Jurek Bemanning

CRM Ansvarig till Nextory

Om verksamheten

Nextory erbjuder en abonnemangstjänst med obegränsad tillgång till både e-böcker och ljudböcker. Hos oss hittar du marknadens största utbud. Böckerna kan du lyssna på och läsa direkt i vår iOS eller Android app som ger dig stor flexibilitet och bokfrihet. Vårt mål är att erbjuda dig marknadens bästa utbud av digitala böcker. Idag finns Nextory i Sverige och vi utökar nu teamet med engagerade talanger som vill vara med oss på en spännande expansionsresa för att erbjuda större bokfrihet och läsande till fler människor.

Arbetsbeskrivning

Som CRM Ansvarig hos Nextory brinner du för att bygga kundrelationer och arbetar med att öka kundlojaliteten via riktade insatser och kommunikation med kund. Det handlar om att hjälpa nya kunder att komma igång, skapa högt engagemang och långsiktighet hos lojala kunder, samt återknyta kontakt med tidigare kunder. Som CRM Ansvarig har du fokus på hela kundrelationen, jobbar mot konkreta mål och mäter nyckeltal som lifetime value, churn, konvertering och aktivering. Varje aktivitet ska syfta till att öka lojaliteten eller öka antalet kunder som återvänder till Nextory. CRM Ansvarig arbetar även med resultatuppföljning och löpande förbättringar. CRM Ansvarig ingår i marknadsteamet och rapporterar till Marknadschefen.

I arbetsuppgifterna ingår:

Strategi, planering och uppföljning av riktade aktiviteter och kommunikation med kunderIdentifiering, analys och effektivisering av kundflödenMålgruppssegmentering och anpassad kommunikationAnsvar för löpande kundundersökningarÅteranskaffning av tidigare kunderLöpande arbete med analys, optimering, test och uppföljning

Vid framtagandet av material ansvarar du för att skriva copy men har hjälp av vår marknadsassistent för design och formgivning av kundkommunikation, t.ex. e-post utskick. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom området och att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning eller på konsultsidan. Du har kunskap och intresse av försäljning och marknadsföring. Du bör ha en utvecklad känsla för hur effektiv CRM fungerar samt erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler.

Vem är du

För att lyckas i rollen tror vi att du har relevant högskoleutbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbete. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och är van att ha många bollar i luften.

Vidare har du:

Erfarenhet av CRM och kundkommunikationAnalytisk förmåga och erfarenhet av kund- och marknadsanalysStrukturerad, driven och kundorienteradTeknisk förståelseKreativ, nytänkande och med samarbetsförmågaMycket god förmåga att uttrycka dig i skrift, både på svenska och engelskaErfarenhet av att arbeta med program för Marketing Automation samt analysverktyg som Mixpanel är meriterande.

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande roll i en entreprenöriell organisation med utvecklingsmöjligheter.

Då tjänsten ska tillsättas snarast, sker intervjuer löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Jurek Rekrytering & Bemanning, Ulriikka Uittomäki, telefon: 0766331440. Välkommen med din ansökan på engelska, innehållande cv och personligt brev, snarast via vår hemsida: www.jurek.se

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning: 
Tillsvidare Heltid

Kontakt:
Ulriikka Uittomäki
0766-33 14 40

 

Ansök nu

Sista ansökningsdag : I morgon . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 22 augusti


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb CRM Ansvarig till Nextory