Jurek

Redovisningsassistent för konsultuppdrag

Jurek söker för kunds räkning en redovisningsassistent för ett konsultuppdrag. Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av reskontra och ekonomiadministration samt tycker det är roligt att få bidra till utveckling av processer inom reskontrahantering och initiera förbättringar. Är du tillgänglig omgående? Då kan detta uppdrag vara något för dig! 

 

Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag!

 

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsassistent kommer du arbeta med fakturahantering och ekonomiadministration men även bidra med effektivisering och digitalisering av våra arbetsprocesser. Du får chansen att arbeta med ett härligt gäng kollegor vars styrka är att stötta varandra. Ekonomifunktionen består av två enheter med cirka 50 medarbetare som stöttar verksamheten och hanterar kund- och leverantörsreskontra, ekonomiadministration, löpande redovisning samt bokslut. 

 

Du kommer att ingå i en grupp som hanterar fakturahantering och ekonomiadministration och gruppen består idag av tre redovisningsassistenter. Det är en grupp som samarbetar mycket i det dagliga arbetet men var och en förväntas driva och arbeta självständigt med sina arbetsuppgifter och ansvara för att dessa blir utförda i rätt tid. 

 

Dina arbetsuppgifter består främst av fakturahantering såsom kontroll, kontering och uppföljning av inkomna fakturor men även avstämning och ekonomiadministration. Gruppen arbetar med förbättrings och digitaliseringsarbete genom att arbeta med att effektivisera arbetssätt och process, vilket du även förväntas delta aktivt inom. 

 

Vem är du?

Du har gymnasial utbildning i ekonomi, eller tidigare arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en reskontra med ekonomiadministration minst ett par år.

 

Tjänsten kräver att du har god förståelse för ekonomiska flöden och systemvana. Då arbetet innehåller ett stort inflöde av fakturor och ärenden krävs att du har förmåga att arbeta strukturerat och planera din dag/vecka och ta initiativ för att utföra dina arbetsuppgifter i tid.

 

Du tycker om att arbeta med löpande arbetsuppgifter men vill också bidra till utveckling av processer inom reskontrahantering och initiera förbättringar. Du trivs i rollen att ge stöd till andra verksamheter och arbeta med ekonomiadministration.

 

Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och lyhörd i dialog med andra och tycker om att arbeta i ett team med dina arbetskamrater.

Du är en engagerad konsult som tycker om att arbeta med ständiga förbättringar och tillsammans med dina kollegor vidareutveckla arbetssätt och processer.

 

Då tjänsten innebär mycket kontakt både internt och externt ställs krav på goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

 

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt som löper fram till september 2024 med eventuell möjlighet till förlängning. Arbete sker på plats på kundens kontor i Linköping. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på Livija.Bekkhus@jurek.se.

 

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

 

Område

Linköping

Anställning

Visstid

Omfattning

Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Linköping . Publicerat : 5 februari

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Redovisningsassistent för konsultuppdrag