Jurek

Flera handläggare sökes till Försäkringskassan

Nu söker vi flera engagerade handläggare till en myndighet som ska arbeta med sjukpenningsfrågor, placering i Hägersten. Uppdraget förväntas börja 1 oktober och löper i 3 månader med möjlighet till förlängning. Välkommen in med din ansökan!

 

 

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du att ta ställning till information, utreda och kommunicera förslag till beslut samt besluta i kunders ärenden. Du kommer att ha kontakt med kunder via telefon självständigt söka och tolka information och att omsätta den i praktisk hantering. 

 

Avdelningen som du kommer att tillhöra hanterar utredning av sjukpenninggrundande inkomst för kunder som har aktiebolag, är egna företagare, har internationella inkomster eller kombinerar studier med arbete i någon form. På grund av ett ökat ärendeinflöde kopplat till pågående pandemi behöver vår kund förstärka avdelningen med ett antal medarbetare som kommer att arbeta med en specifik del i vårt kundflöde, inkomstutredningar för egna företagare.

 

Det kommer att finnas en ansvarig chef som tillsammans med handledare kommer att vägleda dig samt stötta med eventuella frågor som dyker upp i ärendehandläggningen.

 

 

Vem är du?

Du ska uppfylla följande;

• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga

• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

• har erfarenhet av att arbeta med handläggning eller beslutsfattande i någon form

• har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad

• har god datorvana

• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad

• har god kommunikativ förmåga

• har mycket goda kunskaper i svenska

• förstår och värdesätter människors olikheter

• ska kunna kombinera hög kvalitet med hög effektivitet

• har förmåga att självständigt (efter introduktionsutbildning) kunna läsa, tolka och förstå regelverk och omsätta teori i praktisk handläggning

 

Observera att du för detta uppdrag inte får ha någon anmärkning vid en UC-kontroll.

 

 

Du erbjuds

Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start senast 2021-10-01 och löper i 3 månader, med möjlighet till förlängning om 3 månader. Arbetstiden är 8 timmar per dag med 30 min lunch och kan förläggas mellan kl. 08:00-16:30. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Placering i Hägersten. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Hellenius på elin.hellenius@jurek.se

 

 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Område: Stockholm

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 25 augusti

Kategorier : Kontor & Administration Juridik


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Flera handläggare sökes till Försäkringskassan