Boliden

IT Specialist - Application Manager

Boliden Office

Full time

JOB_003866

 

Boliden IT utvecklar och levererar IT tjänster till verksamheten. Vi ansvarar för utveckling, drift och support av IT system och IT infrastruktur. Uppdraget är att stödja verksamheten och IT användarna med en modern och problemfri IT miljö. Målet är att öka effektiviteten och få affärerna att växa. Inom Boliden IT arbetar i dagsläget cirka 70 personer. Vi är just nu inne i ett spännande skede där IT har en central roll i att förnya systemlandskapet och driva etableringen av gemensamma plattformar som kommer att gagna Bolidens verksamhet flera år framåt. 

 

 

Arbetsuppgifter 

Rollen som Application Manager är central för det uppdrag som IT har för förvaltning av applikationer. Det innebär ett övergripande ansvar för att hålla samman de aktiviteter som rör förvaltningsuppdraget vilket innebär inslag av både strategisk och operativ karaktär. I detta ligger alltifrån att följa utvecklingen inom relevanta områden och proaktivt föreslå förbättringar till att agera på utmanande supportärenden. Det är ett mångsidigt uppdrag med hög nivå av självständighet och stort utrymme för personliga initiativ. I rollen ingår att upprätthålla kontakten med representanter från verksamheten men också med externa leverantörer. 

 

Inledande Application Manager uppdrag kommer att vara att förvalta och utveckla Bolidens HR master data system Workday tillsammans med befintlig förvaltningsorganisation från HR.  

 

Exempel på arbetsuppgifter som Application Manager:  

• Underhålla systemet för att maximera investeringen, skydda mot störningar och möjligföra förändringar. 

• Fungera som primär teknisk kontaktpunkt för systemet  

• Ge support för inkommande och utgående integrationsfrågor, ändringar av befintliga integrationer och såväl som nya integrationer 

• Ge stöd för incidenthantering och integrationsövervakning 

• Analysera och översätta funktionella specifikationer och ändringsförfrågningar till tekniska specifikationer 

• Ansvarig för Technical Release management  

• Licenshantering  

 

I denna rekrytering är det speciellt meriterande med erfarenheter av: 

• HCM plattform 

• Molnbaserade system 

• Tenant management 

• Master data system med tillhörande integrationer via middleware 

• Löneintegrationer 

• Utvecklings och testverktyg, t.ex. Jira / Azure Devops 

• Lösningsarkitektur 

• Tjänsten avser en tillsvidareanställning med Boliden som stationeringsort. Då företaget har verksamhet på flera orter kan resor förekomma.

 

 

Utbildning och kvalifikationer 

Du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot IT och flerårig erfarenhet av arbete inom projektledning och förvaltning av applikationer.  

Då vi arbetar med ett stort antal interna kunder är vana från konsultvärlden meriterande. 

 

För att verka inom Boliden IT krävs god kommunikativ förmåga, resultatorientering, problemlösning, flexibilitet samt att självständigt kunna driva olika aktiviteter och utvecklingsprocesser. 

Rollen som Application Manager kräver att du har integritet, är analytisk och strukturerad, samt förmåga att skapa förtroende bland kunder och leverantörer.  Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift är ett krav, liksom Körkort B. Kunskaper i finska anses meriterande. 

 

 

Information 

För ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Stefan Bergström: stefan.bergstrom@boliden.com

 

Facklig information 

Facklig information lämnas av Andreas Mårtensson (Unionen) +46 910 77 42 39, Holger Rilinger (SACO) +46 910 70 57 59 eller Peter Markström (Ledarna) +46 910 77 40 09.  

 

Ansökan 

Sista ansökningsdag är 31 januari 2022 men vi hanterar ansökningar löpande.

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Sista ansökningsdag : 31 januari . Arbetsort : Boliden . Publicerat : 23 december

Kategorier : Data & IT Projektledning


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb IT Specialist - Application Manager