Skanska

HR-administratör Helpdesk HR & Lön - Stockholm

Skanska Affärsstöd HR är ett Shared Service Center som supporterar samtliga bolag inom Skanska-koncernen i Sverige med ca 11 500 anställa och som ingår i Skanskas HR funktion. Vi levererar administrativa tjänster inom områdena HR, lön och förmåner samt förvaltar HR:s IT-verktyg. Tillsammans med övriga HR arbetar Affärsstöd HR för att leverera den bästa HR-leveransen. 

 

Service och kvalitet med ett ständigt gott bemötande

Som Helpdeskmedarbetare för HR funktionen Affärsstöd HR är du den första kontakten för våra Skanskamedarbetare gällande deras HR- och lönerelaterade frågor. Våra inkomna frågor via telefon eller mail varierar i högt som lågt, är utifrån olika perspektiv och befattningar och skiljer sig från dag till dag.

Vår ambition är att svara på så mycket inkomna frågor som möjligt, men blir frågan för specifik, kräver utredning eller en handpåläggning går frågan vidare till våra specialister inom Affärsstöd HR som då tar vid. Helpdesk HR & Lön har ett tätt samarbete med våra övriga kollegor inom Affärsstöd HR, där vi ständigt jobbar med kompetensöverföring och vågar utmana våra HR-processer, kunskaper och kundservice.

Helpdesk HR & Lön vill ständigt förbättras och arbetar således i egna fokusområden som var och en fördjupar sig inom. I detta arbete ingår bl.a. ansvaret att arbeta proaktivt och driva utveckling inom gruppen samt mellan grupperna. 

Rollen passar dig som vill få en bred kompetens över hela HR-området. Du blir spindeln i nätet och får god kunskap hur hela HR-kedjan hänger ihop.

Vi söker två medarbetare. Båda tjänsterna är tidsbegränsade, varav den ena är en visstidsanställning t.o.m. juni 2019 och den andra ett föräldravikariat, med placering på vårt fina huvudkontor på Kungsholmen.

Vem är du?

För Helpdesk och Affärsstöd HR är kundservice högst prioriterat, därför söker vi dig som brinner för att göra det lilla extra, tänker nästa steg och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. 

Du tycker om att hjälpa och ser värdet i att vara pedagogisk och serviceinriktad. I rollen ingår support i Skanskas HR-relaterade IT verktyg, vilket kräver att du har systemvana och god förmåga att arbeta i flera IT system.

Vi söker dig som har en utbildning inom lön eller personalvetarutbildning. Du har därtill minst 2 år arbetslivserfarenhet av praktisk HR- eller lönearbete. 

Som person har du god social kompetens och är trygg i att uttrycka dig både i tal och skrift, med arbetstelefonen som ditt främsta verktyg. Vidare är det viktigt att du ser lösningar före hindren och är flexibel i ditt arbetssätt. Ett bolag som Skanska vill ständigt förbättras och i den här rollen behöver man se möjligheter i förändringar. 

Ansök senast den 20 september, eller varför inte redan i dag!

Skicka din ansökan med CV och personligt brev via länken nedan. För att garantera en säker och rättvis rekryteringsprocess tar vi inte emot ansökningar via e-mail eller post.

Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Alexandra Klefbohm på telefon 010-44 92 495.

Skanska utvecklar och bygger infrastruktur, bostäder, kommersiella lokaler och projekt i offentligprivat samverkan. Just nu med tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Vi är stolta över att vara ett av världens största byggföretag. Vår framgång bygger på starka värderingar och att vi ska vara ledande inom hållbarhet. Vårt lag består idag av 54 000 duktiga, kunniga och passionerade medarbetare, varav 11 500 i Sverige. Precis som allt annat vi gör, utvecklar vi laget hållbart och långsiktigt. Vi vill hela tiden bli bättre, vi behöver hela tiden bli fler. Är du bra på det du gör? Välkommen att bygga ett bättre samhälle tillsammans med oss. 

 Ansök nu

Sista ansökningsdag : Om 9 timmar . Arbetsort : Stockholm

Kategorier : HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Skanska

Alla jobb hos Skanska

Liknande jobb HR-administratör Helpdesk HR & Lön - Stockholm