Jurek Bemanning

Ekonomiassistent inom reskontra

Till vår kund, ett fastighetsservicebolag med miljötänk söker vi nu en ekonomiassistent till deras reskontraavdelning. Kunden sitter i fräscha lokaler i Solna, 5 minuter från tunnelbanan. Du kommer ingå i ekonomiteamet på totalt 6 personer och rapporterar till Teamleader för reskontra. Gruppen arbetar med både kund -och leverantörsreskontra varför du kan komma att jobba med bägge delarna, dock primärt med kundreskontra. Uppdraget startar omgående och löper 6 månader framåt och tanken är att tjänsten ska övergå i en fast anställning efter 6 månader för rätt person.

 

 

Arbetsbeskrivning reskontra:

  • Kundreskontra, hela ekonomiflödet
  • FaktureringKundförluster
  • Inkasso/kravhantering
  • Påminnelsehantering
  • Felhantering
  • Betalningar (inbetalningar/utbetalningar/skicka betalfiler/återrapportering)
  • Kreditvärderingar av nya kunder
  • Avstämningar
  • Bokslutsjobb
  • Stöd till redovisning
  • Vara behjälplig att utveckla de administrativa systemen på företaget
  • Vanligt förekommande reskontrajobb
  • Leverantörsreskontra, hela ekonomiflödet (i förekommande fall)

 

 

Vem är du?

Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning inom ekonomi och minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra. Du har förståelse för hela flödet och kan självständigt driva processen inom kundreskontra. Har du dessutom erfarenhet av ha jobbat med leverantörsreskontra ses det som meriterande.

 

Som person är du noggrann och strukturerad samtidigt som du gillar att arbeta i ett högt arbetstempo. Du är en positiv lagspelare som förstår vikten av att samarbeta då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Vidare ser vi att du gillar att bygga goda relationer både med dina kollegor och företagets kunder.

 

 

Du erbjuds

En roll som ekonomiassistent inom kundreskontra i ett spännande företag och härligt sammansvetsat team. Tjänsten omfattar heltid med start omgående och ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Uppdraget löper 6 månader framåt med chans till fast anställning om samarbetet har fungerat bra efter 6 månader.

 

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall sophie.hersvall@jurek.se

 

 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

 

Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.

 

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

 

Område:
Stockholm
Stockholms län

 

Anställning: 
Visstid Heltid

 

Kontakt:
Sophie Hersvall

 

 

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 8 april . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 8 mars

Kategorier : Ekonomi & Finans Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiassistent inom reskontra