Boliden

Global Service Desk Manager

På Boliden IT får du en viktig roll i att stödja verksamheten och IT-användarna med en modern och problemfri IT-miljö. IT är en central resurs i organisationen i stort vilket gör att du får inblick i många processer och därmed möjlighet att vara med och påverka. Du kommer att ha en roll med stor flexibilitet och många kontaktytor inom företaget.

Vi på Boliden IT har just nu en central roll i att förnya systemlandskapet och driva etableringen av gemensamma plattformar för hela Boliden. Ett projekt som kommer att gagna såväl verksamheten i stort som varje enskild medarbetare inom Boliden under många år framöver.

Hos oss trivs du som delar våra gemensamma värderingar, entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Här deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet. Vi har en kultur som bygger på ömsesidig respekt och lojalitet där alla ansvarar för att bidra på sitt sätt, vi ställer upp och hjälper varandra.


Arbetsuppgifter

I rollen som Global Service desk Manager leder du tre team som arbetar med att leverera Bolidens IT Service Desk. Du ansvarar att våra processer följs och är delaktig att förbättra dessa. Du agera stöd åt samtliga teamleaders och representanter från våra siter i deras service mot våra slutanvändare. Samt jobbar aktivet med utveckling av de delar i vårt ITSM verktyg, ServiceNow, som rör Service Desk. Samt ansvarar för den intranätssida som IT avdelningen Centralt använder för att kommunicera med våra slutanvändare.

Du kommer ha mycket kontakt med verksamheten och slutanvändare för att säkerställa att vi levererar våra tjänster enligt fastställda SLA som bygger på verksamhetens behov och krav. 

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort. I arbetet ingår resor till andra verksamhetsorter inom koncernen.

Utbildning och kvalifikationer

Du har högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning mot IT, god erfarenhet av arbete
inom supportorganisationer, samt slutanvändarsupport. Du är duktig på att kommunicera i både tal och skrift på en nivå anpassad till mottagaren, samt gedigen erfarenhet av ledarskap. 

Då Boliden IT jobbar mycket med ITIL och LEAN är det viktigt att du har ett processorienterat och pragmatiskt synsätt. 

För att verka inom Boliden IT krävs god kommunikativ förmåga, resultatorientering, flexibilitet samt att
självständigt kunna driva olika aktiviteter och utvecklingsprocesser. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift är ett krav, liksom körkort B. Kunskaper i Finska samt erfarenhet av plattformen ServiceNow är meriterande.

Information

För ytterligare upplysningar kring tjänsten, vänligen kontakta Head of Section End User Services Emelie Lundberg, +46 70 511 32 30  emelie.lundberg@boliden.com 

Facklig information

Facklig information lämnas av Magnus Filipsson (Unionen) +46 910 77 33 29, Holger Rilinger (Sveriges Ingenjörer) +46 910 70 57 59 eller Peter Markström (Ledarna) +46 910 77 40 09.

Välkommen till ett spännande jobb!

Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!

Ansökan

Vi arbetar aktivt för en jämnställd arbetsplats och välkomnar både kvinnliga och manliga sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR och lämnas via ansökningsikonen. Frågor angående din ansökan besvaras av Kristin Sellman Human Resources, +46 8 610 15 56.

Vi vill ha in din ansökan senast den 30 november 2018

 Ansök nu


Sista ansökningsdag : 30 november . Arbetsort : Boliden

Kategorier : Data & IT


Senaste jobben från Boliden

Alla jobb hos Boliden

Liknande jobb Global Service Desk Manager