Avesta kommun

Supporttekniker

Sista ansökningsdag:

2025-03-25

 

Arbetsplats:

Avesta kommun

 

Kommun:

Avesta

 

Yrkeskategori

Helpdesktekniker/Supporttekniker

 

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

 

Omfattning:

Heltid

 

Antal tjänster:

1

 

Kontakt

Henrik Oscarson

IT och digitaliseringschef

0226645040

0701469973

henrik.oscarsson@avesta.se

 

Om arbetsplatsen

Det är något speciellt med Avesta!

 

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

 

Arbetsuppgifter

Om du gillar att hjälpa andra, är teknikintresserad och vill vara en del av Avesta kommuns IT och digitaliseringsenhets supportteam, då tror vi denna tjänst kommer att passa dig!

 

Grundläggande för att både trivas och lyckas i rollen är att du gillar att ge service och är lyhörd för dina kunders behov.

 

I rollen arbetar du med att ge första linjens IT-support till Avesta kommuns medarbetare med särskilt ansvar för administrativa frågor.

 

Vi möter våra kunder både via telefon, digitalt och genom personliga besök i vår servicedesk.

 

I ditt uppdrag arbetar du med användarsupport och administration inom områden som IT arbetsplats, telefoni, tjänstekort och digitaliseringsfrågor, du hjälper även våra användare med beställningar av teknisk utrustning och ger råd och stöd kring detta. Det kan även bli aktuellt att hålla i utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra användare ska ha god kunskap och förmåga att nyttja sin IT arbetsplats och utrustning på bästa sätt.

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Som person är du en problemlösare som tar egna initiativ och levererar med kvalité. Du är ansvarstagande för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare.

 

Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre och därför är det viktigt att du också är utvecklingsinriktad, vågar utmana genom att tänka nytt för att ständigt förbättra verksamheten med våra användare i fokus och med aktiv omvärldsbevakning.

 

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du kunskap och erfarenhet av praktiskt supportarbete inom IT och förståelse för hur en supportfunktion inom IT fungerar. Support och hantering/administration av tjänstekort är ett krav.

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Referensnummer: C237979/2025

 

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 

Ansök nu

 

Sista ansökningsdag : 25 mars . Arbetsort : Avesta . Publicerat : För 12 timmar sedan

Kategorier : Data & IT Kontor & Administration Offentliga jobb Teknik & Ingenjör


Senaste jobben från Avesta kommun

Alla jobb hos Avesta kommun

Liknande jobb Supporttekniker