Boliden

Serviceminded Administratör med inriktning ekonomi

Multitaskar du?

Vi behöver en mångsidig, serviceinriktad, fysisk stark administratör, som bland annat ska sköta vår ekonomiadministration, guida i vår gruva och lyfta vattenpumlor.

 

Arbetsuppgifter

Är du vår nya kollega till vårt Besökscentrum? Dina arbetsuppgifter är varierande med både administration och guidning. I rollen kommer du att möta olika grupper, turister och medarbetare i Aitikgruvan. För att lyckas i rollen behöver du vara en serviceminded person som gör beställningar, håller ordning och reda i konferenssalar, möblerar inför utbildningar/konferenser, 5-S i lokalerna, ordnar med fika och lunch via catering.

 

Dessutom är du en fena på ekonomi, som administratör kommer dina arbetsuppgifter bestå av att utföra beställningar av tjänster och material samt hantera fakturor. Vilket innebär att du kontrollerar fakturaunderlag mot beställningar, hanterar inköpsrekvisitioner, gör inleveranser samt administrerar reseräkningar. Övrigt förekommande arbetsuppgifter, ex. avtal elladdstolpar, hyreskontrakt för våra medarbetare etc.

 

Du kommer att arbeta med ständigt förbättringsarbete inom ansvarsområdet och vid behov är du behjälplig med administrativt arbete för avdelningen.

 

Utbildningar/Erfarenhet

Vårt krav är eftergymnasialutbildning gärna med inriktning ekonomi, eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom ekonomi.

 

Har du kännedom om vår gruva ser vi det som en merit, om inte, så får du såklart internutbildning av oss. Arbetet är till viss del fysiskt krävande, då du hanterar tunga lyft, ex. möbler, vattenpumlor, kaffebryggare, matkantiner etc.

 

Din roll är även att guida besökare runt i vår gruva. Det innebär att du måste kunna köra bil i bl.a. vårt dagbrott. I rollen som guide måste du våga prata inför stora grupper. Känna dig bekväm med att prata om bl.a. säkerheten först.

 

Körkort B är ett krav. Du ska behärska både svenska och engelska i både tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är det ett plus. Viss guidning sker för utländska besökare.

 

God datorvana är ett krav. Mycket av arbetet sker i Microsoft Officeprogram. Meriterande är om du har erfarenhet av vårt underhållssystem Maximo och fakturasystem Alusta.

 

Befattningen som Administratör tillhör HR-sektionen, men med arbetsplats på vårt Besökscentrum.

Vi sätter mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar: omsorg, mod och ansvar.

 

Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.

 

Upplysningar

Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av Sektionschef HR Cecilia Franzén tfn. 070-508 19 23

 

Facklig information

Simon Granström Ledarna tfn. 0970-72 93 33, Anders Karlsson Unionen tfn. 0970-72 92 69, Ditte Möller Lasskogen, SACO tfn. 070-220 06 82.

 

Ansökan

Du lämnar din ansökan med CV via annonsens ansökningsikon. Vi arbetar aktivt för en jämställd arbetsplats och välkomnar därför alla sökande.

 

Frågor angående din ansökan besvaras av Britt-Marie Persson, Human Resources, tfn. 0970-72 96 74.

Välkommen med din ansökan senast den 21 augusti 2022!

 

Vänta inte med att söka. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

 

 

 Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 21 augusti . Arbetsort : Gällivare . Publicerat : 8 juli

Kategorier : Ekonomi & Finans Kontor & Administration


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb Serviceminded Administratör med inriktning ekonomi