Avesta kommun

Administratör med telefoniansvar till IT-enheten

Om arbetsplatsen

Det är något speciellt med Avesta!

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

 

Välkommen till en kommun med sikte på att ligga i framkant! IT-enheten med sina 14 medarbetare arbetar huvudsakligen med att förse kommunen med kvalificerat IT-stöd och ansvara för standarder, infrastruktur samt för de gemensamma stödsystem som IT-enheten förvaltar.

 

Vi står inför en generationsväxling och är i startgroparna för en utvecklingsresa. Vi söker dig som trivs i en innovativ miljö och vill vara med och bygga framtidens IT-enhet. Som administratör hos oss har du en viktig roll, du blir hjärtat i enheten och en person som många vänder sig till för att få stöd.

 

 

Arbetsuppgifter

Dina tre ansvarområden är inom allmän administration, fakturahantering samt telefoni. Som telefoniansvarig har du ett stort ansvar, du är en central roll för stöttning och informationsspridning för både våra chefer och medarbetare. Du medverkar i olika mötesformer med vår leverantör tillsammans med 14 andra representanter från kommuner i Dalarnas län. Då operativa möten kring drift och underhåll av telefonin, men även utvecklingsmöten där ni diskuterar framtida telefonilösningar. Vidare ansvarar du för kommunens interna telefonkatalog och telefonistödsystemet Mitel, likaså hantering av svarsgrupper, SIM-korts relaterade ärenden och beställningar av abonnemang.

 

Dina administrativa uppgifter omfattar bland annat hantering och granskning av IT-enhetens samlade avtal, diarieföring och arkivering. En annan återkommande arbetsuppgift är fakturahantering, som exempelvis externfakturering, interndebitering och kontering. Du ingår även i Avesta kommuns administrativa samverkansgrupp. I din roll bistår du med stöttning i arbetsplatsrelaterade uppgifter som exempelvis beställningar och inköp.

 

 

Kvalifikationer

Dina personliga egenskaper är av stor betydelse i den här tjänsten. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt, med ett intresse för att driva processer och hjälpa andra. För att säkerställa hög kvalité är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du är den enda på enheten med dina arbetsuppgifter behöver du vara självgående och bra på att lösa problem som dyker upp på vägen. Du behöver också vara engagerad och lyhörd för att arbeta bra med andra. För att på bästa sätt kunna stötta och bidra till kompetensutveckling krävs att du är tydlig i din kommunikation.

 

Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning gärna inom ekonomi eller administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom någon av tjänsten områden ses det som meriterande. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration, telefoni eller ekonomi. Vi vill att du arbetat med minst ett av nämnda områden, men ser det som meriterande om du arbetat med fler.

 

För att lyckas i rollen behöver du god systemvana samt en förmåga att ta dig an nya program och digitala verktyg. Du behöver också goda kunskaper i Microsoft Office 365. Har du kunskap och erfarenhet av arbete inom kommunal organisation ses detta som meriterande. För tjänsten behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

 

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse

Referensnummer: C51794/2021

 

 

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 

Sista ansökningsdag

2021-04-18

 

Arbetsplats

Avesta kommun

 

Kommun

Avesta

 

Yrkeskategori

Kontorist

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning

 

Omfattning

Heltid

 

Antal tjänster

1

 

Läs mer

http://www.avesta.se

 

Kontakt

Bosse Andersson

IT-chef

0226-645076

 

Kontakt

Isabella Söderström

HR-Konsult

0226- 64 56 52

 

Facklig företrädare

Fackliga kontakter se:

www.avesta.se/fackliga-organisationer

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : För 11 timmar sedan . Arbetsort : Avesta . Publicerat : 29 mars

Kategorier : Ekonomi & Finans Kontor & Administration


Senaste jobben från Avesta kommun

Alla jobb hos Avesta kommun

Liknande jobb Administratör med telefoniansvar till IT-enheten