Boliden

Löneadministratör

Våra grundläggande värderingar är; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö. Hos oss har arbetsmiljöfrågor högsta prioritet. Boliden Stab Gruvor har ca 300 anställda och omfattar bl.a avdelningarna HR & Hållbarhet, Ekonomi, Teknik, Affärsutveckling och Prospektering.


Arbetsuppgifter
HR avdelningen samordnar och utvecklar Boliden Gruvors arbete med HR frågor och processer. Våra verksamheter finns i Aitik, Garpenberg, Bolidenområdet, Kylylahti och Kevitsa i Finland samt vid Taragruvan på Irland.

På lönekontoret arbetar 7 personer med utbetalning av löner till anställda i Sverige inom Boliden Bergsöe AB, Boliden Commercial AB och Boliden Mineral AB. Nu söker vi en löneadministratör till kontoret i Boliden.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är löneadministration för kollektivanställda. I arbetet ingår att kontinuerligt ge råd till både chefer och medarbetare, samt att granska och säkerställa att rätt lön utbetalas. Du kan även bli delaktig i andra projekt inom organisationen.

Då utbildningar för anställda och chefer ingår i uppdraget kan resor till Bolidens verksamhetsorter förekomma. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. Tillträde enligt överenskommelse.


Utbildning/Erfarenhet
Gymnasieutbildning är ett krav, gärna kompletterat med vidareutbildning inom löneadministration, lönekonsult, lönekonom eller annan relevant inriktning, samt något års erfarenhet av arbete inom området. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på integritet. Vi söker dig som är flexibel och serviceinriktad, som ser samarbete som en självklarhet. Du är strukturerad, noggrann och tar gärna egna initiativ. Du har god datorvana och kunskaper i MS Office.

Tidigare erfarenhet från arbete i lönesystemet Agda PS och kunskap om våra kollektivavtal anses meriterande.

Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska. Körkort B är ett krav.


Upplysningar
Ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Rickard Martinsson, Sektionschef Gruvstaber HR och lön, Boliden Gruvor, tfn 0910-77 45 03.


Facklig information
Facklig information lämnas av Holger Rilinger (SACO), tfn 0910-70 57 59, Andreas Mårtensson (Unionen), tfn 0910-77 42 39, Peter Markström (Ledarna), tfn 0910-77 40 09.


Välkommen till ett spännande jobb!
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!


Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR. Frågor angående din ansökan besvaras av Peter Sundkvist, Human Resources, tfn 070-300 99 99.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi sköter rekryteringen själva.

Vi vill ha in din ansökan senast den 11 AUGUSTI 2019



Boliden är ett metallföretag med fokus på hållbar utveckling. Våra rötter är nordiska, marknaden global. Kärnkompetensen finns inom prospektering, gruvor, smältverk och metallåtervinning. Boliden har cirka 5 700 medarbetare och en omsättning på 50 miljarder kronor. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Large Cap.



Ansök nu

 

 

Sista ansökningsdag : 11 augusti . Arbetsort : Boliden . Publicerat : 1 juli

Kategorier : HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb Löneadministratör