Jurek

Registrator för ett kortare uppdrag sökes!

Vår kund är en kommun söder om Stockholm som behöver förstärkning inom registratur! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av registratur som är tillgänglig omgående för ett uppdrag hos vår kund. Är det dig vi söker? Välkommen in med din ansökan!

 

 

Arbetsbeskrivning

Som registrator på samhällsbyggnadsförvaltningen är du en nyckelperson i arbetet med ärendehantering och administration. Vår kund är mitt uppe i en utvecklingsresa där målet är att digitalisera hela processen kring diarieföring.

 

Arbetet innebär en nära kontakt med chefer och medarbetare. Du fungerar som ett konsultativt stöd mot verksamheterna och ger råd och stöd i både system- informations- och ärendehanteringsfrågor utifrån de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning.

 

Du ansvarar för posthantering, registrering och bedömning av handlingar, en kvalitetssäkrad diarieföring och förvaltning av handlingar.

 

De har bytt till dokument- och ärendehanteringssystem till Public 360 och du kommer att vara involverad i att föra ut kunskap kring arbetssätt i detta system.

 

Du kommer att ingå i stabsenheten med våra 14 medarbetare som bland annat ansvarar för ekonomi, kommunikation, HR, registratur och administration. Det finns en person som kommer att fungera som arbetsledare och som i dagsläget jobbar som registrator.

 

 

Vem är du?

• Du har minst gymnasieexamen med påbyggnad inom registratur eller administration.

• Du har arbetat med kvalificerat administrativt arbete samt registratur.

• Vi vill även att du ska ha god kännedom om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, kommunallagen samt dataskyddsförordningen (GDPR).

 

För att trivas i rollen hos oss vår kund är du van att själv strukturera ditt arbete och ta ansvar för dina arbetsuppgifter och deadlines. Du är en samarbetsorienterad teamplayer som gillar att ge god service utifrån ett lösningsfokuserat angreppsätt. Du är en duktig kommunikatör och tycker om att skriva och förmedla information både enskilt och till grupper.

 

Arbetet sker huvudsakligen på plats i kommunhuset i Tumba, ett stenkast från pendeltågsstationen. Just nu arbetar de flesta på distans och vi ser positivt på att fortsättningsvis förlägga en del av arbetstiden på distans när arbetsuppgifterna så tillåter.

 

 

Vad vi erbjuder

Ett konsultuppdrag som omfattar heltid i Tumba. Uppdraget kommer att starta omgående till årsskiftet 2021/2022 , med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Hellenius på elin.hellenus@jurek.se

 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 

 

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Område: Botkyrka

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Botkyrka . Publicerat : 10 september

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Registrator för ett kortare uppdrag sökes!