Jurek Bemanning

HR & Payroll Coordinator med intresse för system och processer

Blir du ofta beskriven som strukturerad och noggrann? Trivs du i en administrativ roll där du får ta ett stort eget ansvar? Då kan rollen som HR & Payroll Coordinator hos Össur vara rätt för dig!

Här kommer du bli en viktig person i Össurs proffsiga skandinaviska HR-team bestående av 8 personer, varav 6 som jobbar tillsammans på det trevliga huvudkontoret i Kista (helt nära T-bana och pendeltåg). Globalt har företaget närmare 3800 medarbetare, i Skandinavien jobbar ca 700 personer och på huvudkontoret i Kista ca 35 medarbetare.


I rollen som HR & Payroll Coordinator kommer du bland annat:

• Löpande besvara inkommande HR-frågor (kopplat till policys, regelverk och kollektivavtal) från medarbetare och chefer
• Vara kontaktperson till outsourcad lön och leverera underlag till lönepartnern samt jobba med förbättringar och effektivisering i gränssnittet till outsourcad lön
• Koordinera pensions- och försäkringsfrågor
• Tillsammans med HR-teamet jobba med övergripande förbättringar av HR-processer för att öka effektiviteten i leveransen av HR-tjänsterna ut i organisationen och därmed minska kostnaderna
• HR-Administration i Workday och andra system i samband med nyanställningar, avslut och andra personalförändringar
• Göra uppdateringar i personalhandboken
• Delta i och i vissa fall driva skandinaviska HR-initiativ och projekt


Din bakgrund:

• Erfarenhet från allmän HR-administration och grundläggande arbetsrätt
• Jobbat i gränssnittet mot outsourcad lön.
• Kan ha jobbat som löneadministratör, men det är ej ett krav
• Erfarenhet från arbete i HR-system, gärna Workday
• Meriterande med erfarenhet från att ha jobbat med Danmark, Finland och Norge
• Mycket goda kunskaper i engelska
• Systemvan
• Eftergymnasial utbildning inom HR/ekonomi eller motsvarande


Din personlighet:

Du är en person som tycker det är roligt med förändring och gillar att lära nytt och hitta nya och förbättrade sätt att utföra arbetsuppgifter på. Du tar ägandeskap över ditt ansvarsområde och har förmåga att ställa krav både på externa leverantörer och internt. Du är strukturerad och noggrann och tycker det är roligt med administration och system. Känner du igen dig? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!


Söka tjänsten:

Uppdraget är på minst 6 månader med start i december 2019. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning och fast anställning. Vid frågor rörande rollen är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se.


Om verksamheten

För oss på Össur är "Life Without Limitations" mer än en slogan. Det har varit vårt motto och ledord i mer än 40 år. Vår strävan är att tillsammans med yrkesverksamma inom ortopedi hitta optimala lösningar som både underlättar det dagliga arbetet och ger förutsättningar för bästa möjliga kliniska resultat.

Össur utvecklar, producerar och säljer ortopedtekniska lösningar. Huvudkontoret är på Island och företaget har omkring 3800 anställda i över 20 länder runtom i världen. Företaget etablerades år 1971, och har varit börsnoterat sedan 1999. Tillväxten har både varit genom förvärv av andra bolag samt organisk tillväxt. Den organiska tillväxten drivs av stor satsning på forskning och utveckling, och företaget fortsätter lansera nya produkter och lösningar som hjälper människor till bättre liv.

Össur i Skandinavien består nu av fem affärsenheter, och är verksamt i alla nordiska länder samt Baltikum. Företaget omsätter över 600 miljoner kr per år i Skandinavien och växer både organiskt samt genom förvärv av andra bolag.

Össurs värderingar är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.
 

Område:

Stockholm
Stockholms län

Anställning:

Visstid Heltid

Kontakt:

My Andersson


Ansök nu
 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 25 oktober

Kategorier : HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb HR & Payroll Coordinator med intresse för system och processer