Jurek

Customer Experience Specialist till BMW Northern Europe

Vi söker nu en Customer Experience Specialist till en av världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar – BMW Group. Alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW. Vill du också vara stolt? Och brinner du för att skapa den perfekta kundupplevelsen? Dela då din passion för Customer Experience med oss på BMW!

 

 

Om rollen och dina ansvarsområden

• Stötta olika kundupplevelseprojekt inom Customer Experience

• Vara kontaktperson mot externa partners som gör kundundersökningar i SE, NO och DK

• Agera Customer Advocate för ett par av våra mindre marknader

• Arbeta med kundnätverk, bonusprogram och kundundersökningssystem

• Stötta i analys- och statistikarbetet för att mäta kundupplevelsen och öka kundnöjdheten inom sälj och service

• Följa upp på KPIer för de olika faserna i kundresan

• Delta i interna möten och ibland hålla i mindre presentationer

• Ha kontakt med lokala kollegor i regionen samt i München

• Tillsammans med teamet arbeta med effektiviseringar och förbättringar vad gäller t ex processer

• Delta i evenemang och workshops för att säkerställa kvalitet i kundupplevelsen

 

Som Customer Experience Specialist är du en viktig del av teamet för utvecklingsarbetet med framtidens innovativa kundupplevelser. Du arbetar relationsbyggande internt men också mellan de nordiska och baltiska länderna med målet att öka kundnöjdheten inom den egna regionen. För rätt person finns det stora chanser att kliva in i andra Customer Experience / CRM-roller längre fram. Du har en spännande resa framför dig som inspiratör och talesperson för BMW och MINI.

 

 

Om dig vi söker

• Högskoleexamen inom kommunikation/business eller motsvarande

• Något års arbetslivserfarenhet som Koordinator/Projektledare

• Erfarenhet av liknande arbete i en komplex organisation med många stakeholders

• Talar och skriver obehindrat på engelska samt gärna ett nordiskt språk

• Meriterande om du tidigare har arbetat med premiumkunder och customer loyalty

• Självgående, målinriktad och en god kommunikatör

 

Som person har du hög ansvarskänsla, skarpt affärssinne och motiveras av att skapa effektivitet och kundnöjdhet. Du är även strategisk, analytisk och har god förmåga att kunna prioritera. För att lyckas i rollen tycker du om att arbeta målstyrt i ett högt tempo med många kontaktytor både internt och externt.

 

 

Om BMW

Ända sedan 1928 har BMW utvecklat bilar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW ska få den bästa möjliga upplevelsen i en bil präglad av kvalité och framåtanda, en premiumbil fylld av körglädje. Hos BMW börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar – inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss.

 

 

Intresserad?

Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym och dagliga träningspass. Resor ingår i tjänsten. Du erbjuds en provanställning i 6 månader via Jurek Rekrytering & Bemanning, detta är ett konsultuppdrag som löper tills vidare framåt. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Letar du efter en spännande utmaning? Tag chansen och bli en del av BMW. Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se. För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Tjernström, victoria.tjernstrom@jurek.se.

 

Område

Sollentuna

Anställning

Tillsvidare

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Sollentuna . Publicerat : 7 juni

Kategorier : Affärsutveckling & Verksamhetsutveckling Kommunikation Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Customer Experience Specialist till BMW Northern Europe