Jurek Bemanning

Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag

Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Sollentuna, med start i mitten av januari. Som ekonomiassistent kommer du fungera som en länk mellan kundens outsourcade shared service center och interna organisation. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara följande:

  • Scanning och kontroll av en del fakturor
  • Daglig kontakt med Shared service center
  • Kontakt med leverantörer
  • Kontroll av betalningsförslag
  • Påminnelser
  • Hantering av nya leverantörer
  • Reserveringar av kostnader vid bokslut
  • Avstämningar
  • GR/IR rapporter

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och något års erfarenhet av leverantörsreskontra och liknande arbete. Vi tror att du är en driven och engagerad person med höga ambitioner och god social förmåga som gillar att arbeta i ett högt tempo och som självklart är intresserad av att fortsätta utvecklas inom reskontran. Du är flexibel, prestigelös och organiserad och någon som tycker om eget ansvar och gärna tar egna initiativ. Vidare är det viktigt att du känner dig bekväm med att uttrycka dig i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då du kommer att ha flera kontaktytor där du kommer att få kommunicera på de båda språken. Vi ser även att du har goda Microsoft Office-kunskaper. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP är det mycket meriterande.

Du erbjuds
Du erbjuds ett intressant och utvecklande arbete med engagerade och kunniga medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag. Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos kund. Uppdraget är på heltid med start i mitten av januari.

Anställning
Tillsvidare, Heltid

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Område:
Sollentuna
Stockholms län

Anställning: 
Tillsvidare Heltid

Kontakt:
Petronella Wilse
0707-75 76 69
petronella.wilse@jurek.se
  

 

Ansök nu

Sista ansökningsdag : 28 februari . Arbetsort : Sollentuna

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra