Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Advokatfirman Glimstedt

    Vilka vi är

    Glimstedt är en av Sveriges största advokatbyråer. Vi är en affärsjuridisk fullservicebyrå med en unik geografisk spridning. Tillsammans är vi drygt 260 medarbetare på våra sjutton kontor i Sverige, Estland, Lettland, Litauen och Vitryssland. Omkring 200 av oss är jurister.

    Internationellt samarbete

    Vi insåg tidigt vikten av att ha ett nära samarbete med advokater utanför Sverige. Därför ingår vi sedan flera år i The Association of European Lawyers.

    Vad vi står för

    Du som anlitar Glimstedt anlitar de bästa juristerna. Det är vårt mål. Men lika viktigt för oss är att vår rådgivning är ändamålsenlig. Vi ska erbjuda lösningar som bygger på att vi förstår affärer och som gör att vi kan hjälpa våra klienter att komma i mål.

    Våra nyckelord är:

    • Juridisk skicklighet

    • Förståelse för affärer

    • Engagemang

    Du ska känna att du kan lita på våra råd, att vi engagerar oss helhjärtat och att vi bidrar med något mer än bara ren tolkning av lagens bokstav. Vi på Glimstedt ger allt för våra klienter. Det är vårt löfte.

    Topposition i jämställdhet

    Det var länge sedan vi antog utmaningen att ha en jämn fördelning mellan män och kvinnor i alla yrkesroller. Även om vi inte är framme vid vårt mål ännu, så har vi en hög andel kvinnliga delägare i förhållande till andra stora svenska advokatbyråer idag. Det är en topposition vi är stolta över och strävar efter att behålla.

    Aktivt miljöarbete

    Redan 2001 fastställdes Glimstedts första miljöpolicy och sedan dess har vi gjort vårt bästa för att bli ännu bättre. Vi arbetar aktivt med miljöfrågan som en del av vår vardag och sedan 2005 är vårt Göteborgskontor miljödiplomerat av Göteborgs stad. Av miljöskäl ser vi löpande över frågor om inköp av varor och tjänster, dokumenthantering, resor, transporter, möten och avfallshantering.

    Läs mer !
  • Allra

    Om oss

    Allra föddes ur idén om att privatekonomiska beslut borde vara enklare. Och kännas tryggare. Idag är Allra ett av Sveriges ledande företag inom tjänster för privatekonomisk trygghet med över 100 medarbetare - varav några är de främsta experterna i Sverige på förvaltning respektive försäkringar. Allra nominerades år 2012 till det ärofyllda och världsetablerade Ernst & Young-priset: ”Entrepreneur of the Year Award” och är stolta över att ha det högsta soliditetsomdömet AAA.

    Allra är:

    • En finansiell koncern som står under tillsyn av Finansinspektionen
    • Fristående och personalägt
    • Har kontor i Stockholm och Gävle
    • Förvaltare av 11 miljarder kronor
    • Stolta över att ha förtroende från över 110 000 kunder
    • Arbetar alltid utifrån värdeorden engagemang, trygghet och effektivitet

    Välkommen till Allra – här står livet på tillväxt

    Läs mer !
  • Arbetsmiljöverket

     Illustration: Arbetsmiljöverket


    Om oss

    Arbetsmiljöverket (AV) bildades 2001. Detta skedde genom att Yrkesinspektionen och Arbetarskyddsstyrelsen gick samman och bildade en myndighet.

    Vi har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningar följs samt till viss del tobakslagen och Miljöbalken när det gäller frågor om genteknik och bekämpningsmedel. 

    Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv, det vill säga både när det gäller fysisk, psykisk som social och arbetsorganisatorisk synpunkt. 

    Arbetsmiljölagen (AML) är en ramlag. Mera detaljerade bestämmelser finns i de föreskrifter, som Arbetsmiljöverket utfärdar och som också är juridiskt bindande. Läs mer under Lag och rätt.

    Det är arbetsgivaren som har huvudansvaret för arbetsmiljön. Våra arbetsmiljöinspektörer kontrollerar att arbetsmiljölagen och föreskrifterna följs när de inspekterar arbetsställen. 

    Vi ansvarar för statistik om arbetsmiljö och arbetsskador i Sverige.

    Arbetsmiljöverket har ett samlat ansvar, sektorsansvar för handikappfrågor inom arbetsmiljöområdet. Verket ska inom ramen för detta ansvar vara samlande, stödjande och pådrivande i förhållande till övriga berörda parter. 

    Arbetsmiljöverket är en av flera sektorsmyndigheter med ansvar för att förverkliga den politik som rör funktionshinder. Ansvaret preciseras i regleringsbrev från regeringen.
    Läs mer om Arbetsmiljöverkets ansvar

    Läs mer !
  • Avesta kommun

    Om webbplatsen

    Välkommen till avesta.se - Avesta kommuns officiella webbplats. 


    Fakta om avesta.se

    Avesta kommuns webbplats finns till för att ge god service till medborgarna och till andra som är intresserade av Avesta kommun som plats för att bo och/eller plats för företagande. Målet är att du som medborgare ska erbjudas att göra många av dina kommunala ärenden på avesta.se.

    Avesta kommun arbetar hela tiden för att få in fler delar av vår kommunala verksamhet under samma tak (samma system). Det betyder att vi arbetar med att olika tjänster ska vara delar av avesta.se och inte öppnas i nya fönster. På så sätt blir det enklare för besökarna på avesta.se att hitta rätt information eller tjänst. Som det är i dag fungerar till exempel inte sökfunktionen utanför systemet. 

    Tekniken

    Avesta.se använder ett system som heter Epi Server. I Epi Server skapar och förändrar Avesta kommuns webbredaktörer sidor utifrån färdiga mallar.
    Anpassningen av Epi Server är gjord av Funka Nu.

    Utveckling av avesta.se

    Webbplatsen är under kontinuerlig utveckling, och Avesta kommun arbetar bland annat med Sveriges kommuner och landstings informationsindex (pdf) som stöd. Informationsindexet består av information som Sveriges kommuner och landsting anser ska finnas på en kommunal webbplats.

    De som skriver på Avesta.se

    Informationen som finns på avesta.se är ett resultat av många personers arbete. Avesta kommuns webbredaktörer publicerar informationen som de antingen skrivit själva, eller som skrivits av någon annan med goda kunskaper i ämnet.

    Webbredaktörerna får utbildning och stöd av kommunens informatör.   

    Kontaktperson

    Marie Palm
    Informatör
    Telefon: 0226-64 50 09
    Mobiltelefon: 070-676 50 09
    E-post: marie.palm@avesta.se

    Besöksadress: Stadshuset
    Corneliusgatan 16, Avesta

    Postadress: Avesta kommun
    774 81 Avesta

    Läs mer !
  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Bemannia

    Historia

    Staffan Bruzelius, Koncernchef för Bemannia, har över 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering och hade fram till år 1999 Sveriges femte största företag inom bemanningsbranschen, vilket senare såldes till en världsomspännande utländsk aktör inom branschen. Bemannia är pionjärerna inom svensk bemanning och rekrytering. Med grund i en stark småföretagaranda och entreprenörskap löser vi varje uppkommen beställning. År 2002 startades Bemannia av Staffan Bruzelius, och har sedan dess byggts upp till det företag det är idag.

    Med den bakgrunden och alla de tusentals timmars arbete som efterlämnat kompetens och erfarenhet åtar vi oss uppdrag med både kvalitet och med snabbhet. Mer än 35 års erfarenhet skapar trygga och tillförlitliga metoder och tillvägagångssätt för leverans som ger stor kundförnöjsamhet. Bemannia är ett företag att lita på – vi har sällan tackat nej till uppdrag eller på annat sätt fått missnöjda kunder.

    Bemannia är ett svenskägt och komplett fullserviceföretag inom rekrytering och bemanningsbranschen.

    Bemannia rekryterar och hyr ut personal inom affärsområdena Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration.

    Bemannia har en kompetent och väl fungerande administration som snabbt, genom sitt nätverk får fram kandidater för uppdragen. Varje kund och uppdrag, litet som stort, får fokus och uppmärksamhet. Vi har ett tydlig och ändamålsenligt tillvägagångssätt med skriftliga och muntliga bekräftelser under hela processen – från början till slut. Bemannia har alltid tillräckligt med kompetenta resurser för att möte kundens krav. Vi sätter en ära att vara en stabil och tillförlitlig partner för din organisation.


    Pil

    Läs mer !
  • BNP Paribas Cardif

    Om oss

     BNP Paribas Cardif utgör försäkringsgrenen av den internationella bankkoncernen BNP Paribas, en av Europas ledande aktörer inom bank- och finanstjänster.

    BNP Paribas Cardif i Sverige (BNP Paribas Cardif Nordic AB, BNP Paribas Cardif Försäkring AB och BNP Paribas Cardif Livförsäkring med filialer) levererar riskförsäkringar via samarbetspartners på den svenska marknaden. Vår huvudverksamhet är Låne- och Betalskydd och andra typer av personförsäkringar.

    Vår uppgift som försäkringsleverantör är att bidra till starkare kundrelationer och ökad lönsamhet för våra samarbetspartners och skapa ekonomisk trygghet och mervärde för deras kunder.

    BNP Paribas Cardif Nordic AB etablerades i Sverige år 2000 och bildade år 2007 en nordisk koncern med två svenska försäkringsbolag och filialer i Norge och Danmark

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Boverket

    En man som bär en liten flicka och Boverket i Karlskrona. Foto: Fancy/Jonnér bildbyrå och Lars Forsstedt

    Boverket är förvaltningsmyndighet för frågor om byggd miljö och hushållning med mark- och vattenområden, för fysisk planering, byggande och förvaltning av bebyggelsen och för boendefrågor. Verket ansvarar också för den centrala administrationen av statliga stöd inom sitt verksamhetsområde

    Läs mer !
  • CareerGroup

    OM OSS

    CareerGroup är idag en av landets största rekryteringsnätverk när det kommer till rekrytering och kampanjer via sociala medier. Genom vårt annonsverktyg och de kanaler vi nyttjar når vi upp till 6 miljoner människor i Sverige.

     

    Rekrytering via sociala medier skapar en helt unik möjlighet att synas mot exakt de kandidater ni söker. Vårt analysverktyg säkerställer vi att ni når kandidater med rätt utbildning och erfarenhet utifrån våra kunders tjänstebeskrivning. Genom detta spar ni tid och pengar då endast relevanta kandidater exponeras (nås) av er platsannons. Andra fördelarna att använda sig av sociala medier är bl.a. att ni når de aktiva jobbsökarna och även de passiva jobbsökarna som sitter på bra jobb idag. Genom sociala medier sprids budskapet ytterligare genom att användarna gärna gillar, tipsar samt delar platsannonser de ser.

     

     alt text

     

    Vi använder oss av kanaler som Facebook, Instagram och Linkedin. Självklart ser vi till att er platsannons eller kampanj är nåbar genom mobilen, surfplattan och datorn.

     

    Se gärna vår film så får ni veta mera hur det fungerar!

     

     

     

    Läs mer !