Boliden

Löneadministratör

till HR-avdelningen, Boliden

 

Våra grundläggande värderingar är; omsorg, mod och ansvar. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö. Arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet.

 

Är du en serviceinriktad person som tycker det är roligt med löneadministration? Då kan detta jobb vara något för dig!

 

På lönekontoret arbetar 9 personer med utbetalning av löner till anställda i Sverige inom Boliden Bergsöe AB, Boliden Commercial AB och Boliden Mineral AB. Nu söker vi en löneadministratör till kontoret i Boliden.

 

 

Arbetsuppgifter

Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa den löpande löneutbetalningen. Utöver det dagliga arbetet inom avdelningen samarbetar du nära chefer och medarbetare, och finns där som en stödfunktion när det kommer till lönehanteringen. Du granskar och säkerställer även att rätt lön utbetalas, och du kan även bli delaktig i andra projekt inom organisationen som berör området.

 

Då utbildningar för anställda och chefer ingår i uppdraget kan resor till Bolidens verksamhetsorter förekomma. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Tillträde enligt överenskommelse.

 

 

Utbildning/Erfarenhet

Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna kompletterat med vidareutbildning inom löneadministration, lönekonsult, lönekonom eller annan relevant inriktning, samt något års erfarenhet av arbete inom området. Vi söker dig som är flexibel, positiv och serviceinriktad. Du tycker om att arbeta självständigt och ser samarbete som en självklarhet. Du är strukturerad, noggrann och tar gärna egna initiativ. Det är bra om du har tidigare erfarenhet från arbete i lönesystemet Agda PS och kunskap om våra kollektivavtal.

 

Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Körkort B är ett krav.

 

 

Upplysningar

Ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Annelie Hollström, Sektionschef Lönekontoret, Boliden Gruvor, tfn 0910-77 42 46, annelie.hollstrom@boliden.com

 

Facklig information

Facklig information lämnas av Holger Rilinger (Sveriges Ingenjörer), tfn 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen), tfn 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.

 

Välkommen till ett spännande jobb!

Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!

 

Ansökan

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Frågor angående din ansökan besvaras av Charlotte Lindkvist, Talent Acquisition Partner tfn 0910-77 33 03.

 

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.

 

Vi vill ha in din ansökan senast måndag den 25 oktober 2021. Då urval och intervjuer kan ske löpande, ser vi gärna att du visar ditt intresse och skickar in din ansökan till oss så snart som möjligt.

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 25 oktober . Arbetsort : Boliden . Publicerat : 12 oktober

Kategorier : HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb Löneadministratör