The Wofi

Kundservicemedarbetare till Loomis

Är du en klippa på kundinteraktion över telefon och mejl? Har du sedan innan systemvana och förmågan att lära dig nya system snabbt? Vill du jobba på ett stabilt globalt företag som går igenom spännande förändring, dessutom med varierade uppgifter?

 

Välkommen till en arbetsplats som tar väl hand om sina anställda och där du får arbeta i ljusa nyrenoverade lokaler och i ett engagerat team. Loomis befinner sig i en arbetsintensiv period efter ett förvärv och i samband med lansering av Loomis Pay i Sverige, en komplett betalningslösning för företagskunder. Vi söker nu dig som har hunnit arbeta ett par år i en kundorienterad roll och som tycker att kundkontakter och administrativa arbetsuppgifter på ett kontor lockar. Läs vidare!

 

Om Loomis

 

Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 13 orter med 900 medarbetare och omsätter ca 900 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 17 miljarder SEK och drygt 21 000 medarbetare.

 

 

Din nya arbetsplats

På Loomis huvudkontor i Rotebro arbetar du med cirka 60 kollegor och platskontoret i anslutning har ytterligare 70 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyrenoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika “coronasäkra” aktiviteter så som afterwork’s och andra gemensamma tillställningar. På kundserviceavdelningen arbetar nästan 20 kollegor som ansvarar för den viktiga kontakten utåt mot Loomis kunder.

 

 

Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare hanterar du ärenden från företagskunder via telefon- och mejlkontakter men även chatt förekommer. Du kommer att hjälpa kunder med frågor gällande avtal, beställningar, fakturor, felanmälningar, pris- och transportfrågor samt eskalera ärenden intern för att gemensamt finna lösningar. Tjänsten kommer även med tiden ha administrativa inslag som avtalshantering, manuell fakturering, lägga upp nya kunder i system med mera.

 

 

Passande profil

• 2 års arbetslivserfarenhet inom kundservice

• Mycket god systemvana. Du har jobbat i flera CRM/ERP system tidigare. Fördel om du är bekant med Salesforce.

• Gärna arbetat med service via telefon men även erfarenhet från andra serviceyrken där du pratat mycket med kunder är fördelaktigt

• Som person är du stresstålig, flexibel, öppen för att utvecklas, kan hantera arbetstoppar och är motiverad till att lära dig

• Flytande svensk- och engelskkunskaper

• Loomis arbetar med säkerhet och vi söker ostraffade kollegor utan anmärkningar, i ett senare skede av processen kommer en bakgrundkontroll att göras

 

 

Praktisk information

• Heltidstjänst, tillsvidareanställning

• 37.5 timmar arbetsvecka och kontorstider, schemalagt mellan 07:45-17:15, helgfria vardagar

• Start omgående

• Placering på huvudkontoret i Rotebro

 

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på 0762135006 eller tom@thewofi.se. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående! 

 

 

Ansök nu 

 

 

Ansök snarast . Arbetsort : Stockholm . Publicerat : 9 juni

Kategorier : Kontor & Administration Kundservice


Senaste jobben från The Wofi

Alla jobb hos The Wofi

Liknande jobb Kundservicemedarbetare till Loomis