Jurek Bemanning

Learning and Development Partner

Vill du bidra till att Marginalen Bank håller sig i framkant när det gäller kompetenser, trender och metoder i en ständigt föränderlig och lärande affärsmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig!

Du kommer att jobba i ett engagerat HR-team bestående av HR-chef, Talent Officer, två HR Business Partners och en HR Specialist inom Compensation and Benefits. Vi sitter centralt i moderna aktivitetsbaserade lokaler på Adolf Fredriks Kyrkogata.

Vi erbjuder dig en självständig roll där du får vara med att skapa och driva vidareutvecklingen av våra 300 medarbetare och ledare. I den här rollen motiveras du av att få komma med dina egna idéer och mixen av det operationella och det strategiska. Och inte minst av att varje dag ställas inför nya utmaningar och möjligheter.

Om du känner igen dig själv i ord som positiv, kommunikativ, bra lyssnare, effektiv samt mål- och affärsinriktad då tror vi att du kommer trivas hos Marginalen Bank och i vårt HR-team.


Ansvarsområden:

I dina övergripande ansvarsområden ingår att;

• Verka för en lärande organisation genom att främja kommunikation och samarbete mellan funktioner och team
• Leda, utveckla, organisera, planera och implementera lärande- och utvecklingsmöjligheter för Marginalens ledare och medarbetare
• Ansvara för att Marginalen Bank kontinuerligt arbetar med och genomför ledarskapsutveckling, utveckla, kvalitetssäkra och följa upp effekter
• Ansvara för introduktionsutbildningen
• Tillsammans med Talent Officer ansvara för Talangprogram som omfattar medarbetare inom våra samtliga företag inom gruppen


Kunskapskrav:

Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av att ha jobbat inom Learning and Development. Du har framförallt arbetat med olika utvecklingsprocesser och skapat och genomfört utbildningar. Din egen utbildningsbakgrund är inom HR området, Kommunikation eller motsvarande och det är ett plus om du har arbetat inom tex Bank, Försäkring eller annan finansiell verksamhet. Du tycker det är roligt att jobba med och har erfarenhet av moderna HR- och utbildningssystem och digitala verktyg inom bl a e-learning.

Andra kompetenser du har med dig är;

· Kunskaper inom vuxenpedagogik och presentationsteknik
· Erfarenhet av implementering av verksamhetsutvecklande processer och system
· Intresse för och erfarenhet marknads- och internkommunikation samt sociala medier
· Administrativ förmåga och projektledarerfarenhet
· Intresse för nya metoder för kompetensutveckling
· Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift


I denna rekrytering samarbetar Marginalen Bank med ID Entity en del av JUREK och de tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. För mer information kontakta Ylva Ottosson, 0733-914108, ylva.ottosson@id-entiy.se

Om företaget
Marginalen Bank har cirka 300 anställda i Sverige och har ungefär 300 000 kunder. Vi är en trygg, säker och lönsam bank. Vid utgången av 2016 visade vi ett positivt totalresultat på 109,2 miljoner kronor och hade tillgångar till ett värde av 18,8 miljarder. Marginalen Bank står under Finansinspektionens tillsyn, omfattas av insättningsgarantin och är ISO-certifierade. Marginalen Bank ägs av Marginalen AB.

 

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning: 
Tillsvidare Heltid

Kontakt:
ylva ottosson
ylva.ottosson@id-entity.se

 

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 17 november . Arbetsort : Stockholm

Kategorier : HR & Organisation Kommunikation


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Learning and Development Partner