Jurek Bemanning

Administratör/ekonomiassistent till FRN på 50%

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.


Fastighetsmarknadens reklamationsnämnd (FRN) är en branschnämnd som prövar tvister mellan konsumenter och fastighetsmäklare enligt lagen om alternativ tvistlösning. Tvisten kan främst gälla ett krav på skadestånd eller nedsättning av provisionen. Att få ett ärende prövat i FRN är kostnadsfritt. Nämnden består av sex ledamöter, där tre är utsedda av mäklarorganisationer och tre av organisationer som representerar konsumentintresset. Därutöver finns en ordförande och en vice ordförande som är kvalificerade jurister.

Huvudmän för FRN är Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet FMF som tillsammans representerar omkring 97 procent av landets fastighetsmäklare.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en noggrann administratör till Fastighetsmarknadens reklamationsnämnd för ett konsultuppdrag på 6 månader, med god chans till förlängning eller överrekrytering därefter. Uppdraget beräknas starta omgående, och omfattningen beräknas vara på deltid cirka 40-50 %.

I denna roll kommer du arbeta brett med administration och ekonomi. Du kommer ta emot och registrera anmälningar, lägga upp nya ärenden, sköta utskick inför möten, sammanställa protokoll samt skicka ut beslut. Du kommer också föra statistik, uppdatera länkar samt publicera dessa på hemsidan, sköta digital arkivering och skriva årliga rapporter. Du kommer du även sköta bokning och övriga förberedelser inför nämndens sammanträden, som är hålls ca 10 gånger per år. I din roll kommer du också ansvara för nämndens ekonomiadministration och bokföring. Detta innebär arbete med kund- och leverantörsfakturor, skattedeklarationer, löneutbetalningar och avstämningar.

Arbetsuppgifterna ger dig mycket eget ansvar och självständigt arbete.

Vem är du?
Du är en självgående och ansvarsfull person med skinn på näsan som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och har god systemvana, framförallt i Word och Excel. Har du relevant eftergymnasial utbildning är det meriterande men inget krav. Du har ett intresse för det skriftliga språket och är mycket noggrann i din kommunikation.

Du är en flexibel person som tycker om att arbeta serviceinrikta där du är prestigelös. Har du erfarenhet av juridikarbete, exempelvis från en advokatbyrå eller domstol, är det meriterande men inte ett krav.

Kanske är du pensionär, student eller föräldraledig och vill komplettera din nuvarande sysselsättning med ett flexibelt extraarbete?

Du erbjuds
Du erbjuds en varierande och flexibel tjänst på ett företag som arbetar för att ge bostadskonsumenter bästa möjliga resultat och trygghet. I tjänsten kommer du arbeta brett och självständigt.

Detta är ett konsultuppdrag på, vilket betyder att du kommer vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund i Älvsjö. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Amanda Rietz på amanda.rietz@jurek.se. Ansök på www.jurek.se.

Område:
Stockholm
Stockholms län

Anställning: 
Visstid Deltid

Kontakt:
Amanda Rietz
amanda.rietz@jurek.se

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : 30 oktober . Arbetsort : Stockholm

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek Bemanning

Alla jobb hos Jurek Bemanning

Liknande jobb Administratör/ekonomiassistent till FRN på 50%