisationer, för att kulturskapare ska få betalt för sin upphovsrätt. För att kulturkonsumtionen ska vara hållbar måste de som skapar få en rimlig ersättning. En stark upphovsrätt ger trygga och fria utövare. I Sverige och EU finns ett starkt politiskt, juridiskt och folkligt stöd för upphovsrätten och för att den ska förvaltas effektivt och kollektivt. Vi har fått förtroendet att sköta delar av det uppdraget. Copyswede står under tillsyn av den statliga myndigheten Patent- och registreringsverket (PRV).

 

Arbetsbeskrivning

Copyswede är inne i en spännande fas med nya licenseringsområden och utvidgade områden för fördelning av olika inkasseringar. Som ett led i detta behöver vi stärka upp vårt team för individuell avräkning med två administratörer. Teamet arbetar med att fördela ut upphovsrättsersättningar till rättighetshavare som bland annat medverkat i TV-program och ljudböcker.

 

I rollen som administratör kommer du att tillhöra ett team som idag består av fem personer där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar administrativt sökarbete och registrering av information av rättighetshavare.

 

Dina dagliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Söka, bearbeta, sortera och sammanställa information.

• Registrera information i vårt fördelningssystem

• Besvara mail och ta emot samtal

 

Vem är du?

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid din personlighet. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, snabblärd och självgående. Vidare arbetar du systematiskt och är kommunikativ, du vågar fråga när det behövs! Tjänsten innefattar en viss del kundkontakt och det är viktigt att du är serviceminded. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska och är obehindrad i tal och skrift.

 

Vidare har du goda systemkunskaper och grundläggande kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av royalties/upphovsrätt är det meriterande, men inget krav. Vi ser gärna att du har ett intresse av svensk TV och film.

 

Du erbjuds

En roll med mycket personligt ansvar och där du jobbar nära med de andra i teamet. Ta chansen att komma till ett trevligt företag som sitter i härliga lokaler på Kungsholmen! Tjänsten förväntas starta omgående och är inledningsvis en projektanställning på 12 månader. För rätt person finns det stor chans till tillsvidareanställning.

 

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Copyswede med Jurek. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

 

Område

Stockholm

Anställning

Visstid

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 7 november

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Administratör till Copyswede