Jurek

Interim chef till Pensionsmyndigheten

Nu söker Jurek efter en interim chef för ett konsultuppdrag till Pensionsmyndigheten för en enhet under myndighetens kommunikationsavdelning. Är du erfaren som chef med bakgrund inom kommunikation, marknadsföring eller försäljningsledning och söker nytt uppdrag för våren? 

 

Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag!

 

Om uppdraget 

Ett av Pensionsmyndighetens tre huvuduppdrag är att informera allmänheten om hela pensionen och att stärka pensionsspararna och pensionärerna som konsumenter av finansiella produkter inom pensionsområdet. Myndighetens kommunikationsavdelning ansvarar för detta uppdrag och på avdelningen arbetar drygt 50 medarbetare fördelade på fyra enheter bland annat inom digital kundupplevelse, strategisk kommunikation och fondinformation. Avdelningen har dessutom en pressfunktion och ansvarar för samordning av myndighetens hållbarhetsarbete.

 

Enheten för Personlig kommunikation och partnersamarbeten, som tillhör kommunikationsavdelningen, består av 9 medarbetare som ansvarar för myndighetens personliga kommunikation, event, film- och streamingproduktion samt partnersamarbeten. Merparten av enhetens medarbetare sitter på olika placeringsorter i landet. Enhetschefen har sin placering i Stockholm.

 

Detta uppdrag innebär att vara interimschef till enheten för Personlig kommunikation och partnersamarbeten. Du kommer rapportera till avdelningschefen för kommunikationsavdelningen och ansvara för myndighetens strategiska arbete för att stötta en kommunikativ och effektiv organisation.

 

Ansvarsområden/arbetsuppgifter

• Ha personal- och budgetansvar, leda, fördela, följa upp och utveckla arbetet inom enheten för personlig kommunikation och partnersamarbeten,

• Samordna arbetet med att initiera, planera och genomföra löpande insatser inom uppsökande informationsmöten, föredragsverksamhet och digitala informationsmöten om pension samt eventverksamhet och film- och streamingproduktion,

• Ta en aktiv roll i kommunikationsavdelningens ledning för att tillsammans med övriga enhetschefer utveckla kommunikationen på myndigheten.

 

Då merparten av medarbetarna är lokaliserade på våra kontor runt om i Sverige ska du även leda en verksamhet på distans.

 

Vem är du?

Vi söker dig som uppfyller följande: 

• Akademisk utbildning inom relevant område, till exempel kommunikation, ekonomi, marknadsföring, samhällsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som Pensionsmyndigheten bedömer som relevant för tjänsten,

• Minst tre års dokumenterad chefserfarenhet inom kommunikation, marknadsföring, och/eller försäljningsledning,

• Erfarenhet av att leda arbete på distans,

• Förmåga att röra sig mellan strategisk, taktisk och operativ nivå,

• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

 

Meriterande krav: 

• Dokumenterad arbetslivserfarenhet från något av följande områden: pensions-, bank-, försäkrings- och/eller finansiella tjänster.

• Dokumenterad erfarenhet av att skapa resultat genom partnersamarbeten med andra organisationer (exempelvis företag, myndigheter, arbetsmarknadens parter, intresseorganisationer eller liknande).

 

Personliga egenskaper/förmågor som efterfrågas i denna roll: 

• Kommunikativ och tydlig

• Vara lyhörd och samarbetsorienterad med mycket god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer

• Ha förmåga att strukturera arbetet och nå konkreta resultat

• Ha förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom tillitsbaserat ledarskap

 

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag på heltid (100 %) med start så snart som möjligt, troligtvis i början/mitten av mars fram till 30 juni 2024. Det finns eventuell möjlighet till förlängning på konsultuppdraget. 

 

Arbete sker på plats på Pensionsmyndighetens kontor i Hornstull i centrala Stockholm. Pensionsmyndigheten tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med uppdragsgivare. Arbetet kan innebära resor till våra kontor ute i landet. 

 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.

 

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 

 

Om verksamheten

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

 

Område

Stockholm

Anställning

Visstid

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 13 februari

Kategorier : Chef & Ledning Kommunikation Samhälls- & Beteendevetenskap


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Interim chef till Pensionsmyndigheten