Avesta kommun

IT- och telefoniadministratör

Om arbetsplatsen

Vi är målmedvetna – Något fantastiskt händer nu i Avesta! 
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans – vill du vara med?

På IT- enheten finns idag 11 medarbetare i roller som IT-tekniker, IT-strateger och systemtekniker bland annat.

Arbetsuppgifter

Till IT- enheten inom kommunkansliet söker vi nu en ny medarbetare. I rollen som IT- och telefoniadministratör kommer du att ansvara för beställningar av telefoner, läsplattor, abonnemang m.m. I din roll ger du på ett pedagogiskt sätt information och stöd i telefonifrågor till kommunens medarbetare och chefer. Vidare ansvarar du för kommunens interna telefonkatalog och telefonistödsystemet Solidus. 

Som IT- och telefoniadministratör kommer du delta i enhetens IT-utvecklingsprojekt med stöd i bland annat utredning, kartläggningar och dokumentation samt fakturahantering. I arbetet ingår också att vara delaktig i utvecklingen av IT- enhetens arbete genom att ta fram och uppdatera styrdokument, rutiner och lathundar. I arbetet har du många kontaktytor vilket innebär att du samarbetar med andra funktioner både inom kommunkansliet och inom kommunen samt externt.

Kvalifikationer

Vi söker dig med lång erfarenhet av telefoni. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, där du ansvarat för telefoni samt arbetat med att förändra och utveckla arbetssätt och rutiner. Du har också tidigare erfarenhet att arbeta med administration och dokumentation. Vi ser även att du har ett teknikintresse och vill arbeta för en förbättrad användning av telefoni och läsplattor. 

Meriterande är det om du har tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet i en roll där du arbetat med telefoni. 

Vi vill att du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Microsoft Office, vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med telefonistödsystemet Solidus. Vi vill också att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt kan använda engelska i tjänsten. 

Vi söker dig som tycker om att samarbeta med andra människor, du är pedagogisk och kommunicerar på ett tydligt sätt. I ditt arbete tar du initiativ och strukturerar dina arbetsuppgifter själv genom planering, prioriteringar och att hålla tidsramar. Som person är du lugn, stabil och har förmåga att fokusera på rätt saker, samtidigt som har vilja och förmåga att hjälpa andra och levererar lösningar.

Erfarenhet krävs

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Referensnummer: C21721/2018

 

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! 

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 30 september . Arbetsort : Avesta

Kategorier : Data & IT Kontor & Administration Offentliga jobb


Senaste jobben från Avesta kommun

Alla jobb hos Avesta kommun

Liknande jobb IT- och telefoniadministratör