Jurek Bemanning

Ekonomiassistent sökes till tradingbolag i centrala Göteborg

Till vår kund inom tradingbranschen söker vi nu en nyfiken och förändringsbenägen ekonomiassistent. Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att sitta i moderna, härliga och ljusa lokaler i närheten av vattnet i centrala Göteborg. Till kontoret tar du dig enkelt med både bil och kollektivtrafik. Du kommer här att arbeta med flera härliga och hjälpsamma kollegor på ekonomiavdelningen och du får möjlighet att utvecklas och bredda din kunskap. Har du nyligen tagit examen inom ekonomi och/eller har arbetat ett eller ett par år som ekonomiassistent? Är du redo för nya utmaningar och vill arbeta på en härlig ekonomiavdelning i hjärtat av Göteborg? Då kan det här vara det perfekta nästa steget för just dig! 

Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag med start omgående.



Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent hos vår internationella kund inom tradingbranschen kommer du att arbeta på en ekonomiavdelning med nio härliga och hjälpsamma kollegor. Fokus i din roll kommer att ligga på leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: 

• Hantering av EU-moms
• Hantera hela flödet av leverantörsfakturor
• Förbereda betalfakturor
• Förbereda internfakturor som skickas ut i koncernen
• Kontoavstämning av ca 150 konton

Vidare kan din roll eventuellt innefatta visst arbete med "costing", vilket i korta drag innebär avstämningar mellan inköp och försäljning som sker inom koncernens olika divisioner. Du kontrollerar kontrakt samt rapporterar avvikelser. Den här processen kommer du att få lära dig ute hos kunden och det är inget krav på att du ska ha tidigare erfarenhet av den här processen.  

Som ekonomiassistent kommer du att hantera ett mycket stort flöde av leverantörsfakturor. Du kommer att arbeta i systemen Medius och IFS. Vår kund har dock en stor digitaliseringsprocess framför sig, vilket innebär att stora delar av arbetet sker manuellt samt i Excel. 


Du som söker
Till rollen som ekonomiassistent hos vår kund söker vi dig som har tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Du trivs med att arbeta strukturerat och målinriktat. Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi, men har du förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet så fungerar även det. Vi tror att du som söker har:

• Erfarenhet av att hantera hela flödet av leverantörsfakturor
• Erfarenhet av att ha hanterat EU-moms
• Grundläggande kunskaper i Excel

Vidare är du trygg i att kommunicera på engelska i både tal och skrift. 

Som person tror vi att du som söker är självgående, nyfiken och ödmjuk. Du trivs med att arbeta i grupp och ställer gärna upp och hjälper dina kollegor när de behöver. Vidare tror vi att du är flexibel och förändringsbenägen och tycker att det är roligt att arbeta i en föränderlig organisation. 


Du erbjuds

Du kommer att erbjudas ett variationsrikt och utvecklande uppdrag som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du kommer att sitta i vår kunds härliga lokaler i centrala Göteborg. Uppdraget kommer att starta omgående och det är ett långsiktigt uppdrag. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Gulin. Du når mig på: elin.gulin@jurek.se. Ansök på www.jurek.se


Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
 
 
Område:
Göteborg
Västra Götalands län

Anställning: 

Visstid Heltid

Kontakt:

Elin Gulin


Ansök nu

Ansök snarast . Arbetsort : Göteborg . Publicerat : 29 augusti

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiassistent sökes till tradingbolag i centrala Göteborg