Jurek Bemanning

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till tradingbolag

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för ett längre vikariat på ca 12 månader. I din roll kommer du ansvara för den dagliga administrationen samt avstämningar av leverantörsreskontra och utbetalningar. Du kommer även vara aktivt delaktig i ständig förbättring och förenkling av arbetssätt och processer. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

• Fakturahantering av alla inkommande fakturor inklusive post, mail, scanning och utskrifter
• Bokning av varumottag till lager
• Attestkontroll, kontering och bokföring av fakturor
• Administration av utbetalningar till agenter och leverantörer enligt policy
• Kontroll och administration av förskott, kommissioner och ev. restposter
• Avstämning av leverantörsreskontra och relaterade konton mot huvudbok
• Ansvar för att skapa och uppdatera detaljerade rutinbeskrivningar och manualer
• Backup och stöd för ansvarig för kundreskontra och ekonomiansvarig
• Behjälplig med i övrigt förekommande uppgifter efter behov

Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen bestående av fem medarbetare där du rapporterar till CFO.

Vem är du?

Vi söker dig med 3–5 års erfarenhet från liknande roll med god kunskap inom redovisning, med fokus på leverantörsreskontraprocessen. Har du tidigare erfarenhet från handelshus och/eller trade finance är detta meriterande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel samt är flytande i engelska.

Som person är du noggrann, flexibel och självgående. Du trivs i en roll där du har ett operativt ansvar för din process. Vidare är du en social person med framåtanda och du trivs med mycket kontakt. 

Du erbjuds

En roll på ett bolag med högt i tak, god stämning bland medarbetarna där dagarna symboliseras av ett "aktivt golv" med närhet till affären för samtliga medarbetare. Kontoret är beläget i trevliga lokaler i Västra Göteborg.

Detta är ett konsultuppdrag på ca 12 månader, med start så snart som möjligt,  vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning. Om du har ytterligare frågor kan du kontakta ansvarig konsultchef Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se alternativt på 031 - 712 83 44.

Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se.

Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!

 

Område:
Göteborg
Västra Götalands län

Anställning: 
Visstid Heltid

Kontakt:
Maria Holmberg
maria.holmberg@jurek.se

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : I morgon . Arbetsort : Göteborg . Publicerat : 22 augusti

Kategorier : Ekonomi & Finans


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till tradingbolag