Östersunds kommun

Projektanställning Systemadministratör Kundcenter

Projektanställning t.o.m. 31 december 2025.  

 

Din arbetsplats

Medborgarservice är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av Kundcenter och Internservice. Kundcenters verksamhetsidé är att göra det enklare för medborgarna att komma i kontakt med kommunen för att få svar på sina frågor eller lämna synpunkter. Enheten har idag 25 medarbetare. Våra öppettider är måndag till fredag 08.00 – 17.00.  

 

Dina arbetsuppgifter 

Kundcenter har sedan start 2013 använt ärendehanteringssystemet flexite. Sedan 2020 arbetar kommunens övriga enheter i ärendehanteringssystemet Topdesk. Målsättningen är att även Kundcenter ska byta till Topdesk under 2025.  

 

Arbetet kommer att ledas av en projektledare på IT. Tillsammans med systemförvaltare för Topdesk på IT samt projektledare, ansvarar du för det operativa införandeprojektet. Du utgår från struktur och uppbyggnad av befintligt ärendehanteringssystem.

 

I arbetet ingår bland annat:  

  • Att se helheten i ärenderegistreringen - från inkomna ärenden till svar direkt hos Kundcenter eller eskalering till förvaltning. Säkerställa att ärenderegistreringen görs så effektivt och enkelt som möjligt. 
  • Att säkerställa att systemet uppfyller kommunens krav på sekretess.  
  • Att ta fram förslag på ärendeklassificering och identifiera handläggargrupper tillsammans med ansvariga på förvaltningen.  
  • Att ta fram en rutin för uppbyggnad av kunskapsartiklar och överföra delar av befintlig struktur.  
  • Att skapa mailmallar, standardlösningar och andra arbetssätt som underlättar det dagliga arbetet för Kommunvägledarna.  
  • Att löpande informera kollegorna på Kundcenter samt övriga förvaltningar om arbetet. 
  • Att ta fram, planera och genomföra löpande utbildning av kollegorna på Kundcenter samt övriga förvaltningar.   

 

Kvalifikationer 

  • Du ska ha minst 2 års erfarenhet som systemadministratör eller kommunvägledare på en kommunal kundtjänst.  
  • Som kommunvägledare ska du ha minst 2 års erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet flexite.  
  • Du ska ha erfarenhet och förståelse för hur ärendehanteringen och ärendegången i en kommun som har en kommunal kundtjänst fungerar.  
  • Du ska ha förståelse för kommunal informationshantering vilket bland annat inkluderar sekretess och gallring.  
  • Du kan tolka och jobba med statistik och har bra kunskaper i excel. 
  • Det är meriterande om du jobbat med systemadministration av ärendehanteringssystemet Topdesk.
  • Du är strukturerad och självständig. Du har förmågan att själv planera, prioritera och lägga upp ditt arbete.  
  • Du har en förmåga att driva frågor framåt, att kravställa andra aktörer samtidigt som du har en förmåga att sätta dig in och ta hänsyn till olika verksamheters perspektiv och krav.  
  • Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du får höra från din omgivning att du ger energi och sprider glädje. Du uttrycker dig tydligt och gillar att själv ta tag i och lösa olika problem när de dyker upp. 

 

Så går rekryteringen till

Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju.

 

Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

 

Vad erbjuder vi?

Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html

 

Om Kommunledningsförvaltningen

I arbetet för ett bättre Östersund har demokrati och utveckling en avgörande roll. Inom Kommunledningsförvaltningen arbetar vi bland annat med medborgarservice och demokratiska uppdrag kopplat till politiken. Här finns också våra näringslivsutvecklare, ekonomer, HR-konsulter, kommunikatörer, IT och administratörer med flera.

 

Upplysningar

Agneta Nilsson

Områdeschef Medborgarservice

063-14 44 34

 

Sista ansökningsdag

2024-12-01

 

 

 

Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 1 december . Arbetsort : Östersund . Publicerat : För 6 timmar sedan

Kategorier : Kontor & Administration Offentliga jobb


Senaste jobben från Östersunds kommun

Alla jobb hos Östersunds kommun

Liknande jobb Projektanställning Systemadministratör Kundcenter