Jurek Bemanning

Ekonomiassistent till uppdrag med chans till fast anställning

Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent med start omgående för ett hyrköpsuppdrag med chans till fast anställning hos kund. Detta är ett uppdrag som eknomiassistent på leverantörsreskontra, vilket innebär att du är en mycket viktig länk i deras bolagsstruktur. Ditt ansvar är att aktivt följa upp och säkerställa att bolagets leverantörsfakturor blir korrekt registerarde och upprättas enligt företagets ställda riktlinjer samt lagar och regler. Du stödjer och vägleder bolagets diftpersonal samt personal på andra supportfunktioner avseende hantering av leverantörsfakturor. Du ska även säkerställa att ankomna leverantörsfakturor får korrekt kontering för att visa en rättvisande bild av den interna redovisningen i samtliga länder. Detta görs genom att utveckla intrastruktur, kontrollstruktur, processer och rutiner för leverantörsreskontran.

Arbetsuppgifterna är:

  • Löpande arbete - att arbeta i Leverantörsreskontragruppen där gemensamt ansvar tas för hela processen samt täcka för varndra vid behov. Arbetet innebär viss scanning och registrering av fakturor, kontering av fakturor, matching av inköpsordrar, betalningspåminnesler, krav och räntor samt betalningar omfattande skapande av betalningsförslag och bortbokningar av betalningar från transaktionskonton.
  • Avstämningar - vid varje månadsbokslut ansvara för att avstämningar görs av reskontror och huvudbok.
  • Hantering av beställningsportal - Leverantörsreskontragruppen ansvarar för den praktiska hanteringen av koncernens Beställningsportal, vilket innebär arbete med artikel - och prisuppdateringar, inköpsordrar, uppdatering av inleveranser, felhantering etc.
  • Övrigt - besvara leverantörsförfrågningar och sköta kontakten med leverantörerna rörande betalningar, följa upp oklarheter i levernatörsfakturorna med driften i organisationen. Vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet. Föreslå och delta i interna projket samt förbättringar av processer.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant gymansieutbildning inom ekonomi och erfarenhet från leverntörskontraarbete. Engelska och framförallt tyska är viktigt att behärska då mycket av kommunaktionen sker på tyska. Vidare ser vi även att du är självgående men också är en kommunikativ lagspelare som gillar det personliga mötet. Du tar ansvar, kan se utanför ditt egna ansvarsområde för att kunna stötta din kollegor.

Du erbjuds

Du kommer att erbjudas ett spännande uppdrag som ekonomiassistent leverantörsreskontra med placering i attraktiva Solna business park. Detta är ett hyrköp, vilket innebär att du blir överrekryterad av kund efter 6 månader om samarbetet har fungerat bra. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall, sophie.hersvall@jurek.se.  Ansök på www.jurek.se

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning: 
Visstid Heltid

Kontakt:
Sophie Hersvall

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 17 november . Arbetsort : Stockholm

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiassistent till uppdrag med chans till fast anställning