Sista ansökningsdag:
2025-02-23
Arbetsplats:
Avesta kommun
Kommun:
Avesta
Yrkeskategori
Administrativ assistent
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Omfattning:
Heltid
Antal tjänster:
1
Kontakt
Mathias G
Administrativ chef
0226645549
Facklig företrädare
Fackliga kontakter se:
www.avesta.se/fackliga-organisationer
Om arbetsplatsen
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Västmanland-Dalarna miljö- och byggförvaltning är en sammanslagning av Avestas, Fagerstas och Norbergs miljö- och byggförvaltningar. Den gemensamma förvaltningen, med Avesta som värdkommun lyder under en kommungemensam politisk nämnd med representation från alla tre kommuner. Med enheterna Plan & Bygg, Kart & Mät, Miljö samt Administration verkar förvaltningen i en region med drygt 42 000 invånare.
ENA (Energi-klimatrådgivning, natur och administration) är en övergripande verksamhet som till stor del fungerar som ett nav i förvaltningen. Vi är en grupp som består av en administrativ chef, fem administratörer, en kommunekolog och en energi- och klimatrådgivare.
Vi är just nu i en spännande utvecklingsfas där vi arbetar med att förbättra flöden och kvalitet. Framåt ingår även ett större fokus på kommunikation och det är kanske här din talang passar in. Vi söker nu en administratör som brinner för utveckling och kommunikationsfrågor – är det du?
Arbetsuppgifter
Rollen som administratör hos oss är utvecklingsinriktad, för vi vill framåt, men den kommer också vara förvaltande då mycket redan fungerar väldigt bra. En del av din roll som administratör omfattar hantering av förvaltningens inkommande e-post, inklusive registrering. En annan del av rollen handlar om att vara kommunikatör för våra digitala miljöer, med fokus på vår hemsida där du får vara med och utveckla vår kommunikation.
Utöver detta ingår administrativa uppgifter relaterade till kart- och mät samt systemansvar. Andra administrativa uppgifter tillkommer i tjänsten.
Vi arbetar huvudsakligen i systemen Nova-ByggR, Ecos2 och Ciceron.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta brett och är nyfiken på vår verksamhet. För tjänsten behöver du en relevant utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, juridik, eller IT. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser relevant.
Vi vill att du har en god förståelse för hur politiskt styrd verksamhet fungerar och gärna kunskap inom de lagrum som styr oss. Du behöver praktisk erfarenhet av registrering i verksamhetssystem och B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vill höra från dig som är en engagerad och initiativtagande person som trivs med att hantera digitala miljöer, kommunikation och administration. Du är noggrann med en stark känsla för struktur, men om något oförväntat händer kan du anpassa dig efter de nya förutsättningarna. Du tar gärna egna initiativ och driver dina områden framåt, samtidigt som du är en lagspelare som uppskattar samarbete. Du har fallenhet för kommunikation, vilket märks av i de texter du producerar och presentationer du håller. Det är positivt om du också har lätt för att se till det stora perspektivet utanför enhetsgränserna.
Det är meriterande om du har:
· Eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, juridik, IT eller liknande.
· Erfarenhet av projektledning.
· Tidigare arbetat i en kommun eller liknande bygg- och miljöverksamhet.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Referensnummer: C230884/2025
Övrigt
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme och friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
För tjänsten behöver du en relevant utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, juridik, eller IT. Avesta kommun, Avesta
Du är legitimerad yrkeslärare med behörighet att undervisa i karaktärsämnen inom tungmekanik på gymnasienivå. Avesta kommun, Avesta
Du har intresse för arbetet som avlösare och har för avsikt att behålla uppdraget en längre tid, minst 6 månader är ett krav. Avesta kommun, Avesta
Du har en relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Avesta kommun, Avesta
Vi letar efter dig som har ett brinnande intresse för systemutveckling och den tekniska utvecklingen inom branschen! Avesta kommun, Avesta
Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet att undervisa på mellanstadiet. Du är behörig i sv, ma eller en. Avesta kommun, Avesta
Vi söker dig som vill och kan vara med och arbeta med nyanläggning, drift och underhåll av kommunens anläggningar. Avesta kommun, Avesta
För att passa in i rollen tänker vi att du tycker om att följa ungdomar och deras nära anhöriga i behandlingsprocessen. Avesta kommun, Avesta
Du som söker ska ha socionomexamen eller inneha examen inom en tid som arbetsgivaren bedömer som rimlig. Avesta kommun, Avesta
Vi söker dig som är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Jurek, Linköping
Du har en slutförd gymnasieutbildning och aktuell och erfarenhet av att arbeta som administratör i en större organisation. FMV, Stockholm
I denna roll kommer du vara ett administrativt stöd till verksamheten och finnas där som en hjälpande hand för dina kollegor. Jurek, Uppsala
För tjänsten behöver du en relevant utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, juridik, eller IT. Avesta kommun, Avesta
Du har 1–2 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna som anbudshandläggare, administratör eller inköpskoordinator. O'Learys Group, Stockholm
Du har flera års erfarenhet av varierat administrativt arbete med högt inflöde och är van vid att arbeta självständigt i din roll. FMV, Stockholm
Vi söker dig som har 3–5 års erfarenhet inom ekonomi, juridik eller relaterade områden. Jurek, Göteborg
Du är en självgående person som är serviceinriktad, kan ta initiativ och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Jurek, Stockholm
För att trivas i rollen som Kundtjänstmedarbetare är du en kommunikativ person som ständigt vill förbättra servicen. Jurek, Stockholm
Är du en driven person som är intresserad av juridik och administrativt arbete? Tveka inte på att ansöka idag! Jurek, Stockholm