Boliden

Kontraktsadministratör till försäljningsavdelningen - vikariat

Vår försäljningsavdelning är baserad på Bolidens huvudkontor i centrala Stockholm. Avdelningen, som är en del av Affärsområde Smältverk inom Bolidenkoncernen, ansvarar för att sälja all metall som produceras inom Boliden. Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år.

Arbetsuppgifter

Försäljningsavdelningen har ett administrationsteam som ansvarar för hela processen från orderläggning till att fakturan är betald. Dina dagliga uppgifter kommer att omfatta kontakt med våra kunder och interna intressenter, hantering av kundorder, uppföljning av leveranser samt fakturering och uppföljning av betalningar. Dessutom kommer du att vara engagerad i diverse projekt för att förbättra våra arbetsprocesser.

Utbildning och kvalifikationer 

Du har erfarenhet av administration inom internationell handel. En bakgrund inom metall / gruvdrift eller liknande industri anses vara ett plus. Du har en universitetsexamen, helst med ekonomi som huvudämne, eller motsvarande erfarenhet.

Som person är du en proaktiv och ansvarsfull lagspelare som värdesätter ett arbete där noggrannhet med siffror är en nödvändighet. Du är serviceinriktad och uppskattar när du får samordna mellan olika intressenter. Dessutom har du god vana av att arbeta med olika system och databaser.

Boliden verkar på en internationell marknad, vilket förutsätter att du har en god förmåga att kommunicera på engelska både skriftligt och muntligt. Flytande svenska och finska anses vara ett plus.

Information

För ytterligare upplysningar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Stranning, Manager Contract Administration & Logistics, henrik.stranning@boliden.com

Facklig information

Unionen - Magnus Filipsson, tel. +46(0) 70-245 37 29, Holger Rilinger (Sveriges Ingenjörer) 0910-70 57 59 

Välkommen till ett spännande jobb!

Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar! 

Ansökan

Du lämnar din ansökan med CV via annonsens ansökningsikon. Frågor angående din ansökan besvaras av Amanda Widman, amanda.widman@boliden.com, tel. +46 8 610 16 43.

 

Vi behöver din ansökan senast 2018-05-31. Vi kan komma att kalla sökande till intervju under ansökningstiden, så vi välkomnar din ansökan redan innan sista ansökningsdag.

 Ansök nu


 

Sista ansökningsdag : 31 maj . Arbetsort : Hela landet

Kategorier : Kontor & Administration


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb Kontraktsadministratör till försäljningsavdelningen - vikariat