Jurek

Resource Manager/Coordinator för uppdrag i Hammarby Sjöstad

För kunds räkning, som är en helhetsleverantör inom IT-infrastruktur söker vi en Resource Manager/Konsultkoordinator för ett föräldravikariat om minst ett år framåt. Trivs du i en koordinerande roll med många kontaktytor? Lockas du vara en del av ett familjärt bolag som är inne i en spännande tillväxtfas? Här ges du möjlighet att tillträda en otroligt viktig roll, där du verkligen gör skillnad för verksamheten.

 

Det här kan nog vara ett av de roligaste jobben i Stockholm just nu!

 

 

Arbetsbeskrivning

I rollen som Resource Manager/Konsultkoordinator ansvarar du för arbetsplaneringen för organisationens konsulter, där du dagligen arbetar med beläggning och prognostiseringen.

 

Du hanterar resursförfrågningar från kunder och säkerställer resursleveransen mot kund genom gott samarbete med konsultteamet och även i samarbete med leverantörer och partners. Det här är en roll med många kontaktytor både internt och externt där du jobbar i nära samarbete med konsultchefer, teamchefer och säljare. Du kommer också att vara länken mellan de olika affärsområdena i koncernen när det gäller konsultförfrågningar. Vidare arbetar du med:

 

• Hantera resursförfrågningar genom att granska och mappa konsultprofiler och kompetenser mot aktuella förfrågningar.

• Uppföljning av pågående uppdrag, förlängningar av uppdrag samt att arbeta proaktivt med planeringen framåt.

• Arbete och uppbyggnad av underkonsultverksamhet.

• Stötta säljorganisationen i arbetet med offentliga upphandlingar av konsulttjänster.

• Ansvara för den administrativa hanteringen av konsultleveransen.

• Hantering av konsultprofiler och leverantörsfakturor.

• Projekthantering för tidsrapportering av projekt samt faktureringen av dessa.

• Offert, inköp och avtalshantering gentemot våra kunder och leverantörer.

• Arbeta med systemstöd runt de verktyg som används.

• Stötta i rekryteringsprocess och onboarding.

 

 

Vem är du?

Vi ser att du sedan tidigare arbetat i en liknande roll och har erfarenhet från någon form av konsultverksamhet, gärna från IT-branschen.

 

Vi ser framför oss att du är en person som trivs med att vara spindeln i nätet och att hålla många projekt i gång samtidigt – du trivs när det är fart och fläkt kring dig men har också förmågan att jobba systematiskt och skapa ett lugn. Du är ödmjuk, har en hög social förmåga och trivs med att jobba i team. Du kan konsten att lägga pussel, är uppmärksam på detaljer men har förmågan att se helheten. Vidare ser vi en självständig person som är van att ta egna initiativ och beslut och som också är en god administratör.

 

Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.

 

 

Vi erbjuder

Vår kund sitter i mycket fina lokaler i Hammarby Sjöstad där du har sjöutsikt från din arbetsplats. Du får möjlighet att vara en del av team med stort engagemang och höga ambitioner där man jobbar både med hjärta och hjärna i en strävan efter att alltid leverera i världsklass. Vår kund erbjuder en hybrid arbetsmodell, där du har möjlighet att till viss del arbeta på distans.

 

Du blir anställd av Jurek Talents under ett föräldravikariat med start per omgående, vikariatet löper minst ett år framåt. För rätt person finns möjligheter till fortsatt utveckling inom bolaget på sikt. Vid frågor kring detta uppdrag är du välkommen att kontakta ansvariga konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se alternativt Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Sökord: koordinator, resource manager, consultant manager, HR Coordinator, HR Koordinator. 

 

Område

Stockholm

Anställning

Visstid

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 11 maj

Kategorier : HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Resource Manager/Coordinator för uppdrag i Hammarby Sjöstad