Jurek Bemanning

Strukturerad administratör till advokatbyrå i centrala Stockholm

Vi söker dig som har goda administrativa kunskaper och som har erfarenhet av juridiken, gärna från byrå. Vill du arbeta på en familjär arbetsplats där din insats verkligen gör skillnad? Då kan denna tjänst vara något för dig!



Arbetsbeskrivning

I rollen som administratör är du advokaternas och den biträdande juristens högra hand och byråns ansikte utåt. Du kommer att ha ett stort eget ansvar samt ansvara för områden som berör flera delar av firmans verksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

  • Registrera ärenden i advokatbyrån ärendehanteringssystem Kleos och genomföra jävskontroller
  • Hantera inkommande samtal och mejl såväl som receptionen
  • Hantera kalendrar och kommunikationen för byråns advokater
  • Ha kontakt med domstolar och andra myndigheter för inbokning av förhandlingar och förhör samt beställande av handlingar
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter för att underlätta och möjliggöra den dagliga verksamheten såsom posthantering, beställande av kontorsmaterial m.m.



Vem är du?

Vi tror att du har arbetat cirka ett år som juristassistent, paralegal eller domstolshandläggare. Du är noggrann, strukturerad och trivs i en supporterande roll. För att lyckas i rollen är du en person som har en stark känsla för service men samtidigt en hög integritet. Du är kommunikativ, tillmötesgående och har skinn på näsan.


Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av systemet Kleos och Fortnox ser vi det som meriterande. Du är van att arbeta självständigt men tycker att gemenskapen på jobbet är det som gör en arbetsplats. Det är även meriterande med B-körkort.



Du erbjuds

Med en bredd av arbetsuppgifter kommer du att få en stor inblick i det löpande arbetet på en modern advokatbyrå med höga kvalitetskrav och sunda värderingar.


Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer arbeta ute hos vår kund men vara anställd som konsult hos Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget beräknas starta 1 april och kommer pågå under sex månader framåt, med stor chans till överrekrytering direkt hos kunden. Kontoret är lokaliserat i centrala Stockholm och arbetstiderna är cirka 8–16.


Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Angeliqa Haapanen på angeliqa.haapanen@jurek.se. Välkommen med din ansökan!



Område:

Stockholm
Stockholms län


Anställning: 

Visstid Heltid


Kontakt:

Angeliqa Haapanen
angeliqa.haapanen@jurek.se

 

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 2 maj . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 2 april

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Strukturerad administratör till advokatbyrå i centrala Stockholm