Jurek

Svenskt Näringsliv söker en erfaren assistent

Vill du vara en del av en organisation med ett viktigt uppdrag att förbättra villkoren för företagande i Sverige? Svenskt Näringsliv söker en skicklig och lösningsorienterad erfaren assistent som trivs i en roll med många kontakter och att ge service och support. Är du en noggrann och ambitiös administratör och problemlösare med som uppskattar att vara med i händelsernas centrum?

Då ser vi gärna att du söker tjänsten!

 

Om rollen

Du tillhör avdelningen Arbetsrätt och Föreningsjuridik som består av sju jurister. Du rapporterar till chefsjuristen som också är chef för avdelningen. Du stöttar även avdelning Pension och försäkring som består av en chef och fem jurister.

 

Exempel på arbetsuppgifter är;

• Planering av budget för verksamhetsområdet samt uppföljning

• Ekonomihantering såsom kontering och annan administration av fakturor, fakturering, bokföring och attestering

• Registrera in- och utgående handlingar

• Förbereda respektive arkivera processmaterial

• Korrekturläsa och redigera texter

• Kontakter med myndigheter och andra arbetsgivarorganisationer

• Protokollföring

• Förberedelse av presentationer

• Koordinering av elektronisk signering av avtal och andra dokument

• Administration av avtal i databas

• Övergripande projektplanering samt medverkan vid olika interna projekt.

• Koordinering av konferenser och möten inklusive inbjudningar, anmälningar, bokningar och liknande samt resor

• Biträda chefsjuristen respektive chef för avdelningen Pension och försäkring med övrigt administrativt stöd såsom utlägg och reseräkningar.

• Planera och hantera chefsjuristens kalender respektive kalendern för chefen för Pension och försäkring

 

Vem är du

Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativt arbete för jurister och därmed gärna har arbetat på arbetsgivarorganisation, advokatbyrå, bolagsjuristavdelning eller domstol. Det är viktigt med god förmåga att hantera det svenska språket samt engelska i tal och skrift och att sköta kommunikation med såväl domstolar som andra myndigheter som affärskorrespondens.

 

Erfarenhet av ekonomiadministration och hantering av ekonomi- och fakturahanteringssystem, gärna Xledger, är meriterande och finns möjlighet att utvecklas inom. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att Admincontrol. Vi ser gärna att du är digitalt uppdaterad, har lätt för att lära dig nya system och har ett digitalt intresse. Du behärskar Officepaketet väl, goda kunskaper i att göra sammanställningar och strukturera material och information, framtagande av mallar och dokumenthantering.

 

Du ser god service som en självklarhet, har lätt för att samarbeta och är intresserad av att lära dig nya saker. Som person har du integritet och förstår vikten av sekretess. Du är prestigelös, proaktiv, strukturerad och ligger gärna steget före. Vidare är du van vid högt tempo och att hantera många uppgifter samtidigt och du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du kommer att samarbeta med kollegor både inom Svenskt Näringsliv och medlemsorganisationerna samt fackliga organisationer och det är därför viktigt att du trivs med stora kontaktytor och kan arbeta både självständigt och i team med andra.

 

Vi erbjuder

Hos oss blir du en del av en organisation med ett viktigt uppdrag som handlar om att påverka och förbättra villkoren för företagande i Sverige. Vi arbetar utifrån vår vision - företagsamma människor och konkurrenskraftiga företag i gemenskap leder Sverige till ökat välstånd. Vi erbjuder våra anställda bra förmåner med bland annat generöst friskvårdsbidrag och försäkringar.

 

Ansökan och övrig info

I denna rekrytering samarbetar Svenskt Näringsliv med Jurek Business Support. Intervjuer sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Vi hanterar inte ansökningar via e-post. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Sjöström malin.sjostrom@jurek.se eller ansvarig researcher Nina Hallin nina.hallin@jurek.se

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Placering är på Svenskt Näringslivs huvudkontor i Näringslivets Hus, Storgatan 19 i Stockholm.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Om Svenskt Näringsliv

Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. Vi arbetar för att alla företag i Sverige ska ha bästa möjliga förutsättningar. Det här är vår vision: "Företagsamma människor och konkurrenskraftiga företag i gemenskap leder Sverige till ökat välstånd". Svenskt Näringslivs långsiktiga mål är att Sverige ska återta en tätposition i den internationella välståndsligan. För att uppnå detta behövs en bred intressegemenskap kring värdet av företagande och företagsamhet. Vår verksamhet täcker ett brett fält och vänder sig till olika målgrupper. Vi arbetar med opinionsbildning och kunskapsspridning, utvecklar nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten. Vi företräder 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 48 bransch- och arbetsgivarförbund. Förbunden utgör föreningen Svenskt Näringslivs medlemmar. Företag är primärt med i ett arbetsgivarförbund och/eller i en branschorganisation. Genom detta blir de även medlemsföretag i Svenskt Näringsliv. Svenskt Näringsliv ansvarar för att driva frågor och områden som är viktiga för alla företag, exempelvis skatter, arbetsrätt, utbildning och infrastruktur.

 

Område

Stockholm

Anställning

Tillsvidare

Omfattning

Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 13 februari

Kategorier : Juridik Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Svenskt Näringsliv söker en erfaren assistent