Jurek

VD-assistent till internationellt bolag i Stockholm

Vill du arbeta som VD-assistent på ett stort internationellt bolag som med sin produktportfölj dominerar marknaden i Norra Europa?

 

Vi söker nu dig som vill arbeta tillsammans med vår kund som har sitt huvudkontor i Johanneshov söder om Stockholm och vill arbeta tillsammans med dem mitt i händelsernas centrum!

 

 

Arbetsbeskrivning

Du ansvarar för att ge en hög nivå av administrativt stöd och assistans till bolagets VD och är dennes förlängda arm. Du arbetar även nära och assisterar både HR-direktören och chefsjuristen. I denna tjänst ingår bland annat följande arbetsuppgifter;

 

• Kalender-, mötes- och reseplanering för både VD och vid behov övriga ledningsgruppen samt styrelsen

• Planera och koordinera inför ledningsgruppsmöten samt uppdaterar och redigerar presentationsmaterial

• Administrera och koordinera bolagets utbildningsprogram kring compliance och stötta legal- och HR avdelningen med administrativa och koordinerande uppgifter

• Övrig support och hantering av ad.hoc uppgifter

 

Du arbetar brett med koordinering och administration vilket kräver ditt eget driv. Du har kontakt med många interna samt externa kontakter. I rollen kommer du arbeta självständigt och det är av vikt att du är van att på egen hand ta ägandeskap över dina arbetsuppgifter.

 

 

Vem är du

Vi söker dig med flerårig erfarenhet som VD-assistent. Du som söker har med fördel erfarenhet från stora internationella bolag och det är mycket meriterande om du tidigare har erfarenhet från industribranschen, men detta är inget krav. Med fördel har du en akademisk examen.

 

Som person är du flexibel och har lätt för dig att anpassa dig till olika situationer, du är en problemlösare och har en positiv attityd. Du är handlingskraftig och arbetar självständigt – en riktig doer! Det är av stor vikt att du är orädd och tror på din egen förmåga och har ett eget driv. För att lyckas i denna roll är du serviceinriktad och har en professionalitet utöver det vanliga. Du är en strukturerad och ordningsam person som är van att prioritera och ligga steget före.

 

Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift både på svenska och engelska. Du har mycket goda kunskaper i office-programmen.

 

 

Vi erbjuder

Detta är ett konsultuppdrag om minst sex månader, detta innebär att du kommer vara anställd hos Jurek rekrytering & bemanning men arbeta hos vår kund som har sitt huvudkontor i Johanneshov, söder om Stockholm. Tjänsten förväntas att tillsättas i mitten av mars.

 

Vår kund är ett stort internationellt bolag med en omsättning om ca 18 miljarder kronor. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ledningsgruppen och arbeta i händelsernas centrum!

 

Vi går igenom ansökningar löpande varför du inte ska vänta med att söka tjänsten!

 

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se

 

 

Område:

Stockholm

Stockholms län

 

Anställning:

Visstid Heltid

 

Kontakt:

Evelina Thimper

evelina.thimper@jurek.se

 

 

Ansök nu 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 10 februari

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb VD-assistent till internationellt bolag i Stockholm