Jurek

Arkivarie med digitaliseringsinriktning sökes till myndighet!

Just nu söker vi en Arkivarie med inriktning mot digitalisering till en myndighet i Stockholm för ett uppdrag med start i slutet på maj! Har du tidigare erfarenhet av arkivering? Har du en utbildning inom arkivvetenskap? Läs då gärna vidare!

 

 

Arbetsuppgifter

Som arkivarie hos vår kund kommer du att ingå i deras enhetsteam för regelverk och strategi vars uppgift är att:

 

• Driva arbetet med gallring - och bevarandeutredningar/informationshantering.

• Driva arbetet med uppdatering och utformningen av nya dokumentplaner/informationsplaner

• Utarbeta enkla och lättförståeliga handledningar baserade på regelverk och verksamhetens behov.

• Tillsammans med IT organisation arbeta fram strategier för informationens livscykel inom myndigheten.

• Omvärldsanalysera, bevaka och tolka att deras regelverk ligger i framkant.

• Aktivt arbeta för att möjliggöra digitalisering genom utredningar och delta i olika projekt och arbetsgrupper.

 

 

Vem är du?

Vi ser att du är flexibel, serviceinriktad, lösningsfokuserad och har god förmåga att vara självständig. Vi tror också att du uppfyller följande;

 

• Akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning och kunskaper.

• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

• God förståelse och erfarenhet av arbete med regelverket inom offentlig verksamhet.

• Arbetat praktiskt med verksamhetsbaserad arkivredovisning – dokument och klassningsplaner.

• Erfarenhet av att självständigt och i grupp drivit och genomfört gallrings- och bevarandeutredningar.

• God förmåga att uttrycka sig pedagogiskt och tydligt på svenska i tal och skrift.

• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt

• Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet

• kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)

• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

• kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av och/eller utbildning i digital informationshantering.

• har god förståelse för och tidigare erfarenhet av att delta och arbeta i olika IT-projekt och med digital utveckling.

• har erfarenhet och kunskaper om förändring - och förnyelsearbete.

 

 

Du erbjuds

Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag hos vår kund på heltid 100% med start 2021-05-24 och löper till 2021-10-31, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Jurek och erbjuds en visstidsanställning. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se

 

 

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Område: Stockholm

Anställning: Visstid

Omfattning: Heltid

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 28 april

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Arkivarie med digitaliseringsinriktning sökes till myndighet!