Jurek Bemanning

Office Administration Manager, Beringer Finance Stockholm

Vår kollega och administrativa stjärna Solveig går på föräldraledighet i december och vi söker nu hennes ersättare under drygt ett år. Det blir en bred och utmanande roll att axla med operativt ansvar för de administrativa processerna cross-border främst med Norge . Vi är ett tight team på tio personer som sitter i moderna lokaler på WeWorks kontor i centrala Stockholm vid Brunkebergstorg. Kulturen hos oss präglas av internationell professionell men avslappnad miljö med högt i tak och mycket självständigt arbete under eget ansvar.

 


Om rollen

Som Office Administration Manager har du övergripande ansvar för administrationen på kontoret och driver självständigt frågor inom Office management, HR, kommunikation, integration och generell administrativ support på global nivå. Specifika arbetsområden som ingår (men inte begränsas till);

 

  • Generell office administration, t ex löpande administration, avstämning löner och godkännande inför utbetalning (både Sverige och Norge), fakturahantering, kontaktperson gällande fastighets- och kontorsfrågor gentemot WeWork
  • Executive support till Country Manager men även övriga medarbetare vid behov, resebokningar, koordinering kring managementmöten och ansvar för agenda, uppföljning av action points samt säkerställa att rätt information är på plats inför mötena
  • Arrangemang av gemensamma teamaktiviteter, samordning AW´s och olika events
  • HR-relaterade frågor som avtal och kontrakt, on/off boarding, etc
  • Ansvar för frågor, process och uppgifter kopplat till integrationen med Bryan Garnier & Co i tätt samarbete med Kommunikationschef och CFO

 

Önskad erfarenhet och profil

För att axla denna roll med framgång behöver du ha några års erfarenhet av liknande uppgifter som administrativt ansvarig eller en Executive Assistant roll inom Professional Services. Du har utmärkta sociala färdigheter, grit och hög initiativförmåga, en professionell attityd och lätt att interagera med kollegor och externa kontakter på alla nivåer med hög integritet och mognad.

 

Vidare krävs att du är självgående och van att driva egna projekt och uppgifter parallellt. Du har god förmåga att prioritera och planera samt är strukturerad och van att ta ägarskap över frågor. Det är av stor vikt att du har en god struktur och hittar lösningar på de situationer som uppstår. Beringer Finance verkar i en internationell miljö där engelska används som koncernspråk varför du har en mycket god engelskanivå (goda svenskakunskaper är också nödvändigt i tal och skrift) och du behöver behärska de vanliga officeprogrammen, främst Outlook mycket bra.

 

Som person är du prestigelös och trivs bra i en dynamisk miljö med högt i tak där leverans och resultat kombineras med teamanda och flexibilitet. Vi söker en do:er med en strategisk höjd som är van att arbeta med fler stakeholders. Du trivs i en administrativ roll i en högpresterande miljö med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik.

 


Ansökan

Är du den vi söker för detta spännande interimsuppdrag ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt då tillsättning bör ske senast mitten/slutet av november. Vänligen ange tillgänglighet med potentiellt startdatum i ditt personliga brev. Intervjuer och urval kommer att ske löpande från start och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna tillsättning. I denna rekrytering har Beringer Finans valt att samarbeta med Jurek Rekrytering & Bemanning. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering via mejl, susanne.waering@jurek.se. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Beringer Finance är en ledande investmentbank inom tillväxt- och teknologisektorn som erbjuder karriärmöjligheter i en professionell, utmanande och belönande miljö. Vår organisation genomsyras av transparens och kreativitet med utmärkta möjligheter för personlig utveckling. Beringer Finance blir inom kort Bryan, Garnier & Co Nordics (inväntar slutgiltigt besked om sammanslagning från NFSA) och har tillsammans med Bryan, Garnier & Co kontor i Stockholm, Oslo, Reykjavik, Palo Alto, Paris, London, München och New York.

 

Sökord: Administrativ chef, Office Manager, Operations Manager, VD-Assistent, Executive Assistant

 

Område:

Stockholm

Stockholms län

 

Anställning:

Visstid Heltid

 

Kontakt:

Susanne Waering

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 18 september

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Office Administration Manager, Beringer Finance Stockholm