Skanska

HR-medarbetare Helpdesk HR - Stockholm

Skanska utvecklar och bygger ett bättre samhälle med fokus på hållbarhet. Våra medarbetare är vår största tillgång, och inom HR arbetar vi för att attrahera, utveckla och behålla de bästa medarbetarna i alla roller. Genom ett värdeskapande och hållbart HR-arbete stöttar vi organisationens framtida behov och bidrar till Skanskas löfte om att bygga ett bättre samhälle.

 

Om rollen

Inom HR finns People Hub, som består av tre geografiska HR-stödgrupper. Deras viktiga uppdrag är att, tillsammans med Helpdesk HR och HR-administration, leverera ett verksamhetsnära, tillgängligt och värdeskapande operativt HR-stöd.

 

Helpdesk HR är den första kontakten för chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor. Vår ambition är att erbjuda snabb, korrekt och professionell service genom att ge direkta svar och vägledning i HR-frågor. När specialistkunskap krävs eller en fråga behöver en djupare utredning, eskalerar vi ärenden till rätt funktion inom HR via vårt ärendehanteringssystem.

 

Som en del av Helpdesk HR får du en central roll i att ge stöd inom HR och lön-området och bidra till en smidig och effektiv service för hela organisationen.

 

Inom teamet arbetar vi aktivt med kompetensutveckling, processförbättring och samverkan för att ständigt höja vår servicegrad.

 

Vi söker dig som:

  • Har erfarenhet av HR arbete och/eller löneadministration. (1–2 år)
  • Har arbetat i en support eller servicefunktion, gärna inom HR eller lön
  • Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Har goda kunskaper i HR-relaterade IT-verktyg
  • Det är meriterande om du har en utbildning inom HR eller lön
  • Det är även meriterande om du har erfarenhet av ServiceNow, Oracle Fusion och/eller lönesystemet HRM

 

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs med att bemöta chefer och medarbetare via telefon. Du har en förmåga att se verksamhetens perspektiv och skapar förtroende genom ditt sätt att bemöta frågor och lösa problem. Vidare är du självständig, initiativrik och har en stark vilja att utvecklas.

 

Vi på Helpdesk HR arbetar tätt tillsammans och värdesätter en stark laganda. Därför söker vi dig som är en teamspelare och som motiveras av att arbeta mot gemensamma mål.

 

Vill du bli en del av vårt team?

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt Helpdesk HR-team, där vi tillsammans arbetar för att skapa ett professionellt och tillgängligt HR-stöd för hela organisationen!

 

Ansök redan i dag eller senast 14 mars!

 

Vänta inte med att söka – vi arbetar löpande med ansökningarna! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Angela D’Antonio, Gruppchef Helpdesk HR, 0708-59 86 87.

 

Välkommen till Skanska!

 

Om företaget

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

 

 

Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 14 mars . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 28 februari

Kategorier : Ekonomi & Finans HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Skanska

Alla jobb hos Skanska

Liknande jobb HR-medarbetare Helpdesk HR - Stockholm