Jurek

Orderadministratör till uppdrag i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

I rollen som orderadministratör kommer du att arbeta med hela orderkedjan och ansvara för en viktig nyckelfunktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara ordermottagning och orderläggning via mail och telefon, boka transporter med diverse fraktbolag, fakturering av order, finnas behjälplig för kunder i diverse frågor och se till att kundservicen håller högsta kvalité. Du följer kontinuerligt upp lagersaldo, skapar inköpsorder till leverantörer samt kontrollerar inköpspriser och rabatter. Du kommer att ha ett ansvar för logistiken med att ta emot och packa upp leveranser, sortera och märka upp varor, meddela om ankommet gods och vid behov beställa packningsmaterial. Du kommer även att vara involverad i service och verkstadsenheten som innefattar diverse beställningar, registrering och fakturering av serviceorder, registrering av inkommande ärenden för reparation, returnering av enheter till kund samt handlägga garantiärenden.

 

 

Din profil

Vi söker dig som har 3-5 års arbetslivserfarenhet av orderadministration och en förståelse för hela orderprocessen, med fördel från en liknande roll sedan tidigare. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Har du tidigare arbetat i SAP och bokat farligt gods är det meriterande. Vidare har du en förmåga att strukturera och organisera ditt arbete, är van vid att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt samt har ett systematiskt arbetssätt. Du är duktig på att prioritera bland dina arbetsuppgifter i en ibland hektisk vardag och ser lösningar istället för problem. Du driver ditt eget arbete framåt och känner ett ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Ditt kundfokus – du vill, precis som teamet, alltid bidra med förstklassig service.

 

 

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande tjänst där arbetet omfattar en mängd olika kontaktytor och koordineringsarbete. Du kommer ha en viktig funktion i en organisation som gör skillnad och får möjlighet att arbeta med kompetenta kollegor som drivs av utveckling och engagemang. Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du är anställd hos Jurek rekrytering och bemanning men arbetar hos vår kund i Upplands Väsby. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå i minst 6 månader framåt, för rätt person finns det goda möjligheter för direktrekrytering hos kund.

 

Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

 

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se och Konsultchef Lilly Engfeldt lilly.engfeldt@jurek.se

 

 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management. Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

 

Sökord: orderadministratör, ordermottagare, orderregistrering.

 

Område

Stockholm

Anställning

Tillsvidare

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 25 april

Kategorier : Kontor & Administration Transport & Logistik


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Orderadministratör till uppdrag i Upplands Väsby