Jurek Bemanning

Löneadministratör till bolag i Söderort

Är du kunnig inom kollektivavtal och har flera års erfarenhet inom lönearbete? Vi söker nu dig som är en senior löneadministratör till vår kund, belägen på södra sidan av Stockholm. Du kommer arbeta med engagerade och trevliga kollegor där din noggrannhet och förmåga till flexibilitet kommer på sin plats!

 

 

Arbetsbeskrivning
I rollen som löneadministratör kommer du tillsammans med en kollega administrera bolagets löner, där du ansvarar för lönehanteringen av kollektivanställda på bolaget, vilket innefattar ca 300 löner. Rollen innebär i första hand ansvar för lönehanteringen av kollektivanställda men du kommer även vara behjälplig med tjänstemannakåren.

 

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Administrera utläggsredovisningar och reseräkningar
  • Rapportera till Fora, Collectum, SCB
  • Avstämning och rapportering av timmar, semesterskuld, personalkostnader samt personalekonomiska nyckeltal
  • Hantera tjänstepensioner och andra liknande personalrelaterade avsättningar
  • Hantera och genomföra lönerevision och lönekartläggning
  • Du har daglig kontakt med medarbetare och chefer och fungerar som en kontaktperson gällande lönerelaterade frågor. Samt har kontakt med myndigheter och andra aktörer gällande lön och personal.

 

Vem är du?
Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete och då arbetat med löner för kollektivavtalsanställda. Du har mycket goda kunskaper i att läsa och tolka olika kollektivavtal. Har du tidigare arbetet i Hogia och Tidomat är detta mycket meriterande, men inget krav. Vidare är det ett stort plus om du arbetet med schemaläggning och bemanningsfrågor.

För att bli framgångsrik i rollen krävs en noggrannhet och struktur där du lätt ser vad som behöver göras och ser kvalitet som en självklarhet i ditt arbete. Samtidigt gillar du att arbeta i en föränderlig miljö och drivs av förändring- och förbättringsarbete. Du är prestigelös som person som värnar om gott teamarbete.

 

 

Du erbjuds
Ett givande arbete där du som gillar att arbeta med förbättringar kommer trivas bra. Bolaget präglas av en välkomnande och vänlig kultur och har en mycket god stämning på kontoret. Kunden sitter beläget i fina lokaler i Johanneshov – med nära till kommunikationer.


Tjänsten är ett så kallat hyrköp, vilket innebär att du inledningsvis är anställd som konsult hos Jurek rekrytering och bemanning, med intentionen att efter 6 månader bli anställd direkt hos kunden.


Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se. Vi går igenom ansökningarna och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!



Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.



Område:

Stockholm
Stockholms län


Anställning: 

Tillsvidare Heltid


Kontakt:

Evelina Thimper
evelina.thimper@jurek.se

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 22 april . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 22 mars

Kategorier : HR & Organisation


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Löneadministratör till bolag i Söderort