The Wofi

Kundservicespecialist till Bilprovningen!

Om tjänsten

Vill du vara med och skapa en kundupplevelse över förväntan? Sveriges mest hållbara besiktningsföretag – Bilprovningen – söker nu en kundservicespecialist som aktivt vill bidra till att Bilprovningen genom kundservicearbetet säkrar hög kundnöjdhet och driver kundlojalitet på ett kostnadseffektivt sätt i relevanta kanaler. Ansvaret omfattar support till stationsdriften gällande ombokningsuppdrag, hantering av kundärenden i 1st och 2nd line i samtliga kundservicekanaler inklusive sociala medier, förbättringsarbete kring rutiner och processer, samt att vara kontaktperson och sammanhållande gällande tekniska frågor.

 

I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för:

• ombokning av kunder på uppdrag av stationschef, både operativt och att driva processen mellan Bilprovningen och den outsourcade kundservicen hos callcenterpartnern,

• uppföljning av ombokningsuppdrag och kostnader för dessa,

• hantering av kundärenden både från privatkunder och företagskunder via e-post och sociala kanaler i 1st line samt agera 2nd line för komplexa ärenden gällande exempelvis klagomål och ersättningsärenden,

• hantering av kundrecensioner samt övriga frågor och kommentarer i sociala kanaler samt att säkra en god process för vidareförmedling av kundinput inom företaget och påföljande förbättringsarbete,

• vård av Bilprovningens kundregister och

• att vara kontaktperson och sammanhållande för tekniska frågor kring besiktningar.

 

Du erbjuds

Du erbjuds en arbetsplats med god stämning, familjär känsla och högt i tak – samt möjlighet att vara en del av en kundfokuserad organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom fordonsbesiktning och stolthet över det arbete som görs för trygghet och hållbarhet i trafiken. Det är en roll med beslutsmandat och mycket frihet under ansvar.

 

Vi ser gärna att du…

• brinner för service och problemlösning,

• har god förståelse för kundernas behov,

• har god erfarenhet av kundkontakt, gärna inom kundtjänst,

• har erfarenhet av bokningssystem, CRM-verktyg samt kundkanaler som e-post och SMS,

• har erfarenhet av hantering av kundärenden via sociala kanaler, exempelvis Instagram, Facebook och Google maps,

• är en mycket god kommunikatör i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande),

• har god samarbetsförmåga och

• är morgonpigg eftersom viktiga delar av arbetet sker när våra stationer öppnar på morgonen.

 

Praktisk information

Start: Augusti

Plats: Stockholm, Rissne (Hybrid)

Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet

Omfattning: Heltid, 40h/veckan

Anställningsform: Vikariat till september 2023 med chanser till förlängning

 

Bilprovningen är med drygt 100 stationer från Skurup i söder till Gällivare i norr Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan sedan bolaget bildades 1963.

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 1 september

Kategorier : Kundservice


Senaste jobben från The Wofi

Alla jobb hos The Wofi

Liknande jobb Kundservicespecialist till Bilprovningen!