Jurek

Täby kommun söker Servicehandläggare till kontaktcenter

Brinner du för service och vill vara med på Täby kommuns spännande serviceresa?

Då kan du vara personen vi söker!

 

 

Om Täby kommun

Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, starkt näringslivsklimat och stabil ekonomi. I dag finns här ca 72 000 invånare och 10 000 företag.

 

Täby kommuns övergripande vision är att utvecklas med trygghet och frihet för en hållbar framtid. Täby ska vara en kommun där det är tryggt och attraktivt att bo, leva och arbeta, och som är ekonomiskt, socialt och miljömässigt hållbar.

 

Med Täbys höga ambitioner är det viktigt med en kommunal service i framkant. Service och bemötande är därför ett fokusområde som ska genomsyra alla kommunens verksamheter.

 

Mer information om kommunen finns på: www.taby.se

 

Kontaktcenter på Täby kommun består idag av 17 anställda. Utöver enhetschef har två gruppledare arbetsledningsansvaret för den operativa driften.

 

Kontaktcenters uppdrag är att informera, hjälpa och vägleda invånare, företag och besökare som är i kontakt med kommunen. Enheten har också i uppdrag att driva serviceutvecklingsarbetet tillsammans med verksamheterna på kommunen.

 

Hos oss på kontaktcenter ska man alltid känna sig välkommen!

 

 

Arbetsuppgifter

Som servicehandläggare är du kommunens ansikte och röst utåt. Du svara på invånares frågor, tar emot synpunkter, felanmälningar och vägleder bland kommunens välfärdstjänster via telefon, e-post, personliga besök och på sikt även via chatt. Du handlägger och administrerar även vissa arbetsuppgifter med koppling till servicearbetet.

 

Alla våra servicehandläggare i teamet arbetare tätt tillsammans för att lösa så många av de inkommande ärendena som möjligt, och för att skapa hög tillgänglighet och god service för kommunens alla invånare. För att utföra uppdraget använder du många olika IT-system. Du får kontinuerligt vara med och forma och ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen. Dialog och samarbete med de interna verksamheterna är en viktig och naturlig del i jobbet. Det är tillsammans vi kan utveckla den kommunala servicen.

 

 

Vem är du?

• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en kundorienterad serviceverksamhet, såsom ett kontaktcenter, en kundtjänst eller liknande servicearbete där ditt främsta arbetsverktyg är telefon och mail.

• Du har en genomförd gymnasieutbildning.

• Du ha en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.

• Du har goda IT-kunskaper

 

 

Meriterande

• Erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.

• Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska.

• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhälle, service eller administration.

 

Vi tror att du är en positiv, stresstålig, lösningsfokuserad lagspelare som tycker om att ta ansvar. Du är prestigelös, nyfiken och drivs av att hitta nya smarta lösningar för att skapa en snabbare och smidigare service för kommunens invånare.

 

Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsterna.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Täby kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. Sista ansökningsdag är 1/10-21. intervjuer sker löpande så kom gärna in med din ansökan redan idag. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck via mail: maria.vonsterneck@jurek.se eller på telefon 073 70 771 70.

 

Område: Täby

Anställning: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 1 oktober . Arbetsort : Täby . Publicerat : 15 september

Kategorier : Kontor & Administration Kundservice


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Täby kommun söker Servicehandläggare till kontaktcenter