Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Allra

    Om oss

    Allra föddes ur idén om att privatekonomiska beslut borde vara enklare. Och kännas tryggare. Idag är Allra ett av Sveriges ledande företag inom tjänster för privatekonomisk trygghet med över 100 medarbetare - varav några är de främsta experterna i Sverige på förvaltning respektive försäkringar. Allra nominerades år 2012 till det ärofyllda och världsetablerade Ernst & Young-priset: ”Entrepreneur of the Year Award” och är stolta över att ha det högsta soliditetsomdömet AAA.

    Allra är:

    • En finansiell koncern som står under tillsyn av Finansinspektionen
    • Fristående och personalägt
    • Har kontor i Stockholm och Gävle
    • Förvaltare av 11 miljarder kronor
    • Stolta över att ha förtroende från över 110 000 kunder
    • Arbetar alltid utifrån värdeorden engagemang, trygghet och effektivitet

    Välkommen till Allra – här står livet på tillväxt

    Läs mer !
  • Arbetsförmedlingen

    Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Vi finns där behoven finns, i hela landet. Alla våra tjänster är avgiftsfria.

    Läs mer !
  • Avesta kommun

    Om webbplatsen

    Välkommen till avesta.se - Avesta kommuns officiella webbplats. 


    Fakta om avesta.se

    Avesta kommuns webbplats finns till för att ge god service till medborgarna och till andra som är intresserade av Avesta kommun som plats för att bo och/eller plats för företagande. Målet är att du som medborgare ska erbjudas att göra många av dina kommunala ärenden på avesta.se.

    Avesta kommun arbetar hela tiden för att få in fler delar av vår kommunala verksamhet under samma tak (samma system). Det betyder att vi arbetar med att olika tjänster ska vara delar av avesta.se och inte öppnas i nya fönster. På så sätt blir det enklare för besökarna på avesta.se att hitta rätt information eller tjänst. Som det är i dag fungerar till exempel inte sökfunktionen utanför systemet. 

    Tekniken

    Avesta.se använder ett system som heter Epi Server. I Epi Server skapar och förändrar Avesta kommuns webbredaktörer sidor utifrån färdiga mallar.
    Anpassningen av Epi Server är gjord av Funka Nu.

    Utveckling av avesta.se

    Webbplatsen är under kontinuerlig utveckling, och Avesta kommun arbetar bland annat med Sveriges kommuner och landstings informationsindex (pdf) som stöd. Informationsindexet består av information som Sveriges kommuner och landsting anser ska finnas på en kommunal webbplats.

    De som skriver på Avesta.se

    Informationen som finns på avesta.se är ett resultat av många personers arbete. Avesta kommuns webbredaktörer publicerar informationen som de antingen skrivit själva, eller som skrivits av någon annan med goda kunskaper i ämnet.

    Webbredaktörerna får utbildning och stöd av kommunens informatör.   

    Kontaktperson

    Marie Palm
    Informatör
    Telefon: 0226-64 50 09
    Mobiltelefon: 070-676 50 09
    E-post: marie.palm@avesta.se

    Besöksadress: Stadshuset
    Corneliusgatan 16, Avesta

    Postadress: Avesta kommun
    774 81 Avesta

    Läs mer !
  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Bemannia

    Historia

    Staffan Bruzelius, Koncernchef för Bemannia, har över 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering och hade fram till år 1999 Sveriges femte största företag inom bemanningsbranschen, vilket senare såldes till en världsomspännande utländsk aktör inom branschen. Bemannia är pionjärerna inom svensk bemanning och rekrytering. Med grund i en stark småföretagaranda och entreprenörskap löser vi varje uppkommen beställning. År 2002 startades Bemannia av Staffan Bruzelius, och har sedan dess byggts upp till det företag det är idag.

    Med den bakgrunden och alla de tusentals timmars arbete som efterlämnat kompetens och erfarenhet åtar vi oss uppdrag med både kvalitet och med snabbhet. Mer än 35 års erfarenhet skapar trygga och tillförlitliga metoder och tillvägagångssätt för leverans som ger stor kundförnöjsamhet. Bemannia är ett företag att lita på – vi har sällan tackat nej till uppdrag eller på annat sätt fått missnöjda kunder.

    Bemannia är ett svenskägt och komplett fullserviceföretag inom rekrytering och bemanningsbranschen.

    Bemannia rekryterar och hyr ut personal inom affärsområdena Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration.

    Bemannia har en kompetent och väl fungerande administration som snabbt, genom sitt nätverk får fram kandidater för uppdragen. Varje kund och uppdrag, litet som stort, får fokus och uppmärksamhet. Vi har ett tydlig och ändamålsenligt tillvägagångssätt med skriftliga och muntliga bekräftelser under hela processen – från början till slut. Bemannia har alltid tillräckligt med kompetenta resurser för att möte kundens krav. Vi sätter en ära att vara en stabil och tillförlitlig partner för din organisation.


    Pil

    Läs mer !
  • Bolagsverket

    Om Bolagsverket

    Vi har i uppdrag att ge goda förutsättningar för näringslivet. Vi vill skapa en bra infrastruktur för tillväxt och ge företagsamma människor de besked de behöver för att kunna förverkliga sina drömmar.

    Hos oss kan du exempelvis

    • registrera företag och föreningar
    • skicka in årsredovisningar
    • registrera företagsinteckningar
    • få beslut i likvidationer
    • få information från våra register
    • läsa och registrera kungörelser i Post- och Inrikes Tidningar.

    I menyn under Vår verksamhet kan du läsa mer om Bolagsverket.

    Organisationsnummer

    Bolagsverkets organisationsnummer är 202100-5489.

    Våra e-tjänster gör det enklare

    Att starta ett företag ska vara enkelt, det ska gå snabbt och det ska bli rätt. För detta syfte har vi flera olika e-tjänster, exempelvis Näringslivsregistret som innehåller information om drygt en miljon företag och föreningar. På verksamt.se hittar du information och e-tjänster från flera myndigheter. Du kan exempelvis skapa en affärsplan, starta företag och läsa om hur det går till att starta och driva företag.

    Vi är en avgiftsfinansierad myndighet

    Bolagsverkets chef är generaldirektör Annika Bränström. Vi är en avgiftsfinansierad myndighet. Vår verksamhet betalas alltså inte med skattemedel, istället tar vi ut avgifter för det vi gör. Vi finns i Sundsvall – Norrlands huvudstad – och är omkring 500 anställda.

    Vision

    Bolagsverket – bästa myndigheten för företagande!

    Verksamhetsidé

    Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Bolagsverket samordnar och utvecklar effektiva tjänster för företag och företagande.

    Presentationsvideo Bolagsverket
    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Boverket

    En man som bär en liten flicka och Boverket i Karlskrona. Foto: Fancy/Jonnér bildbyrå och Lars Forsstedt

    Boverket är förvaltningsmyndighet för frågor om byggd miljö och hushållning med mark- och vattenområden, för fysisk planering, byggande och förvaltning av bebyggelsen och för boendefrågor. Verket ansvarar också för den centrala administrationen av statliga stöd inom sitt verksamhetsområde

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !