Jurek

Projektledare/Ekonomiassistent inom kundreskontra

Har du erfarenhet av kundreskontra och tycker om att arbeta med förbättringsprojekt? Är du system/IT-kunnig och van att hantera stora mängder data? Är du driven och vill tillhöra ett härligt team på ett stort internationellt bolag? Vi kan ha tjänsten för dig!

 

 

Arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att innefatta:

- Självständigt bedriva arbete inom projektet Fleet Agency, Workstream Invoicing Solution med syfte att identifiera och välja modell för framtida lösning för fakturering i agentmodell, samt vidare driva arbetet i projektet att implementera den valda lösningen.

- Självständigt ansvara för hantering och avstämning av kundinbetalningar

- Driva effektiviseringsarbete avseende kundinbetalningar tillsammans med cash management-ansvarig

- Avstämning av likvidkonton

- Koncernmellanhavandeavstämning i samband med månadsbokslut

- Påminnelsehantering inklusive kontakt med kunder, åldersanalys och bevakning av kundreskontraposter

- Hantering av bankgarantier

- Teknisk administration som import av loggar till ERP-systemet

- Del i ett treasury-team med ansvar för att genomföra företagets betalningar

- Översyn och dokumentation av rutiner

 

Organisatoriskt tillhör du funktionen Group Accounting och rapporterar till chefen för denna grupp. Man arbetar ständigt med att utveckla och förbättra sina processer, och för den som vill finns stora möjligheter att vara med och påverka hur de arbetar inom Accounting.

 

 

Vem är du?

Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning inom företagsekonomi eller motsvarande, och med några års erfarenhet av att arbeta med kundreskontra. Detta gärna från ett större internationellt företag och det är starkt meriterande om du har erfarenhet av IT-projekt samt en fallenhet och förståelse för IT generellt. Vi ser också att du har goda kunskaper i Excel.

 

För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad, noggrann och självständig. Som person stimuleras du av förbättringsarbete och trivs på en arbetsplats med hög förändringstakt. Du har en positiv grundsyn, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du är prestigelös, lyhörd, analytiskt lagd och intresserad av att identifiera förbättringsområden. I de olika sammanhang där du agerar är du en effektiv kommunikatör som har lätt att uttrycka dig i tal och i skrift såväl på svenska som på engelska.

 

 

Du erbjuds

Denna tjänst ingår i Jureks konsultverksamhet. Du erbjuds ett spännande konsultuppdrag på heltid på ett internationellt bolag i Södertälje.

 

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Malin Sjöström på malin.sjostrom@jurek.se

 

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

 

 

Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

 

Område: Södertälje

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Södertälje . Publicerat : 24 mars

Kategorier : Affärsutveckling & Verksamhetsutveckling Data & IT Ekonomi & Finans Projektledning


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Projektledare/Ekonomiassistent inom kundreskontra